Gå til innhold

Du som både studerer bachelor 3 år og jobber!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva studerer du og hva jobber du med?

Hvor mye prosent jobber du?

Føler du at du har kontroll på studiene eller blir det mye jobbing?

Evt hvordan håndterer du du det? Hva slags plan følger du?

Anonymkode: c11e3...0f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bachelor på 4 år siden jeg følger internasjonale standard, jobber på en streetfood sjappe.

Varierer med prosent, men definitivt under 40%.
Jeg har kontroll siden jeg jobber ikke for mye og ikke fulle timer heller (som regel 4-5 timer), når man er på høyere utdanning mener jeg at man burde være voksen nok til å forholde til en balanse mellom studie og jobb, og klarer man ikke det burde man ikke vurdere å få jobb. Jeg pleier å sove kl 22-23, har skole til 12 de dagene før jeg jobber, og jobber fra 14-19. De dagene jeg ikke jobber bruker jeg på studie og går på biblioteket for å ikke bli distrahert med ting hjemme.

Anonymkode: 4e6ea...c03

Skrevet

Jeg jobbet deltid første året mitt på bacheloren med en 20% stilling ved siden av studiet. Har som regel 5 fag i semesteret så for meg ble det personlig mye å balansere både jobb, trening, og å lese på fem forskjellige fag som krevde en del av meg. Problemet var at fra og med november mot jul måtte jeg plutselig jobbe opp mot 60% ved siden av å lese til 5 ulike eksamener. Jobben var ikke forståelsesfull i det hele tatt og mente at alle måtte ta i litt ekstra pga julerushet. Fikk fri på julaften, men det ble kun 5 dager hjemme (familien bor langt unna så det var sårt) i jula også. Opplever at venninner av meg sliter med det samme problemet når det kommer til ekstra jobb i eksamensperioden. 

Anonymkode: 44b81...d20

Skrevet

Jobber 70% ved siden av studier.

Anonymkode: 4f1ea...653

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mhm. Hva studerer du og hva jobber du med? 

Har du kontroll på studiene?

Om du vil dele :)

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er min plan også! 70-100%Må pga alenemor. Fint å høre noen som gjør dette:-)

Anonymkode: 5dd29...412

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mhm. Hva studerer du og hva jobber du med? 

Har du kontroll på studiene?

Om du vil dele :)

Sier ikke nøyaktig hva jeg studerer eller jobber med, men studerer ved NTNU og studiet er i topp 20 av de som er vanskeligst å komme inn på. 

Jobben min er innen teknologi og er en litt typisk kontorrottejobb med noe andre oppgaver.

Jeg har god kontroll ja.

Nå må man ikke glemme at noen studier er lettere enn andre og folks liv og helse er forskjellig. Noen har ikke helse til å jobbe så mye, mens andre er late. Noen har kanskje 3 barn mens andre bare har seg selv å tenke på. Noen har en enkel jobb de legger fra seg når de går hjem, mens andre er på "vakt" omtrent 24/7.

Ingen skal føle seg mindreverdige fordi de ikke "klarer" det samme som andre, men personlig så mener jeg alle bør jobbe noe. Min vennine som er utdannet lege jobbet ikke i semesteret men da hun hadde sommerferie jobbet hun masse så man må tilpasse seg litt etter hva man orker og hva man kan.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...