AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 helsesøster og jeg kommer ikke overens. jeg syns hun har en kjip og nedlatende måte å være på overfor meg. jeg har aldri gitt uttrykk for hvor lite jeg setter pris på henne. men skjønner ikke at man kan ansette noen som er så lite hyggelig? det jeg lurer på er om man kan be om å bytte helsesøster. eller droppe oppfølginga derfra? Anonymkode: e0b4f...26d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: helsesøster og jeg kommer ikke overens. jeg syns hun har en kjip og nedlatende måte å være på overfor meg. jeg har aldri gitt uttrykk for hvor lite jeg setter pris på henne. men skjønner ikke at man kan ansette noen som er så lite hyggelig? det jeg lurer på er om man kan be om å bytte helsesøster. eller droppe oppfølginga derfra? Anonymkode: e0b4f...26d Oppfølging er frivillig, så du må ingenting. men kanskje du kan prøve å få bytte? Det er jo dumt om du egentlig ønsker slik oppfølging, men må slutte fordi helsesøster er utrivelig. lykke til! Anonymkode: 991ec...a34 1
Arkana Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 Ja, du kan selvfølgelig be om å bytte helsesøster. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: helsesøster og jeg kommer ikke overens. jeg syns hun har en kjip og nedlatende måte å være på overfor meg. jeg har aldri gitt uttrykk for hvor lite jeg setter pris på henne. men skjønner ikke at man kan ansette noen som er så lite hyggelig? det jeg lurer på er om man kan be om å bytte helsesøster. eller droppe oppfølginga derfra? Anonymkode: e0b4f...26d Ring og hør om du kan bytte! Hvis du ikke går på helsestasjonen må du følge opp hos fastlegen, for barnet har krav på helsehjelp, men ikke nødvendigvis på helsestasjonen. Anonymkode: 46dbb...446 2
Ild Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 Hva er det hun gjør som er kiipt, da? Det kan hende hun prøver å hjelpe deg, eller at du trenger grenser/bli utfordret eller noe annet som kan kjennes utfordrende. 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #6 Skrevet 20. november 2018 Jeg går på en stor helsestasjon. Venter nr 2 nå og nevnte for jordmor om at jeg har problemer med å kommunisere med helsesøster, hun sa det var ingen problem å spørre etter en ny helsesøster for nr 2, evt bytte begge over når nr 2 kommer. Virket som det ikke var helt unormalt, og ikke kom til å bli noe problem. Blir vanskelig om det er en veldig liten helsestasjon da.... Anonymkode: fb7e2...6c4 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #7 Skrevet 20. november 2018 Vi går også til en slik en, og helsestasjonen er desverre liten. Men jeg greier å holde ut, selv om jeg ikke liker helsesøsteren. Hun er nedlatende og sneversynt.. Har lært henne å kjenne, så jeg jatter bare med og unngår å si ting jeg vet hun kommer til å kverulere på Hun skal jo alltid ha rett, og finner ofte en måte å latterliggjør meningene mine på. Så derfor sier jeg ikke stort mer enn nødvendig. Anonymkode: 51bb5...c65 2
Gjest MizBiz Skrevet 20. november 2018 #8 Skrevet 20. november 2018 13 minutter siden, Ild skrev: Hva er det hun gjør som er kiipt, da? Det kan hende hun prøver å hjelpe deg, eller at du trenger grenser/bli utfordret eller noe annet som kan kjennes utfordrende. hun ordlegger seg og sier ting på en nedlatende måte. helsesøster og helsestasjonen har fulgt ekstra nøye med pga at jeg tidligere har hatt psykiske problemer, og det er jo helt fair enough, men det betyr jo ikke at jeg vil la meg bli overkjørt av helsesøster. hun har meget klart og tydelig sagt hvor dumme valg hun syns jeg har tatt i forhold til type barnehage, type mat ungen får, at jeg ikke har tv osv. samtidig så sier jo både legen og henne at ungen min virker trygg og fornøyd, så det er ikke det det går på.
Gjest MizBiz Skrevet 20. november 2018 #9 Skrevet 20. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi går også til en slik en, og helsestasjonen er desverre liten. Men jeg greier å holde ut, selv om jeg ikke liker helsesøsteren. Hun er nedlatende og sneversynt.. Har lært henne å kjenne, så jeg jatter bare med og unngår å si ting jeg vet hun kommer til å kverulere på Hun skal jo alltid ha rett, og finner ofte en måte å latterliggjør meningene mine på. Så derfor sier jeg ikke stort mer enn nødvendig. Anonymkode: 51bb5...c65 det er akkurat sånn min er også. hva er poenget med det i møte med sårbare kvinner? i barseltida var det ekstra sårende, nå bryr det meg ikke så mye, heldigvis, men var overraska over å møte en med så dårlig people skills i en sånn stilling!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #10 Skrevet 20. november 2018 1 minutt siden, MizBiz skrev: at jeg ikke har tv osv Det har da virkelig ikke hun noe med! Bytt, eller slutt hvis du ikke er fornøyd! Anonymkode: 90d39...dc7 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #11 Skrevet 20. november 2018 Helsesøstre er en egen rase ofte. Har opplevd mye nedlatenhet fra dem opp gjennom. Hun første vi hadde var sånn i starten. Jeg synes det var rett og slett ubehagelig å være hos henne. Da eldstemann nærmet seg et år, så begynte hun å endre seg veldig. Det var da det gikk opp for meg at hun hadde merket fødselsdepresjonen min og var bekymret. Hun hadde ikke stilt alle spørsmålene for å være slem, men pga bekymring. Da vi flytta til ny kommune i fjor, så var det trist å forlate henne som helsesøster. Helsesøster nummer to, altså hun første vi fikk her var grusom!!!! Hun antydet hele tida at jeg mishandlet ungene uten å ha grunnlag for å si det. Stilte ledende spørsmål til da fireåringen som endte med å bli sint på henne for det. Jeg gråt da jeg kom ut derfra fordi det hele var en forferdelig opplevelse. Skulle spørre om bytte, men før jeg kom så langt, ble hun langtidssykemeldt og vi fikk en ny en, og hun er ingenting mindre enn fantastisk. Har hatt tett oppfølging pga vekstproblemer med minstemann, og føler meg helt trygg på henne. Spør om å få bytte, for kommunikasjon og kjemi har så mye å si! Anonymkode: 334b1...25f 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #12 Skrevet 20. november 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi går også til en slik en, og helsestasjonen er desverre liten. Men jeg greier å holde ut, selv om jeg ikke liker helsesøsteren. Hun er nedlatende og sneversynt.. Har lært henne å kjenne, så jeg jatter bare med og unngår å si ting jeg vet hun kommer til å kverulere på Hun skal jo alltid ha rett, og finner ofte en måte å latterliggjør meningene mine på. Så derfor sier jeg ikke stort mer enn nødvendig. Anonymkode: 51bb5...c65 Det siste der er absolutt et veldig smart trekk! Helsesøstre noterer alt, og kanskje spesielt ting som blir tolket negativt i deres favør, men også absolutt alt annet. Det beste er å ikke si mer enn du absolutt må der borte, ellers kan det brukes mot deg en dag. Anonymkode: 69a5b...063
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #13 Skrevet 20. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det siste der er absolutt et veldig smart trekk! Helsesøstre noterer alt, og kanskje spesielt ting som blir tolket negativt i deres favør, men også absolutt alt annet. Det beste er å ikke si mer enn du absolutt må der borte, ellers kan det brukes mot deg en dag. Anonymkode: 69a5b...063 Hvorfor er det sånn? Noterer de hvordan mor ser ut også? Om utseendet er svarende til alder? Er møte med helsestasjonen synonymt med et møte med barnevernet? Hva er egentlig forskjellen på helsestasjonen og barnevernet hvis helsestasjonen melder foreldrene for den minste ting? Anonymkode: f8ffb...447
