AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 Jeg slanker meg og har fast veiedag for ikke å bli helt manisk angående vekt. Jeg har lagt merke til at jeg enkelte uker ikke har gått ned så mye som vanlig, og jeg har begynt og lure på om dette skyldes trening dagen før? Derfor kontrollveier jeg dagen etter og da er vekten lavere. Jeg trener så jeg blir støl, kan det være at musklene binder mer vann når de har fått kjørt seg litt? Anonymkode: c5448...3aa
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg slanker meg og har fast veiedag for ikke å bli helt manisk angående vekt. Jeg har lagt merke til at jeg enkelte uker ikke har gått ned så mye som vanlig, og jeg har begynt og lure på om dette skyldes trening dagen før? Derfor kontrollveier jeg dagen etter og da er vekten lavere. Jeg trener så jeg blir støl, kan det være at musklene binder mer vann når de har fått kjørt seg litt? Anonymkode: c5448...3aa Evt så har du drukket mer vann som ikke har rukket å forlate kroppen før veiing. Man kan også fort spise mer etter trening. Anonymkode: 86627...ad0
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 Musklene binder mer vann og blod, derfor veier man mer. Anonymkode: ab8ff...bef 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Evt så har du drukket mer vann som ikke har rukket å forlate kroppen før veiing. Man kan også fort spise mer etter trening. Anonymkode: 86627...ad0 Nei, jeg spiser akkurat samme mengde mat hver dag. Tror ikke jeg drikker mer heller, men jeg kan ikke være sikker på dette. Anonymkode: c5448...3aa
Inwe Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 Nja, for min del har syklusen mer å si, men så trener jeg stort sett hver dag også.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #6 Skrevet 20. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trener så jeg blir støl, kan det være at musklene binder mer vann når de har fått kjørt seg litt? Ja, det er akkurat det de gjør. Når du trener bryter du ned muskelfibre og når kroppen reparerer muskelfibrene holder den på væske som en del av reparasjonsprosessen. Anonymkode: 94006...d70
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #7 Skrevet 20. november 2018 Jeg kjenner meg igjen fra da jeg begynte å slanke meg. Men det jeg lærte av erfaring er at av og til så binder man bare mer vann i kroppen, etter trening, etter salt mat, etter når man er i syklusen.... Prøv å se på disse små variasjonene som støy, og tenk mer langsiktig. Dersom du spiser det du skal så vil resultatene komme, men vektnedgang skjer ikke alltid så skjematisk og forutsigbart som man ønsker. Anonymkode: 747f2...554 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #8 Skrevet 20. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner meg igjen fra da jeg begynte å slanke meg. Men det jeg lærte av erfaring er at av og til så binder man bare mer vann i kroppen, etter trening, etter salt mat, etter når man er i syklusen.... Prøv å se på disse små variasjonene som støy, og tenk mer langsiktig. Dersom du spiser det du skal så vil resultatene komme, men vektnedgang skjer ikke alltid så skjematisk og forutsigbart som man ønsker. Anonymkode: 747f2...554 Ja, jeg får prøve og tenke slik. Men det er litt kjedelig når veiedagen kommer og jeg har gått ned 0,2 kg, når jeg i forrige uke hadde gått ned 1,4 kg. Blir litt demotivert, rett og slett. Men hvis jeg regner ut snittet over tid har jeg gått ned ca en kilo i uka, så det går jo nedover. Har forøvrig ikke syklus pga prevensjon. Heldigvis, for ellers hadde jeg sikkert gått helt i kjelleren når trening og syklus sammenfalt 😂 Anonymkode: c5448...3aa
emilie123 Skrevet 20. november 2018 #9 Skrevet 20. november 2018 Jeg veier mer dagen etter en hard økt, men ikke etter en lett økt.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #10 Skrevet 20. november 2018 Jeg veier ofte mer dagen etter tung styrkeøkt og unngår derfor å veie meg disse dagene også. Er fordi musklene binder vann i restitusjonsfasen fordi du har brutt de ned. Anonymkode: 8db7f...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå