Anwa Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 Når dyret dør kremerer noen, andre graver ned i hagen e.l., hva gjorde du?
Tabris Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 Jeg gjorde ikke noe, lot kroppen være igjen hos dyrlegen. Rent personlig har jeg ikke behov eller ønske om en grav/urne, for det minner meg bare om døden. Da har jeg heller bilder og video som minner meg om livet som var. 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 Etterlot hos vet. De kremerer. Mab velge mellom felles kremasjon eller enkelt kremasjon. I enkel kremasjon så kan man få asken. Anonymkode: d890f...046
dillyduzit Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 (endret) Vi valgte enkelt kremasjon. Hunden hadde vært med oss i mange mange år, og var dermed naturlig nok en del av familien. Begynner å bli et par år siden hun døde nå, men finner fortsatt en trøst i å se urnen og vite at hun fremdeles er med oss. edit: Skal være helt ærlig på at denne posten gjorde meg noe emosjonell. Mannen og jeg kikker nå på om vår fremtidige hund blir av samme rase (les; han har ingen valg). edit 2: vil nevne at hun ikke står i en urne på peishylla, men hun har en egen hylle i skapet som står i stuen, liten hylle med andre viktige og "historiske" ting fra familiens tid. Endret 20. november 2018 av dillyduzit 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 Ville egentlig kremere og spre asken en plass dyret likte, men avlivingen måtte skje snarere enn tenkt og fikk ikke fraktet det til kremering. Begravet på hytta, plantet en busk oppå. Døden er bare en del av livet. Anonymkode: a9b66...da5 4
frekvens Skrevet 20. november 2018 #6 Skrevet 20. november 2018 Om hunden kan dø i sitt rette element så får han en grav der han hører hjemme. Det er ikke på gårdsplassen. Heller en gravhaug i fjellheimen. Forige var ikke så heldig og fikk en grav i utkanten av potetlandet med en røys laget av ungene 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #7 Skrevet 20. november 2018 Felles kremering. Likte tanken om at hunden ikke skulle være alene på den aller siste reisen. Anonymkode: 780e9...232 1
Leo Skrevet 20. november 2018 #8 Skrevet 20. november 2018 De kjæledyrene jeg har hatt selv (Hunder og katter) er kremert og asken er enten spredt utover eller begravet i en urne i hagen (Jordlaget er for tynt til at det er spesielt lurt å begrave hele dyr der...). Egentlig betyr det ikke så mye for meg å få igjen asken, men det føles samtidig så feil å bare etterlate dem hos dyrlegen. Urne på peishylla sammen med bilde og levende lys blir med andre ord litt mye etter min smak, men på den annen side plager det meg jo ikke og folk må få gjøre som de vil. Barndommens (jakt-)hunder ble vel avlivet i sitt rette element og gravd ned i skogen så vidt jeg husker. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #9 Skrevet 20. november 2018 Kjæledyret mitt døde hjemme, hjn ble begravet under et tre og ved en bekk. Bor på landet og hos oss har aldri noe dyr dødd på et dyrlegekontor, det er noe vår egen dyrlege sørget for i alle år og noe alle satte pris på. Anonymkode: bebe7...004 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #10 Skrevet 20. november 2018 Begravde katten nedenfor et jorde ved hjelp av eieren, med utsikt over en liten foss og med favorittleken ❤️ Anonymkode: 8831c...af0 1
CrystalGold Skrevet 20. november 2018 #12 Skrevet 20. november 2018 Hunden ble kremert og vi har urnen i vinduet(skal egentlig ned i jorden, har bare aldri kommet så langt)
Sliten&kjørt52 Skrevet 20. november 2018 #13 Skrevet 20. november 2018 (endret) Siste Katta gravd ned i hagan (Sommer) ved siden av Første bikkja. (-La hu på lager til telen gikk -frysekontainer, -forkjøkken Priv. "kennel"). Siste bikkja -2 sekker ved i bunn av tønne, 25 kg. bikke, 1 sekk ved på topp ). (-Bekjent har system, -skyter ned til ca 40, på slutten av sesong). "Tomt" uten Varg ... RIP. A.(CAVE:Fnatt) Endret 20. november 2018 av Sliten&kjørt51
blåtimen Skrevet 20. november 2018 #14 Skrevet 20. november 2018 Jeg vokste opp på et småbruk hvor vi hadde et lite sted i skogen vi gravde ned kjæledyrene våre. Ingen hunder, men gnagere, fugler og katter. Med hjemmesnekrede kors 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #15 Skrevet 20. november 2018 Lar kroppen bli igjen hos veterinær til kremering. Trenger ikke urne/grav. Anonymkode: 3e6d8...7f9
tirben Skrevet 20. november 2018 #16 Skrevet 20. november 2018 Hunden ble kremert, og vi har urnen hjemme. Gjorde som vi ville gjort med et annet familiemedlem. Ville aldri latt et familiemedlem blitt felleskremert med mange andre, så derfor betalte vi det det kostet for enkeltkremering. 4
Maude Skrevet 20. november 2018 #17 Skrevet 20. november 2018 Separat kremering. Har nettopp fått urnen tilbake. Valgte nedbrytbar urne som skal graves ned på hundens favorittsted (hytta) til sommeren. Syns det var overraskende fint å få henne tilbake, selv om det er i urne. 3
EvaLena Skrevet 20. november 2018 #18 Skrevet 20. november 2018 Alle dyrene vi har hatt opp igjennom årene er begravd i hagen. Den dagen jeg selger her og ny eiere vil feks grave opp gressplenene så vil de få seg noen overraskelser. Hittil er det 2 hunder, 3 kaniner, 1 dverghamster og ett par tilfeldige fugler ungene har funnet døde. 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #19 Skrevet 20. november 2018 Begravet på hytta. Pappa skal lage et kors i stål eller noe (ikke tre ihvertfall) og sette den ned ved plassen hvor alle dyrene ligger. Anonymkode: fd723...dec 1
Skilpadden Skrevet 20. november 2018 #20 Skrevet 20. november 2018 Vil ikke spore av, men sitter her med tårer etter å ha lest i tråden: Hvordan kommer man over å ha mistet dyret sitt? Hvordan klarte dere det? Jeg hadde blitt helt knust om jeg hadde mistet jenta mi, og jeg vet ikke om jeg hadde klart å erstatte hennes plass i huset med et annet dyr eller noensinne fått gleden hun får meg til å føle tilbake. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå