Gå til innhold

Forslag til sminke til en ginger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har naturlig rødt hår, blek hud med fregner og helt blonde øyenbryn og øyenvipper. 😭 Bruker som regel kun en veldig lys foundation og mørk brun maskara. Har litt lyst til å bruker litt mer sminke men sliter med å finne en brynsfarge som passer meg. Brun øyenskygge på øyenbrynene gir en veldig hard kontrast. :( Blush ser også veldig rosa ut på meg og tror kanskje ikke blush passer veldig lys hud? Eyeliner ser kun greit ut på meg hvis jeg har en tynn strek. Vet noen om en eyeliner som er lett å jobbe med som lager tynn strek? (den må også være i fargen brun fordi svart blir for mye for meg). 

Er det noen andre rødhårete her som er litt mer erfaren med sminke? Si gjerne hvilken produkter du bruker. :) 

Anonymkode: c9fcb...b88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme farger som deg og jeg har valgt å ikke farge øyebrynene. De ser bare SÅ harde ut uansett hvor forsiktig jeg er med skyggeleggingen. Derfor får de være helt blonde (og usynlige). Jeg bruker som regel brun flytende eyeliner. De får tynnest strek. (Har kjøpt på HM, så det er ikke noe høykvalitetsgreier.) Blush bruker jeg ikke, men solpudder synes jeg fungerer fint. Har forsøkt litt forskjellige merker her, og det viktigste er egentlig at det ikke er FOR mørkt. 

Anonymkode: 341ad...9b8

Skrevet

Du trenger en aprikos blush, og du trenger en rød/brun - mørk beige brynsfarge. Google modeller som med rødt hår, og sammenlign deg med de i forhold til farge, hva de bruker og kler. Deretter drar du til en forhandler, og får hjelp til å finne lignende farge. 

Anonymkode: a9bba...15e

• Liker 1
Skrevet

Du vil nok kle skygger som grå,grønn, brun, orange/nude, gull og bronse. 

Anonymkode: a9bba...15e

Skrevet

Jeg er selv rødhåret. Har grønne øyne. Har kun helt lyse fregner som ikke synes nevneverdig. Har dog røde øyenbryn i samme nyanse som hårfargen og farger ikke brynene. Jeg bruker enten brun eller plommefarget/lilla mascara, og jeg bruker enten en lysegrønn øyeskygge eller en dyp plommefarget øyeskygge. Begge skyggene passer veldig godt mot det røde håret og fremhever også mine grønne øyne. Hvis jeg vil duse ned den plommefargede skyggen litt bruker jeg en lysbeige skygge først og påfører den plommefargede over. Bruker Clinique Pep-Start Pout Perfecting Balm Lipcare i farge red/cherry. Denne gir bare en lett farge, men gir rikelig med pleie og fukt til leppene. Har mørk rødrosa leppefarge naturlig og synes derfor klarrøde glosser er finest.

Jeg kjenner flere damer med rødt hår, og alle kler plommefarget øyeskygge utrolig godt. Rød lipgloss/leppestift er også kjempefint til rødt hår. Så etter min erfaring er sminke i plomme/lilla/burgunder/vinrød/rød farger som de aller fleste rødhårede kler svært godt. Kanskje litt mektige farger, men du kan alltids velge produkter som ikke gir så mye farge (som lipbalmen jeg nevnte over) eller duse ned f.eks øyeskygge med lysere/nøytrale farger under.

Anonymkode: 51b3b...cec

Skrevet

Rødhårete trenger jo nesten ikke sminke for de er nydelig slik de er. Men er det noen som virkelig kler rød leppestift er der det de.  Jeg syns de ser ut som et levende renessansemaleri :)

Anonymkode: d5ab5...655

• Liker 2
Skrevet
På 20.11.2018 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Rødhårete trenger jo nesten ikke sminke for de er nydelig slik de er. Men er det noen som virkelig kler rød leppestift er der det de.  Jeg syns de ser ut som et levende renessansemaleri :)

Jeg tenker motsatt, at det er vi rødhårede som mest av alle kan trenge sminke. Mange av oss har fargeløse vipper og bryn og ser veldig bleike ut uten sminke. På meg selv synes jeg øynene mine ser stikkende og skarpe ut uten mascara og brynfarge. Både huden, vippene og brynene er helt lyse, men øynene er mørkeblå og står i sterk kontrast til resten.

Skrevet

Jeg er rødhåret med helt lyse øyenbryn og vipper. Opprinnelig vel å merke. Brynene har jeg farget siden jeg var 19. Da jeg vokset meg sa hudpleieren "vi skal ikke farge brynene dine?" og overtalte meg til det, helt gratis. Jeg fikk et nytt ansikt! Og nå har jeg microbladet brynene også. Trives bedre og bedre uten sminke, fordi nå ser alt så naturlig ut. Bruker som regel bare litt mascara.

Ville kanskje anbefalt å ta turen innom en sminkesalong hvor folk har litt utdanning og erfaring med sminke, som kan veilede deg litt :) 

Skrevet
På 20.11.2018 den 19.55, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg har alltid vært supermisunnelig på rødhårede med krøller i håret og søte fregner i ansiktet, de er bare så unike og vakre 🙂

Skrevet

Jeg bruker brun eyeliner og mascara. Jeg er for lys til at jeg syntes det går bra med sort. Men det er de som sier man tar bare sort mascara på øvre vippene og så myker opp med brun mascara på nedre. Men prøvd det har jeg ikke enda.

For øyeblikket er eyelineren min en flytende variant som ikke er vannfast. Ultra Precision by Superliner fra L'oreal. Den holder seg greit og er lett å modifisere med litt vann og en q-tips hvis man først har vært uheldig.

Bryn derimot har jeg ikke prøvd noe, men jeg har jo lest litt omkring. Og det viser seg at det er et amerikansk selskap som lager makeup spesifikt for rødhårende #imaredheadedsnowflake.
https://redheadrevolution.us/

Ellers sies det at "Dark blonde" farge for bryn er nærmest. Eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...