Gå til innhold

Nytt boliglån via kommune før/under gjeldsordning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tabu, javisst. Ønsker ikke å forklare hvorfor en har havnet i dette uføret.. Vært uheldig..og blitt dratt med i elendigheten, bak min rygg.. er alt jeg vil si. 

Meget fortvilet, var meningen å flytte.. men ser ut som havner i gjeldsordning. Har eiet bolig i 10 år med dertil noe frikapital. Er det  noe som helst mulighet for å få innvilget et nytt boliglån f.eks hos husbanken/kommunen, i påvente av gjeldsordning, ev under en gjeldsordning? Er kunde i husbanken/startlån fra før.  Samlet inntekt er grei, ca 900 000. Årsak til flytting er viktig for barna, mht nettverk.. Bosatt langt unna skolekrets.. Kreditorene må også godkjenne, det vet jeg. Kan de godkjenne om ev boliglånet blir 2-3 tusen dyrere enn avtalt? -Velge å ta av eget livsopphold til å betale det ekstra på boliglånet eks.. 

(Har du ikke noe fint å si, så la vær)

Anonymkode: 492a9...e60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har nyopprettet gjeld (2 år) så kvalifiserer du ikke til gjeldsordning.

Anonymkode: 19b22...0be

Skrevet

Forøvrig så tviler jeg på at du kvalifiserer til gjeldsordning hvis du sitter på verdier. Det går nok isåfall mot tvangssalg for å få dekket gjelden.

• Liker 1
Skrevet

«

Kriterier for å få gjeldsordning

Hovedkriteriet for å få åpnet gjeldsforhandlinger er at man er varig ute av stand til å betjene gjelden sin. Betegnelsen "varig ute av stand" tolkes ikke bokstavelig men problemet skal være av en slik karakter at man ikke ser en løsning i overskuelig fremtid. Dersom problemet kan løses ved å selge formuesgoder som bolig, bil eller båt så oppfyller man ikke kravene til gjeldsordning.»

Så nei, du kvalifiserer ikke til gjeldsordning.

• Liker 1
Skrevet

Den frikapitalen du snakker om ryker vel i betalingen av gjeld?

Anonymkode: b8fbf...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...