Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere år tenkte jeg mer som deg ravn. Jeg brukte ansiktet mitt, og hele kroppen som lerret og sminkte og kledde meg slik at jeg ble kjendis mils omkrets. Jeg gikk fra grønn neglelakk på tennene og steiner i håret, til vampyrtenner og røde linser. Fra klær laget av greiner og ulltråd, til platåsko og rosa, eller grønt, eller gult eller rødt eller svart hår. Sminken har variert fra avanserte malerier i ansiktet, knall grønn øyenskykke, pudder, rouge, lipgloss, tykk svar eyeliner og mengder av maskara. Falske øyenvipper. Smale lepeer, tykke lepper. Hvit hud, brun hud. Håret har variert fra dekorert med skosnorer og sneiper til glamorøse krøller. Til slutt oppdaget jeg at alt dette ikke bare bunnet i grenseløs genialitet, kunstneriske evner og frihet, men også i et sprengeklart stort ego. Da gikk jeg inn i meg selv og innså mer og mer hvordan det enorme egoet mitt egenlig bare bunnet i et indre tomrom. Da tok jeg det totale opprør. Sluttet helt å sminke meg, barberte vekk alt håret. Nektet å se meg i speiel. I en lang periode, til håret var blitt ganke langt igjen. Nå forsøker jeg å finne meg selv, være vakker, kreativ men uten å basere det på berømmelse, selvoppblåsning, opprør og bekreftelse.

Skrevet

Til hverdags: Mascara og en litt farget dagkrem

Til helg: Det sammen, men også øyenskygge og litt lipgloss

Gjest Gjesten
Skrevet

Reinskurt ansikt og eit lag mascara når eg skal vere fin, ellers berre reinskurt ansikt :wink: Har aldri vore flink til å sminke meg eg.

Skrevet

Jeg er ikke så veldig opptatt av hvordan jeg ser ut, egentlig.

Jeg dusjer hver dag, og ser velstelt ut. Men om jeg har øyeskygge og rouge på hver dag er ikke så viktig. Men i blant tar jeg den helt ut og pynter meg ordentlig, men det er jeg glad for å slippe til vanlig :ler:

Gjest GreenSky
Skrevet

foundation, hvitt pudder, rouge, svart + grå øyenskygge, grå eyeliner under øynene, svart eller sølv eyeliner over øynene og svart mascara og rød lebestift til fest. Ikke alltid jeg gidder å ta på øyenskygge, da. Og jeg har øyenskygge i flere farger, men liker svart + grå best. :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Men pssst. :wink: På jobben dropper jeg gothersminken, seff. Tror ikke det hadde blitt så poppulært da jeg jobber som vekter. I jobbsammenheng sminker jeg meg diskret. :)

Gjest Gjesta
Skrevet
hehe, lang tid på badet? :P

Jeg bruker altså egentlig bare mascara og eyeliner til vanlig, samt en rød leppestift.... Avogtil tar jeg på meg grønn øyenskygge også :wink:

Really? :ler: trodde du brukte lang tid på badet jeg Seroxata... :ler:

Selv får jeg panikk hvis jeg ikke har mascare, eyliner, lipliner og lebestift...dette må på hver dag..he he

Gjest seroxata
Skrevet

Really? :ler: trodde du brukte lang tid på badet jeg Seroxata... :ler:

Selv får jeg panikk hvis jeg ikke har mascare, eyliner, lipliner og lebestift...dette må på hver dag..he he

heheh, jeg hater å stå på badet :ler: Men kan ta litt tid med mascaraen! jeg er veldig nøye på den, måå ha den perfekt, heh!

Hmm, hvorfor trodde du jeg brukte så lang tid? virker jeg veldig jålete :sminkedokke::)

Gjest Gjesta
Skrevet

heheh, jeg hater å stå på badet :ler: Men kan ta litt tid med mascaraen! jeg er veldig nøye på den, måå ha den perfekt, heh!

Hmm, hvorfor trodde du jeg brukte så lang tid? virker jeg veldig jålete :sminkedokke::)

Neida, men du virker som du er bevisst på hva du har på deg og litt jålete...ikek noe negativt det... er det selv jeg :ler: ... å sminke seg er et av kvinners privilegium, og det bør vi benytte oss av mener nå jeg :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker brun kajal, brun og lys øyenskygge, brunsvart mascara, solpudder og lipgloss. (hver dag)

Tror det var Coco Chanel som sa at det ikke fins stygge kvinner, bare late kvinner........ :sminkedokke:

Skrevet
Hadde språket ditt vært bedre kunne jeg trodd Milla var tilbake  :wink:
Tenkte det samme :ler:

Til hverdags veksler jeg med enten å droppe det helt eller om jeg skal noe har jeg pudder, øyenbrynsskygge, øyenskygge, maskara, lipliner og leppestift.

Til fest: Foundation, pudder, øyeskygge - gjerne fler farger, eyeliner, løsvipper (f.eks i morgen når jeg skal i 30 års-lag til min søster), øyenbrynsskygge, lipliner leppestift og gloss.

OI dette var i grunn mye... :o

Gothsminke syns jeg blir altfor voldsomt. Det er verken interessant eller vakkert i mine øyne. Selvom jeg til tider bruker mye sminke, gjør jeg det for å fremheve det som er verdt å få frem og for å skjule det som er mindre pent. Passer på å gjøre det på en naturlig måte.

• 2 uker senere...
Gjest Gjesta
Skrevet

Med fare for å fornærme mange av dere nå, så må jeg bare si at Gothere er ikke noe fint å se på!!!! Mørke , dystre skapninger som ser mere død enn levende ut! Nei, det er ikke kvinnelig og absolutt ikke pent! jeg tro de hadde blitt mye finere om de hadde farget håret blondt eller lysere og hatt på seg noen fine farger og mere diskre sminke, men det er nå meg da. .. Jeg kan ikke tenke meg at det er så mange gutter som liker Gothere.. :o

Gjest Snart medlem?
Skrevet

Hehe, morsom tråd! :)

Her i gården går det til hverdags i hvitt pudder, svart flytende eyeliner over øyet, svart eyeliner-stift under øyet, lilla eller rød øyenskygge og svart mascara.

Til festligere anledninger går det i hvit foundation, hvitt pudder, mer eyeliner både over og under øyet enn vanlig, rød eller gråsvart øyenskygge, svart maskara + lilla eller brun leppestift eller lipgloss, gjerne supplert med lipliner.

Men grunnen til at jeg svarer på tråden er fordi jeg har et spm til Ravn: Talkum? Er ikke det slik man bruker på babyer? Fortell mer - er det noen merker man anbefaler, hva er pris, hvor kjøper man, og hva er egentlig greien?

Og som generelt innlegg i debatten: må virkelig si at jeg både har sett de grøsseligst sminkede goterne og de mer estetiske. Ofte kan det ha med mengde sminke å gjøre, men som regel har det med å gjøre hvordan man putter sminken på. Og visselig liker gutta det! ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg får bare slenge meg med på kkristins bekrivelse av seg selv. Slik var jeg også... for tjue år siden.

Inntil jeg en dag oppdaget at jeg var ynkelig og usikker, og at jeg ikledde meg masker så folk skulle bli sjokkerte eller beundre mitt teatralske sorti.....men ikke se den som var inni (avledningsmanøver).

Jepp. Du vokser det nok av deg skal du se, hehehehe.

Skrevet

Liker meg best uten sminke, bruker kanskje litt brun mascara. Mørke øyebryn og vipper har jeg fra naturens side, og farge mitt blonde hår nekter jeg å farge. Jeg liker meg slik som jeg er, og liker det. Har ingen ønsker om å gjemme meg bak noen maske. Jeg kler meg klassisk og har fått høre at jeg har en gjennomført fin stil, som er svært til kontrast til mine venninner og elevene på skolen. Jeg kler meg nok litt mer voksent, med noen få detaljer som understreker, noe jeg liker. Jeg går mye i farger som blått(i alle nyanser), rødt, svart, blått og noe hvitt. Jeg går aldri med rosa, beige eller brunt.

Kroppen min er helt grei, jeg trener og er fornøyd med den jeg er.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg kan ikke tenke meg at det er så mange gutter som liker Gothere.. :o

Å jo! Det kan jeg love deg at det er! :sjarmor::danse:

Gjest GreenSky
Skrevet
H

Men grunnen til at jeg svarer på tråden er fordi jeg har et spm til Ravn: Talkum? Er ikke det slik man bruker på babyer? Fortell mer - er det noen merker man anbefaler, hva er pris, hvor kjøper man, og hva er egentlig greien?

De fleste bruker talkum hvis de bruker pudder, bare at de ikke er klar over det. Hovedbestanddelen i pudder er som regel talkum. Bruker ikke ren talkum selv, så jeg vet ikke noe om pris/merker... Annet enn at det er billig, da.

Gjest Snart medlem?
Skrevet

De fleste bruker talkum hvis de bruker pudder, bare at de ikke er klar over det. Hovedbestanddelen i pudder er som regel talkum. Bruker ikke ren talkum selv, så jeg vet ikke noe om pris/merker... Annet enn at det er billig, da.

Ah... Så løst pudder er gjerne talkum da? Men det er jo det jeg vanligvis foretrekker, bortsett fra at jeg ikke finner noen gode merker for tiden. Så det er fritt for å komme med forslag hvis noen husker noen.

Gjest GreenSky
Skrevet

Tja, jeg bruker Isadora kompaktpudder til vanlig og Dior sånn ellers. Er fornøyd med begge. Men det er jo smak og behag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...