Gå til innhold

AAP, ufør, sykemelding, karensperioder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan reglene er rundt alt dette og hvordan det henger sammen. Dette er hva jeg tror:

F.eks:

Hhvis man er i 100% jobb og blir 50% sykemeldt i 1 år går man over på 50% AAP. Når AAP perioden går ut etter 3 år, må man jobbe 26 uker uten å være syk i mer enn 14 dager for å opparbeide seg ny rett sykepenger.

Men hva skjer om man så får tilbakefall etter de 26 ukene? Vil man få sykepenger et år på ny og deretter AAP i tre år?

Anonymkode: ed7f6...a2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer. Etter 26 uker har du opptjent nye rettigheter både tilsykemelding og aap.

Anonymkode: 7c6a5...8ea

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvordan reglene er rundt alt dette og hvordan det henger sammen. Dette er hva jeg tror:

F.eks:

Hhvis man er i 100% jobb og blir 50% sykemeldt i 1 år går man over på 50% AAP. Når AAP perioden går ut etter 3 år, må man jobbe 26 uker uten å være syk i mer enn 14 dager for å opparbeide seg ny rett sykepenger.

Men hva skjer om man så får tilbakefall etter de 26 ukene? Vil man få sykepenger et år på ny og deretter AAP i tre år?

Da vil jeg si at man spekulerer i sykepenger og burde få hjelp av NAV for å få riktig stønad.

Anonymkode: 55549...381

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg si at man spekulerer i sykepenger og burde få hjelp av NAV for å få riktig stønad.

Anonymkode: 55549...381

Helt enig med deg, men det er ikke så enkelt dessverre.

Har søkt gradert ufør etter anbefaling fra NAV og leger. Venter på svar.

Tankene begynner å spinne. Jeg er ikke frisk og vil mest sannsynlig aldri bli det. Lurte rett og slett på om jeg hadde noe igjen å leve for... Jeg vil ikke utnytte noe som helst, men jeg vil også overleve og ha penger nok til husly og mat. Hvis jeg ikke får innvilget ufør har jeg ikke noe valg...

Men da tror jeg det blir 26 uker med jobb og deretter 100% AAP fordi jeg bruker absolutt alle reserver...

Er bare så redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...