Gå til innhold

Barnehagen registrerer feilt klokkeslett på meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er her snakk om store overdrivelser. Jeg kan være 10 min for sen ved levering enkelte ganger, men henter til gjengjeld innen fristen.

Likevel ser jeg at de har registrert at jeg har levert en hel time forsent!! Noe som absolutt ikke er sant.. Det samme gjelder ved henting, for her legger de inn at jeg hentet barnet sent også..

Noen som jobber i barnehage som vet om dette har særlig betydning? Om det har det, så regner jeg med at  dette blir gjort med overlegg fra barnehagen, for å sette meg mest mulig i dårlig lys.

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: d7f25...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er her snakk om store overdrivelser. Jeg kan være 10 min for sen ved levering enkelte ganger, men henter til gjengjeld innen fristen.

Likevel ser jeg at de har registrert at jeg har levert en hel time forsent!! Noe som absolutt ikke er sant.. Det samme gjelder ved henting, for her legger de inn at jeg hentet barnet sent også..

Noen som jobber i barnehage som vet om dette har særlig betydning? Om det har det, så regner jeg med at  dette blir gjort med overlegg fra barnehagen, for å sette meg mest mulig i dårlig lys.

Hva er deres erfaringer?

Er det et program eller en app du går inn på og ser? 

Hos oss hender det at barna blir krysset av i boka, med en gang de kommer og så krysser vi ut, på appen vår, etterpå. Dersom man da ikke stiller inn klokkeslett, kommer det klokkeslettet det blir trykket på « levert» på. Innimellom synes vi at det er viktigere å være tilstede med barna om morgenen, eller å snakke med foreldre på ettermiddagen, foran å styre med nettbrett mm. Har absolutt ingen betydning hos oss. Den fysiske boka er uansett det viktigste. Det er den vi først tar med oss, dersom det blir brann eller vi drar noen steder.

• Liker 4
Skrevet

Kjære vene...ta det med ro.. det er sikkert en aPP de registerer? Her kan det gjerne stå at jeg leverte Kl 08.40 når jeg egentlig leverte Kl 07.20 og det samme med henting. Jeg henter som oftest 15.10 men det er ofte registrert at jeg hentet Kl 15.55 liksom. De registrerer når de får tid!

Anonymkode: df1cc...283

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene...ta det med ro.. det er sikkert en aPP de registerer? Her kan det gjerne stå at jeg leverte Kl 08.40 når jeg egentlig leverte Kl 07.20 og det samme med henting. Jeg henter som oftest 15.10 men det er ofte registrert at jeg hentet Kl 15.55 liksom. De registrerer når de får tid!

Anonymkode: df1cc...283

Ok, da kan jeg slappe av 😊

Dette er en app ja, og der registrerer de inn disse tidspunktene.

Grunnen til at jeg hisser meg opp er pga at barna skal være levert innen et bestemt tidspunkt hver dag.Og da liker jeg dårlig at de påstår på appen at jeg leverte utrolig seint.. Jeg tenker at det både er feilaktig og at det kan brukes mot meg i ettertid. 

Skrevet

Her registrerer de alle i appen samtidig. Klokkeslettene stemmer aldri. Har ingenting å si.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg hisser meg opp er pga at barna skal være levert innen et bestemt tidspunkt hver dag.Og da liker jeg dårlig at de påstår på appen at jeg leverte utrolig seint.. Jeg tenker at det både er feilaktig og at det kan brukes mot meg i ettertid. 

Hvordan da brukes mot deg tenker du? Skulle de sende en bekymringsmelding til BV pga. at du ifølge appen har levert og hentet sent? 

Anonymkode: 53ddd...a58

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan da brukes mot deg tenker du? Skulle de sende en bekymringsmelding til BV pga. at du ifølge appen har levert og hentet sent? 

Anonymkode: 53ddd...a58

Huff. Kjenner jeg er glad jeg ikke har barn, alle ekstra bekymringer man får. 

Anonymkode: faa69...72d

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Jeg jobber i bhg, og vi har en sånn lignende app der vi registrerer når barna kommer og går. I blant glemmer vi rett og slett å registrere når barna blir hentet, da ser det ut som de har overnattet i bhg. Ikke ta det så bokstavelig. Det er et arb.redskap for personalet. 

Anonymkode: 5ce4e...9c4

• Liker 3
Gjest BearMama
Skrevet

Har jeg ikke engang tenkt over 🙈

Ungen er der ca 08.30/09 og hente innen 15.30. Hadde liksom ikke spilt noen rolle om det sto at ungen var der fra 07-17. De ansatte og alle vet jo at jeg henter og leverer innnefor kjernetiden. Hva skal liksom skje?

