AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 Hei Dere som vet at dere har en kraftig mens, syns dere det høres ut som jeg har det? For jeg er litt usikker på hva som er normalt. Dag 1: Ekstreme menssmerter som også går nedover lårene, diaré (blir borte ved smertestillende). Må ta to Paracet idet mens kommer og ta to stk til etter ca to timer. Må bytte bind veldig ofte og går med nattbind. Dag 2: fortsatt mye smerter, må bruke nattbind og bytte bind ofte. Dag 3-5 spotting. Har alltid fått påvist lavt jern ved hver blodprøve jeg har tatt. Er ufrivillig barnløs og er litt nysgjerrig på om det kan ha noen sammenheng hvis dette tyder på evt. hormonkrøll. Anonymkode: 8d6cd...60c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 Mensen sluttet forresten i dag, så har kun hatt mens i to dager denne mnd Ts Anonymkode: 8d6cd...60c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 Dette høres nøyaktig ut slik mensen var for meg da jeg sluttet på prevensjon og kun blødde hver 3. måned. Etter 2,5 år ble jeg endelig gravid (etter at jeg hadde blødd hver måned i omtrent et halvt år). Men har det alltid vært slik som dette for deg, eller er det nytt etter prevensjonsstopp, etc? Anonymkode: 84f42...b5f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette høres nøyaktig ut slik mensen var for meg da jeg sluttet på prevensjon og kun blødde hver 3. måned. Etter 2,5 år ble jeg endelig gravid (etter at jeg hadde blødd hver måned i omtrent et halvt år). Men har det alltid vært slik som dette for deg, eller er det nytt etter prevensjonsstopp, etc? Anonymkode: 84f42...b5f Jeg har mens hver måned men den er alltid så kort og intens. Gikk på prevensjon for 10 år siden, så håper det er ute av systemet nå 😅 men vi sliter med å få barn. Er under utredning nå Anonymkode: 8d6cd...60c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 Hva sier gynekologen til syklusen din da? Hvis du bare blør i to dager så går du nok ikke innunder å blø veldig mye, for det rekker du ikke. Og Naproxen eller Ibux er mye bedre for menssmerter enn Paracet. Paracet er å regne som sukkertøy for menssmerter. Anonymkode: 8c99a...23c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #6 Skrevet 20. november 2018 Kan høres ut som adenomyose. Anonymkode: 0bdc4...6e2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #7 Skrevet 20. november 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier gynekologen til syklusen din da? Hvis du bare blør i to dager så går du nok ikke innunder å blø veldig mye, for det rekker du ikke. Og Naproxen eller Ibux er mye bedre for menssmerter enn Paracet. Paracet er å regne som sukkertøy for menssmerter. Anonymkode: 8c99a...23c Takk for tips angående smertestillende! Har første time hos gynekolog neste måned, og har tatt to blodprøver. Får resultat på prøvene og gynekologisk undersøkelse med ultralyd når vi har første time. Anonymkode: 8d6cd...60c
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #8 Skrevet 20. november 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan høres ut som adenomyose. Anonymkode: 0bdc4...6e2 Uff, håper ikke det er tilfellet. Får vente å se hva gynekologen sier. Vi er der primært for barneønske og kartlegge årsaken til barnløshet, men tenker å nevne mensen tilfelle det har noe å si. Anonymkode: 8d6cd...60c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå