Gå til innhold

Julegaver. Fellesgaver til barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to jenter på 3 og 5 år. Tenkte at noen av de store lekene kunne være felles. Helt uhørt i følge sviger. Alle får egne gaver til jul. Heller kjøpe mindre gaver til hver. 

Hvem er på bærtur?

Anonymkode: 15747...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har to jenter på 3 og 5 år. Tenkte at noen av de store lekene kunne være felles. Helt uhørt i følge sviger. Alle får egne gaver til jul. Heller kjøpe mindre gaver til hver. 

Hvem er på bærtur?

Ingen av dere/begge to.

Skrevet

Tenker fellesgaver kan være fint hvis leken er av en slik art at begge kan leke med den samtidig. Hvis det ikke går, så ber man om krangling og grining på julaften. Hvem skal leke først?

• Liker 2
Skrevet

Dere skal ikke diktere hva andre kjøper av julegaver.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det kommer litt an på hva slags leker det er snakk om.

Anonymkode: 683a8...f79

Skrevet

Jeg og storesøsteren min fikk en del felles julegaver fra besteforeldrene våre. Problemet var at storesøsteren min nektet å dele. Hvis jeg var opptatt med en av "felles-lekene" så rev hun rett og slett tingene rett ut av hånden på meg.    

Aldri noe å "vente på tur" der nei...      

Anonymkode: 92b02...2e6

• Liker 1
Skrevet

Enig i at det kommer an på gaven. Går ikke å kjøpe en felles sykkel eller rulleskøyter. Brettspill er fin fellesgave

Anonymkode: e684e...f61

• Liker 1
Skrevet

Vi gir bestandig noe felles til ungene på morgenen som de kan leke med utover dagen så ventingen ikke blir så lang! 

På kvelden får alle individuelle gaver. 

Anonymkode: 210dc...710

Skrevet

Det er ikke sviger som skal kjøpe felles, men oss foreldrene. 

Det er snakk om brannmann sam, tenkte p kjøpe flere store deler, slik at de kan leke sammen.. Ikke at en av de får helikopteret og den andre brannbilen.. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sviger som skal kjøpe felles, men oss foreldrene. 

Det er snakk om brannmann sam, tenkte p kjøpe flere store deler, slik at de kan leke sammen.. Ikke at en av de får helikopteret og den andre brannbilen.. 

Dere gjør som dere vil med gavene uavhengig av hva svigerforeldrene mener. Det går fint an å leve med å ha ulike oppfatninger om ting.

• Liker 2
Skrevet

Er mange gaver som kan være fine felles. CD-spiller, lydbøker, spillkonsoller og slike ting. Samtidig kan slike bilgarasjer med flere etager osv være fine å gi felles. Også bilbaner, lekekjøkken ect.

Anonymkode: e77f2...3e9

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er mange gaver som kan være fine felles. CD-spiller, lydbøker, spillkonsoller og slike ting. Samtidig kan slike bilgarasjer med flere etager osv være fine å gi felles. Også bilbaner, lekekjøkken ect.

Anonymkode: e77f2...3e9

Takk

Da er det svigermor som er på bærtur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...