Gå til innhold

Jeg våkner av fæl smerte i skulder og arm, og det blir verre for hver dag.

Anbefalte innlegg

Fysioterapauten mener jeg skal fortsette med øvelsene hun har gitt meg, og unngå betennelsesdempende legemidler, fordi det kan gjøre at det tar lenger tid før det blir bedre. Men at jeg kan ta smertestillende av og til går greit. Det hjelper ikke, så er lite vits å fortsette med å ta det.

Akkurat nå er jeg bare utrolig lei... Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg våkner om natta med grusomme smerter, og hver morgen når jeg våkner er det på’n igjen. Den eneste måten jeg klarer å forklare smerten på er at det kjennes ut som armen skal rives av. Vet ikke hvordan jeg ellers skal si det. Det føles ut som det revner, og det stopper ikke. Er helt konstant over lengre tid, så kommer det i bølger. Det stopper sakte opp og så gjør det vondt ved lette bevegelser. Noen ganger verker det i timesvis. Det sprer seg ned mot hånda, så hele armen verker, men hovedsmertene stråler fra skulderen.

Ene øvelsen kan være ubehagelig, det jeg presser håndflaten mot veggen. Resten går greit å gjøre. Dette skal jeg gjøre to ganger daglig for å styrke/forbedre bevegelsen i skulderen.

Dette kom ganske plutselig. Startet med at jeg fikk vondt ved visse bevegelser, og så begynte jeg å få smerter om natten, og så verker det ofte og blir veldig vondt om natten. Jeg vil skrike og vri meg, men det gjør vondt så prøver å ligge i ro. 

Begynner å bli frustrerende. Gruer meg til å sove fordi jeg vet det blir så vondt... Skal jeg høre på fysio, siden hun kan seg på muskel- og leddsmerter, eller bør jeg kontakte lege snart? Håper bare det går over fort. 

Anonymkode: b33d0...9f7

Fortsetter under...

Kontakt lege i tillegg. Be om akuttime.Kan godt være at fysioterapeuten har rett men det skader ikke å få en mening til. Fysioterapeuten har heller ikke spesielle kunnskaper innenfor andre deler av medisinen enn muskler og skjelett. Ikke for å skremme deg, men det kan jo være andre ting også. 

Håper du blir kvitt det snart, det høres helt forferdelig ut!

• Liker 2

Kom deg til legen! Kan være forkalkning, har det selv å det er til tider grusomt vondt! Blir mye spenning i skulder og musklene rundt som ikke akkurat gjør saken bedre.. 

Anonymkode: 88e28...9c2

Det kan være Carpal tunnel syndrom, eller betennelse i slimposen. Du bør ta ultraly og MR. Og dropp øvelsene hvis det er vondt. 

Anonymkode: 3ba47...3d5

• Liker 2

Annonse

Takk for svar! Så lege er anbefalt :) skal til fysio i morgen uansett, så kan snakke mer med henne, og så får jeg ringe inn til legen og høre om jeg får time etter det. 

Hun skal prøve på smertedemping igjen (hun legger trykk på punkter i rygg og nakke/skulderområdet). Sist gang hjalp det ikke noe. Får se nå. 

Hun mener det er en betennelse i alle fall, men hva er vanskelig å si fra å bare se/kjenne.

Ts

Frozen shoulder eller slimposebetennelse 

Jeg har hatt begge deler og det er så vondt at jeg kunne ha slitt av nrg armen om jeg hadde klart det.

Jeg bruker wimowo. 

Anonymkode: dd346...5d7

Jeg har lagt en plan, hehe... Ringer lege i morgen tidlig og hører med de, så drar jeg til fysio senere og håper at smertende dempes litt ved hjelp av hennes metoder. Helt enig i at jeg bør sjekke hos lege også. Det begynner å bli uholdbart nå... Sovnet på sofa i ettermiddag og ble våknet av armen igjen. Jeg vil ikke mer.. 😕 Skal prøve meg på smertestillende før jeg legger meg i kveld. 

Har seinvakt i morgen også; fysisk tung jobb. Så jeg må bare ringe sjefen med det samme. Sliter jo med å kle på meg. 

Ts

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt en plan, hehe... Ringer lege i morgen tidlig og hører med de, så drar jeg til fysio senere og håper at smertende dempes litt ved hjelp av hennes metoder. Helt enig i at jeg bør sjekke hos lege også. Det begynner å bli uholdbart nå... Sovnet på sofa i ettermiddag og ble våknet av armen igjen. Jeg vil ikke mer.. 😕 Skal prøve meg på smertestillende før jeg legger meg i kveld. 

Har seinvakt i morgen også; fysisk tung jobb. Så jeg må bare ringe sjefen med det samme. Sliter jo med å kle på meg. 

Ts

Ikke bruk fysio før du har vært på ultralyd og MR. Anbefales ikke!

Anonymkode: 3ba47...3d5

Hjelpes! I natt våknet jeg tre-fire ganger.

og i dag klarer jeg ikke strekke ut armen i det hele tatt... Det gjør veldig vondt. Ringer lege i dag.

ts

• Liker 1

Annonse

Ser dårlig ut med legetime, så får bare holde ut til i morgen da jeg har fysiotime.

Ringte legen og de tar ikke inn pasienter etter kl 09, da må man vente til neste dag igjen. 

Hvis det blir verre i natt igjen blir jeg nok å dra innom i morgen og se om jeg får time før fysio. Jeg er bare så lei nå.. I natt våknet jeg av enda verre smerter i hele armen. Men skal ta litt smertestillende og prøve meg på øvelsene mine, så går det nok bra.

Ts

Fysioterapauten sa hun skulle bruke ultralyd på fredag for å sjekke. Hun virker veldig flink i faget sitt, tar grundige sjekker og vil at man skal bli bedre fort. Ble teipet i går, men smertene går jo ikke bort. Det ble litt bedre støtte da. 

ts

Huff TS, skuldersmerter er skikkelig dritt. Jeg ville bare kommet meg til en lege. Bra at Fysioen din kan bruke ultralyd, men når det har vart over lenger tid bør du få tatt en MR-bilde av det. Ofte er det jo bare muskler som krangler, men greit å ha utelukket noe mer.

Annonse

Kom meg til lege! Fikk sykemelding og betennelsesdempende.

Føles veldig bra ut generelt!! :) Men har begynt å komme skytende, brennende smerter i skulder og øvre arm nå. Det er veldig ekkelt og vondt. Det brenner, svir, river - i ca ett sekund eller opp til max 5 sekunder. 

Vet ikke hva det er, men ekkelt er det...

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...