Ild Skrevet 20. november 2018 #14 Skrevet 20. november 2018 4 timer siden, MizBiz skrev: hun ordlegger seg og sier ting på en nedlatende måte. helsesøster og helsestasjonen har fulgt ekstra nøye med pga at jeg tidligere har hatt psykiske problemer, og det er jo helt fair enough, men det betyr jo ikke at jeg vil la meg bli overkjørt av helsesøster. hun har meget klart og tydelig sagt hvor dumme valg hun syns jeg har tatt i forhold til type barnehage, type mat ungen får, at jeg ikke har tv osv. samtidig så sier jo både legen og henne at ungen min virker trygg og fornøyd, så det er ikke det det går på. Det høres jo helt vilt ut!! Ville vurdert å sende en skriftlig klage. Og det høres ut som om du bør bytte eller bare jatte med.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #15 Skrevet 20. november 2018 55 minutter siden, Ild skrev: Det høres jo helt vilt ut!! Ville vurdert å sende en skriftlig klage. Og det høres ut som om du bør bytte eller bare jatte med. har veldig lyst til det, men samtidig så er helsesøster i en posisjon til å lage masse kvalm, om hun skulle vært et skikkelig smålig menneske, så jeg tar ikke sjansen. men, godt mulig jeg kommer til å si noen ord om noen år. Anonymkode: e0b4f...26d
Gjest MizBiz Skrevet 20. november 2018 #16 Skrevet 20. november 2018 hun var på hjemmebesøk kort tid etter fødselen for å se om jeg hadde et egnet hjem. hun virka allerede da litt overraska over at jeg hadde en slags rutine og grei styring på ting. virka som hun trodde hun skulle komme og fortelle meg svært grunnleggende ting om spebarn. og sånn har det vært i alle oppfølgingsmøtene etterpå; hun tror hun skal fortelle meg hvordan jeg skal gjøre ting i forhold til soving, mat etc, men jeg har sagt "ok, takk for din mening, vi har valgt å gjøre slik eller slik". jeg trodde virkelig at hun ville tåle det, så lenge det er snakk om ting som overhodet ikke er skadelig. må gjen presisere at barnet mitt begynte å gå tidlig, og har lagt på seg godt, leker selvstendig og kommer og ber om trøst/kos når h*n vil- legen ved helsestasjonen sa også ved et tilfelle at vi (barnet og jeg) hadde et "vakkert samspill". det som er overraskende var at hun var veldig nøye på å si til meg at jeg måtte si fra øyeblikkelig dersom jeg hadde fødselsdepresjon. for da kunne jeg få hjelp. men så lite tillitsvekkende hun har vært er hun siste jeg ville sagt noe til. det som er tragikomisk er at hun ble litt hyggeligere da hun fant ut etter noen måneder at jeg både har en beslekta utdanning og jobb....
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #17 Skrevet 20. november 2018 Jeg har aldri hatt problem med helsesøster. Men lurer på en ting: Har dere mer oppfølging enn vanlig? Jeg synes ikke det var så mange kontroller med mine . Selvfølgelig noen første året, men etter det var det veldig sjelden... Anonymkode: 24ba8...7d8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #18 Skrevet 20. november 2018 Aldri hatt problemer med hs Hun fortalte at hun var så trygg på at barnet mitt hadde det bra at jegikke trengte å komme på alle kontrollene. Bare annenhver. Anonymkode: e4abd...239
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #19 Skrevet 20. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hatt problemer med hs Hun fortalte at hun var så trygg på at barnet mitt hadde det bra at jegikke trengte å komme på alle kontrollene. Bare annenhver. Anonymkode: e4abd...239 Kontrollene er jo for å følge opp barnet og fange opp om det er noe som oppfølgning, så det var litt spesielt av en helsesøster å si. Man går jo ikke til kontrollene bare fordi helsesøster skal se om barnet har det bra. Anonymkode: d302f...95e 6
Gjest MizBiz Skrevet 20. november 2018 #20 Skrevet 20. november 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hatt problem med helsesøster. Men lurer på en ting: Har dere mer oppfølging enn vanlig? Jeg synes ikke det var så mange kontroller med mine . Selvfølgelig noen første året, men etter det var det veldig sjelden... Anonymkode: 24ba8...7d8 jeg vet ikke hva som er vanlig antall kontroller. men regner jeg kom med noen bemerkninger fra sykehuset, da det var derfra det kom anbefaling om ekstra oppfølging. som sagt, jeg har ikke sagt noe på at de følger godt med. er helt enig i at tidlig intervensjon der det trengs er viktig. men barnet mitt er sunt og trygt, men vi har valgt å ikke be helsesøster om så mye råd eller å følge de rådene hun kommer med, og det liker hun tydeligvis ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå