AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 Matchvekten min ligger på 62-63 kg. Etter en høst med mye god mat og drikke, har jeg gått opp littegrann som jeg ønsker å kvitte meg med. Men- hva veier jeg? Vekten kan variere med opp mot 1,5 kg iløpet av dagen- avhengig av når jeg veier meg. Hvilket tall er mest korrekt? Får å følge med utviklingen har jeg tenkt å veie meg på samme tidspunkt i perioden- men usikker på hvilket tidspunkt som er mest reelt. 1. Morgen før mat: 65,1 2. Før lunsj, etter dagens toalettbesøk: 64,2 3. Etter middag: 65,3 4. Etter trening, før sengetid: 64,7 Hva blir mest korrekt å ta som utgangspunkt? Anonymkode: b30f3...3b8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 Jeg veier meg alltid om morgenen rett etter jeg har stått opp og vært på do før jeg spiser/ drikker noe.. det er min faste rutine og også ofte sa jeg veier «minst» og da er hodet litt mindre masete gjennom dagen enn om jeg skal veie meg senere på dagen etter måltid/ drikke... men samme tid hver gang er sikkert en ok regel Anonymkode: ad256...4f9 4
stan Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 Om morgenen er vanlig. Da blir målingene mest sammenlignbare. I løpet av dagen vil jo vekta variere med måltider og dobesøk.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 Har det noe å si, da? Så lenge du måler på samme tidspunkt hver gang. Om man måler hos legen er det med klær, ofte midt på dagen etter måltider. Selv går jeg alltid ut fra morgenvekten uten klær, bare fordi det er da jeg veier minst 😉 Anonymkode: ca3ba...ec7 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Har det noe å si, da? Så lenge du måler på samme tidspunkt hver gang. Om man måler hos legen er det med klær, ofte midt på dagen etter måltider. Selv går jeg alltid ut fra morgenvekten uten klær, bare fordi det er da jeg veier minst 😉 Anonymkode: ca3ba...ec7 Man spiser jo gjerne litt forskjellig mat/mengder/tidspunkt gjennom dagen. For å få et mest nøyaktig mål av hva du faktisk veier så veier du deg om morgenen etter dobesøk. Da er du mest mulig «clean» i kroppen. Anonymkode: 5700b...90f
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #6 Skrevet 28. november 2018 Om morgenen i kun undertøy/naken etter du har vært på do og før du har spist/drukket noe:) Anonymkode: edc7e...2c7 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #7 Skrevet 28. november 2018 På 20.11.2018 den 15.51, AnonymBruker skrev: Matchvekten min ligger på 62-63 kg. Etter en høst med mye god mat og drikke, har jeg gått opp littegrann som jeg ønsker å kvitte meg med. Men- hva veier jeg? Vekten kan variere med opp mot 1,5 kg iløpet av dagen- avhengig av når jeg veier meg. Hvilket tall er mest korrekt? Får å følge med utviklingen har jeg tenkt å veie meg på samme tidspunkt i perioden- men usikker på hvilket tidspunkt som er mest reelt. 1. Morgen før mat: 65,1 2. Før lunsj, etter dagens toalettbesøk: 64,2 3. Etter middag: 65,3 4. Etter trening, før sengetid: 64,7 Hva blir mest korrekt å ta som utgangspunkt? Anonymkode: b30f3...3b8 morgen, etter toalettbesøk, før mat og drikke og splitter naken Anonymkode: 8dcb9...838 1
Wilmus Skrevet 29. november 2018 #8 Skrevet 29. november 2018 Jeg veier meg om morgenen etter dobesøk. Et tips er å veie hver morgen, og regne gjennomsnittet hver uke. vekta kan gå veldig opp og ned fra dag til dag.
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. november 2018 #9 Skrevet 29. november 2018 På 20.11.2018 den 15.51, AnonymBruker skrev: Matchvekten min ligger på 62-63 kg. Etter en høst med mye god mat og drikke, har jeg gått opp littegrann som jeg ønsker å kvitte meg med. Men- hva veier jeg? Vekten kan variere med opp mot 1,5 kg iløpet av dagen- avhengig av når jeg veier meg. Hvilket tall er mest korrekt? Får å følge med utviklingen har jeg tenkt å veie meg på samme tidspunkt i perioden- men usikker på hvilket tidspunkt som er mest reelt. 1. Morgen før mat: 65,1 2. Før lunsj, etter dagens toalettbesøk: 64,2 3. Etter middag: 65,3 4. Etter trening, før sengetid: 64,7 Hva blir mest korrekt å ta som utgangspunkt? Anonymkode: b30f3...3b8 Morgen liker jeg å veie meg. Da veier jeg ofte flere kg mindre enn på kvelden, føles bedre
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. november 2018 #10 Skrevet 29. november 2018 6 minutter siden, Wilmus skrev: Jeg veier meg om morgenen etter dobesøk. Et tips er å veie hver morgen, og regne gjennomsnittet hver uke. vekta kan gå veldig opp og ned fra dag til dag. Ingenting er som å veie to kg mindre etter et dobesøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå