Gå til innhold

Nabo tok vår katt til dyrlegen for å sjekke chip- vil at jeg skal betale regningen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, må jeg ta hele regningen (alene)?

Jeg har en "nabo" som bor ca.1 km unna meg. Katten min har tydeligvis vært en del på tur dit de siste månedene. Han har hele tiden vært innom meg og fått mat, stell og kos, og han sover alltid inne (i gangen) på natten. Det har aldri skjedd at han ikke har sovet hjemme, og maten blir alltid spist opp. Det var derfor veldig overraskende å bli ringt opp av dyrlegen og bli fortalt at noen hadde funnet katten min. Jeg måtte hente katten hos dyrlegen og måtte betale for besøket. Jeg fikk vite navnet på naboen og ringte henne. Hun kunne fortelle at hun hadde spurt "alle" i nabolaget (dvs de nærmeste husene) og ingen kjente til katten min. Hun syns synd på den fordi den så så sulten ut (hun mente den tagg etter mat, selv om den er velfødd og i god stand.) Jeg forklarte på en sakelig og rolig måte at det er unødvendig å ta med velstelte og velfødde katter for å sjekke chip, og at dette var en kjip utgift for meg midt oppi julegavehandelen. Jeg har det i tillegg ekstra trangt økonomisk nå pga nylig boligkjøp og utgifter knyttet til dette.

Er det riktig at jeg skal ta (hele) regningen? Det var tross alt et helt unødvendig dyrlegebesøk. Hvordan kan jeg i så fall gå fram for å få naboen til å betale? Jeg hintet til dette i telefonsamtalen, og fikk inntrykk av at dette ikke kom på tale.

Anonymkode: a4476...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er du som skal betale dette. Ikke vedkommende som fant katten

Anonymkode: bb3a1...f91

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo da jeg spør hvilken regning...? 

Trodde alle dyrleger sjekket chip helt gratis 😦 

Anonymkode: 9621f...513

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med den regningen,men vær glad for at naboen gjorde dette. Hun så en katt, fant ikke eier hos nærmeste naboer, og fikk sjekket den. Mange folk gjør ikke dette og folk blir gående å lete etter katten sin lenger enn nødvendig. Synes det var onteksomt av naboen, men kjipt med regninga, kan jeg absolutt tenke meg

Anonymkode: e070a...540

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo din katt, så det er selvfølgelig du som betaler dyrlegen. 

Anonymkode: f6e50...b5b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter reker langt og kan være til langt mer bry for andre enn katteeieren greier å innse. 

Når du skaffer deg en katt så får automatisk hele nabolaget en katt. Som både valser inn i husene deres, driter i blomsterbeddet, pisser i sandkassa og robber fugleholkene. 

Har katten din vært hos dyrelegen enten det er du eller andre som har levert den fordi de ikke vet hvem det er sin, så skal du betale. 

Anonymkode: 1f08c...a0b

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo da jeg spør hvilken regning...? 

Trodde alle dyrleger sjekket chip helt gratis 😦 

Ja det er litt spesielt, tar 10 sekund.. kanskje dyrlegen vil ha for å oppholde katten der,ala kennnel pris eller noe? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 ganger hentet katten min hos dyrelegen. Aldri betalt en krone for sjekk av chip 

Anonymkode: b983b...42c

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt spesielt, tar 10 sekund.. kanskje dyrlegen vil ha for å oppholde katten der,ala kennnel pris eller noe? 

Utstyret som brukes til å lese av skal betales ned. Og tiden veterinæren bruker på dette kunne han brukt på andres dyr. Dessuten kan det være han tok litt andre tester og.

Hva kostet det TS? Mtp hvor billig dyr en katt er ellers så synes jeg ikke dette er noe å krangle på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster ingenting å sjekke katten for chip, så vidt jeg vet......

Anonymkode: 9166c...883

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er spesifisert på regningen og hva kom den på? 

Det er din katt så synes selvfølgelig at det er du som skal betale. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje... vet at her i område så er det gratis. Alltid det som opplyses om på facebook gruppen for bortkommede dyr. «Lever til chip sjekk, gratis»... ble litt satt ut av denne tråden 😦

Kanskje for å beholde den... men om de fnat chip så ringer de jo med en gang og ikke noe særlig med opphold katten da bør ha ...😵

Desverre så tror jeg nå du må punge ut, men ... 🤔🤔 sjønner ingen ting... utrolig merkelig

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utstyret som brukes til å lese av skal betales ned. Og tiden veterinæren bruker på dette kunne han brukt på andres dyr. Dessuten kan det være han tok litt andre tester og.

Hva kostet det TS? Mtp hvor billig dyr en katt er ellers så synes jeg ikke dette er noe å krangle på. 

Dyrleger gjør da ikke det uten grunn, å spesielt ikke på en katt som er levert inn for skanning av chip. 

Anonymkode: 7ac1e...f0b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrleger gjør da ikke det uten grunn, å spesielt ikke på en katt som er levert inn for skanning av chip. 

Hvis nabodama misstenkte det var en villkatt eller en dumpa katt så er det da ikke utenkelig at veterinær så over tenner, sjekket for skader osv på dyret? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis nabodama misstenkte det var en villkatt eller en dumpa katt så er det da ikke utenkelig at veterinær så over tenner, sjekket for skader osv på dyret? 

Før hn kontaktet eier? Neppe. 

Anonymkode: c101c...d7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vetrinær sjekker alltid for chip først. Når katten da viser seg å være chippet i tilleg til at den er ved godt hold så finnes det ikke en eneste dyrlege som ville kjørt masse tester før de hadde kontaktet eier. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel... tror du ikke de ser forskjell på en trygg, velfødd, sikkert fin i pelsen huskatt, og villkatt i allefall?

Googlet som fader jeg, har enda ikke funnet en dyrlege som tar betalt for å lese chip,  be om spesifisert regning ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring den aktuelle vetrinæren Ts og spør om dette faktisk kostet noe, og evt HVA det var som kostet noe. Har dyrlegen fjort undersøkelser uten å høre med deg så hadde jeg bedt dem å betale for det sjøl 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde hatt et halsbånd (av typen som løsner dersom katten setter seg fast, selvfølgelig) ville du ikke hatt dette problemet. Selvfølgelig skal du ta regningen. 

Anonymkode: 65050...b55

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...