Miramira95 Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 Er det bare meg, eller en del forelesningssaler og slikt litt komplisert for oss studenter som er over gjennomsnittet stor? Det er trangt mellom radene og stolene er langt fra solide. Jeg lurer på om det er knapt med budsjettene når de lager salene? 😂 Nei, ikke kom med de velmenende slankerådene nå da, og ikke fortell meg at det er min egen feil, dette var mer en generell observasjon på norske studiesteder og jeg ønsker innspill fra andre store studenter. 3
solmåneogstjerner Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 Er ikke stor egentlig, men har vært høygravid student. Ja det kan være veldig trangt, men det gjelder jo også på kino, på bussen, på flyet og mange andre steder. De har sikkert noen standarder de fører når de bygger. Det går an å sette seg helt foran eller på den ytterste plassen, da blir det ikke så trangt. 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 Er det bare deg? spør du. Ja, det tror jeg faktisk, er mitt svar. Jeg er student og større enn jeg burde. Jeg har en grad fra NTNU i Trondheim, og driver med en annen grad ved OsloMet nå. Synes ikke det er verken trangt eller vaklevorent noen av de stedene, i alle fall. Og jeg har vært gjennom mange auditorier, for å si det slik. Vi har utrolig mange forskjellige auditorier i løpet av studiene våre, og pga tillitsverv har jeg også vært på besøk på flere andre studiesteder, og jeg har sittet både behagelig og trygt alle steder. Anonymkode: f2611...d36 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 Det er bygget for å få plass til flest mulig på en gang. Slik som busser og andre steder hvor seter står tett i tett. Anonymkode: 865f7...785 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 Du må være bra stor om dette skal være problematisk. Anonymkode: 48b12...3b9 17
Vackra Skrevet 20. november 2018 #6 Skrevet 20. november 2018 Selvfølgelig. Det er laget for normalvektige mennesker. Det vil derfor virke stort hvis du er tynn, og lite om du er tjukk. Det er ikke noe "handicap"-seter til tykkere mennesker, og ekstra små seter til tynne. Det skulle tatt seg ut. 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #7 Skrevet 20. november 2018 Jeg har bmi på 40 og har aldri hatt problemer hverken med å ta meg frem i auditoriet eller at stolene vakler. Anonymkode: 9ba1e...59a 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #8 Skrevet 20. november 2018 Jeg er ikke overvektig, men har en skade som gjør at jeg må bruke krykker og skinner når jeg går og jeg hater forelesningssalene på universitetet mitt over alt på jord. HC-plassene er er for de som sitter i egen stol, så de kan jeg ikke bruke uten å fysisk ta med en stol (noe som igjen er vanskelig pga. krykkene) og det er veldig kronglete å komme seg på plass mellom radene med sekk, krykker og skinner. Har også nedsatt motorikk, så det skal veldig lite til før jeg mister balansen og faller i fanget på noen. Prøver å komme sent slik at jeg får plass ytterst, men da er det ofte fullt, så det ender ofte opp med at jeg sitter på første rad uten bord til å notere på. Anonymkode: aeaf6...e9c 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #9 Skrevet 20. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøver å komme sent slik at jeg får plass ytterst, men da er det ofte fullt, så det ender ofte opp med at jeg sitter på første rad uten bord til å notere på. Anonymkode: aeaf6...e9c Hvis du må ha en bestemt plass er det jo veldig utaktisk å komme sist. Da bør du jo heller være tidlig ute, ta en av plassene ytterst, og så vente med å sette deg til foreleseren begynner. Anonymkode: 9ba1e...59a 10
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #10 Skrevet 20. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du må ha en bestemt plass er det jo veldig utaktisk å komme sist. Da bør du jo heller være tidlig ute, ta en av plassene ytterst, og så vente med å sette deg til foreleseren begynner. Anonymkode: 9ba1e...59a Har selvfølgelig prøvd dette, men det er dessverre like klønete om jeg setter meg ytterst, for da må jeg reise meg for alle som kommer senere. Har som sagt dårlig balanse og bruker lang tid på å komme og holde meg oppreist. Anonymkode: aeaf6...e9c 2
solmåneogstjerner Skrevet 20. november 2018 #11 Skrevet 20. november 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: så det ender ofte opp med at jeg sitter på første rad uten bord til å notere på. På første rad kan du felle ut bord fra ermlenet. Sikkert ikke alltid, men det pleier å være sånn 😊
