Gå til innhold

Julebakst :)

Ariana807

Anbefalte innlegg

Its that time of year again :nordvesta::nordvesta:

Da har jeg offisielt startet julebaksten. Tok en enkel en mens det var sjakk på tv i går :yvonne:

Risboller 👍🏻

Kakemenn står for tur neste gang. Så har jeg ingen store planer om flere, kanskje noen kokosmakroner :) 

Hvilke sorter skal dere lage i år? 

9303B26C-C752-4F72-9E3C-311671F0D197.jpeg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det kommer melkesjokolade på tilbud blir det risboller. Ellers blir det nok bare pepperkaker og peppernøtter😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tidlig å lage risboller. Blir det noen igjen til jul da? 😀 jeg tror jeg også skal lage det, men venter til midten av desember. Tenkte også å lage noen gode cookies. Ingen tradisjonelle julekaker her i gården. 

Endret av Muskath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doble sjokoladeflarn, risboller og kakemenn bør det i hvertfall i år

Endret av Diamant20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager alltid Sarah Bernhard, men må vente til siste helga før jul. Hvis ikke er de borte... Lager også pepperkaker og noen småkaker med barna. Og et par store kaker til julebesøk og kaffe på julaften. 

Desembers høydepunkt er pepperkakehus. I år skal vi lage Hogwarts. :hoppe: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legge ut oppskrift og fremgangsmåte på risboller?🤗

Anonymkode: 678fe...361

2 egg + 6ss sukker = eggedosis

150 g delfiafett + 2 plater* kokesjokolade**= smeltet

Bland eggedosis meg sjokoladeblandingen, ha i rispuffer til ønsket blanding (noen liker mer og andre mindre sjokolade på dem). 

Ta en «klatt» i en muffinsform, sett kalt til de stivner :) 

Veldig enkelt 👍🏻

*1 plate = 100g 

**Jeg brukte en med lys og en med mørk kokesjokolade. Alt etter smak. Vet min tante alltid lager med mørk sjokolade, min mor med lys :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn delene til pepperkakehus. Skal kjøpe inn pepperkaker og sjokoladeflarn.

Skal lage: sjokoladepinner, lussekatter og skillingsboller(vi har det hver jul så julebakst for meg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bake verdens beste pepperkaker (+ at vi skal lage en liten pepperkakelandsby hvor alle pynter sitt eget lille pepperkakehus), shortbread, biscotti, kokosmakroner, marengs/pikekyss og kransekake. Hvis jeg har tid og lyst lager jeg kanskje strull og/eller bordstabelbakkels også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Myke, italienske mandelkaker og kanskje jeg prøver meg på julebrød. Mulig det blir noe mer også om jeg får ånden over meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker, pepperkakehus, hvite kakemenn. Biscotti. Serinakaker (veldig gode med ekte vaniljesukker). Kanskje kokosmakroner, marengser og kransekakestenger. Vi drar bort i julen i år, så det blir mest til adventskos. 

Og så skal jeg eksperimentere med julesnop, som karameller, rocky road?, mulig noe annen konfekt som trøfler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepperkaker,sarah Bernard, Serina kaker, havreflarn, kokosmakroner, myke karameller, risboller. Det blir nok laget mer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt parti med sjakk, nytt slag kaker 👍🏻 Kakemenn står for tur i dag 😊

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si annet enn at jeg nå gleder meg enda mer til å komme hjem til jul og til mammas baking😍

Godt mulig jeg også kommer til å bake noe når jeg er kommet hjem, men det blir nok ikke helt tradisjonelle julekaker. Er veldig glad i å bake gjærbakst, så det blir garanter boller og kanelboller. Ellers har jeg et ønske om å bake mini-gresskarpai, men er usikker på om jeg finner gresskar (ev. gresskarpure). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager du de TIL jul eller bare for å kose deg? Her hos meg ville de blitt spist opp med en gang.

Anonymkode: ee057...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...