Skrevet

Her registreres det når de har tid. Det kan være der og da, men det skjer nesten aldri. Dette er ingenting å tenke på. Appen her er bare et verktøy for personalet. Det som er innholdet for oss foreldre er månedsplaner og bilder.

Anonymkode: 36e9c...926

Skrevet

Bare et lite opps. Jeg har nettopp vært i samværsak, der far og advokat prøvde å bruke loggen "mot" meg med at jeg leverte tidlig og hentet sent hver dag (Noe som var bullshit, jeg leverte tidlig ja, og hentet tidlig når jeg var ferdig på jobb.) da de registrerte først når 3-4 barn hadde blitt hentet, for å slippe å gjøre det hele tiden. Endte med at vi måtte ha en uttalelse fra barnehagen på det, og jeg måtte bruke bompasseringer som bevis for at jeg faktisk hentet tidlig hver dag. En bekjent i samme bhg fikk dette mot seg under en barnevernsundersøkelse (der måtte også barnehagen med ny uttalelse på det med bv stilte seg "tvilende" 😐) Saken ble henlagt, men det gjorde meg litt opps på disse inn og ut tidene og jeg registrerer nå selv i egen tidstempel app for fremtiden. 

Anonymkode: a9a86...d6c

• Liker 6
Skrevet

Har to barn i barnehagen, og jeg har aldri hørt om dette.. hehee mulig de har en registreringsskjema eller app, men jeg har aldri hørt om det. Ingen bryr seg heller når du leverer og henter. Men om vi blir litt sein en dag, skal til legen eller noe, så gir vi selvsagt beskjed.

Anonymkode: 740dd...3be

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare et lite opps. Jeg har nettopp vært i samværsak, der far og advokat prøvde å bruke loggen "mot" meg med at jeg leverte tidlig og hentet sent hver dag (Noe som var bullshit, jeg leverte tidlig ja, og hentet tidlig når jeg var ferdig på jobb.) da de registrerte først når 3-4 barn hadde blitt hentet, for å slippe å gjøre det hele tiden. Endte med at vi måtte ha en uttalelse fra barnehagen på det, og jeg måtte bruke bompasseringer som bevis for at jeg faktisk hentet tidlig hver dag. En bekjent i samme bhg fikk dette mot seg under en barnevernsundersøkelse (der måtte også barnehagen med ny uttalelse på det med bv stilte seg "tvilende" 😐) Saken ble henlagt, men det gjorde meg litt opps på disse inn og ut tidene og jeg registrerer nå selv i egen tidstempel app for fremtiden. 

Vi leverer tidlig og henter sent(7.10 og 16.10) vi er begge i full jobb med litt reisevei. Helt tullete at det skal brukes mot deg i en samværssak. De fleste barn er i barnehagen fra start til slutt.

Anonymkode: 2ba13...bf5

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke se at det skal være noe grunn for en samværsak? De fleste jobber jo 100% og er avhengig av å ha barna i barnehagen....

Skrevet

Hvorfor skal de ha noe å bruke mot deg? Har du et anstrengt forhold til de ansatte? 

Anonymkode: 3f5a2...ec3

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi leverer tidlig og henter sent(7.10 og 16.10) vi er begge i full jobb med litt reisevei. Helt tullete at det skal brukes mot deg i en samværssak. De fleste barn er i barnehagen fra start til slutt.

Enig at det ikke skal brukes i mot når det gjelder samværssak. Men ikke enig i at de fleste er fra åpning til stenging. Og heldigvis ikke for det er lange og slitsomme dager for de barna. Opplever at det er 2-3 samme barn som kommer når det åpner 7.30 og hentes i det vi stenger kl 17. Resten av barna er innenfor kjernetid. 

Anonymkode: 028f1...bbb

• Liker 9
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har stusset på dette selv, liksom hva som skal være poenget med klokkeslettene når de veldig ofte ikke stemmer. Ser ut som min sønn veldig ofte er der nesten til det stenger, mens han stort sett er den første som blir hentet. 

Men uansett om du skulle levere ti min "for sent", hvorfor er det viktig? Barnehage er ikke skole, og jeg har aldri opplevd at det er så strengt med levering på minuttet. Med mindre man leverer midt i samlingsstund eller noe. 

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de fleste barn er ikke det altså, blir helt feil å si det.

Anonymkode: e3154...46e

• Liker 2
Skrevet

Hvilken app bruker dere ? Er dette noe nytt?

Anonymkode: 028f1...bbb

Skrevet

Det er oftest en del med den registreringen i barnehagen gutten vår går i, men det er neppe noe å bry seg om. 

Det har vært dager barnet angivelig ikke har blitt hentet i det hele tatt og andre ganger har han blitt hentet før han er blitt levert. Han er til og med blitt hentet utpå natta 😂

Anonymkode: 3d434...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...