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #12 Skrevet 20. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har selvfølgelig prøvd dette, men det er dessverre like klønete om jeg setter meg ytterst, for da må jeg reise meg for alle som kommer senere. Har som sagt dårlig balanse og bruker lang tid på å komme og holde meg oppreist. Anonymkode: aeaf6...e9c Kan du ikke sette deg helt innerst på den øverste raden? Der er det nesten aldri fullt. Særlig den innerste (lengst fra døren). Men det er jo så klart litt langt unna, men bedre enn å ikke kunne notere eller måtte reise seg hele tiden. Det meste legges jo nå ut på nett så notater er jo ikke så viktig egentlig Eller du kan ta notatene på laptopen, da trenger du heller ikke bord Anonymkode: ea0da...b67
Minitroll Skrevet 20. november 2018 #13 Skrevet 20. november 2018 Min bmi er normal, men fikk alltid klaustrofobi av auditoriene. Spesielt ekkelt å sitte midt i salen og måtte åle seg forbi folk som ikke egentlig gadd å flytte seg.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #14 Skrevet 20. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke sette deg helt innerst på den øverste raden? Der er det nesten aldri fullt. Særlig den innerste (lengst fra døren). Men det er jo så klart litt langt unna, men bedre enn å ikke kunne notere eller måtte reise seg hele tiden. Det meste legges jo nå ut på nett så notater er jo ikke så viktig egentlig Eller du kan ta notatene på laptopen, da trenger du heller ikke bord Anonymkode: ea0da...b67 I de emnene jeg tar nå i høst er auditoriet nesten alltid fullt. Klarer dessverre ikke å balansere PC-en på fanget, men takk for råd. Anonymkode: aeaf6...e9c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #15 Skrevet 20. november 2018 Til deg med bevegelsesvansker, er dette noe du har tatt opp videre med skolen? Til overvektige: det får være grenser til "fat privilege" altså....Man skal være ganske stor for ikke å få plass. Ta tak i dette selv istedenfor å syte over at samfunnet ikke tilpasser seg dere. Spis mindre og sunnere og beveg dere mer. Anonymkode: f51c6...2ea 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #16 Skrevet 20. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I de emnene jeg tar nå i høst er auditoriet nesten alltid fullt. Klarer dessverre ikke å balansere PC-en på fanget, men takk for råd. Anonymkode: aeaf6...e9c Kom tidlig, legg tingene dine på den ytterste plassen og vent med å sette deg til forelesningen begynner? Anonymkode: e0794...e53 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #17 Skrevet 21. november 2018 Men du å vel ha problemer overalt om forelesningssalen er en issue for deg: på busser, i bil, på fly...Mener du at hele samfunnet skal innrette seg etter folk med fedme? Anonymkode: 0cb99...e16 2
Jolene Skrevet 21. november 2018 #18 Skrevet 21. november 2018 Skjønner ikke problemet, det er jo enormt med plass på de fleste forelesningssaler. Har som regel måttet sitte ytterst på setet for å nå bordet.
Miramira95 Skrevet 21. november 2018 Forfatter #19 Skrevet 21. november 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Til deg med bevegelsesvansker, er dette noe du har tatt opp videre med skolen? Til overvektige: det får være grenser til "fat privilege" altså....Man skal være ganske stor for ikke å få plass. Ta tak i dette selv istedenfor å syte over at samfunnet ikke tilpasser seg dere. Spis mindre og sunnere og beveg dere mer. Anonymkode: f51c6...2ea Haha forventer ikke pat privilege. Det var bare en observasjon, og lurte på om andre hadde følt det samme. Les hele første innlegg. Capice?😋 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men du å vel ha problemer overalt om forelesningssalen er en issue for deg: på busser, i bil, på fly...Mener du at hele samfunnet skal innrette seg etter folk med fedme? Jeg har på ingen måte forventet at samfunnet skal tilpasses meg og andre tjukkaser. Jeg bare lurte om noen andre hadde opplevd det slik som meg.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #20 Skrevet 21. november 2018 4 timer siden, Jolene skrev: Skjønner ikke problemet, det er jo enormt med plass på de fleste forelesningssaler. Har som regel måttet sitte ytterst på setet for å nå bordet. Slik er det ikke på mine forelesninger. Selv har jeg ikke et problem fordi jeg ikke er overvektig, men jeg kan se for meg at det er problematisk for noen som er større enn den typiske student. Særlig når en student som sitter midt i salen må presse og kave seg forbi alle på raden fordi de andre har satt seg. Det blir ganske intimt selv for normalvektige. Anonymkode: 2d050...259
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå