Gå til innhold

Jul/nyttår for barn med to hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Samboer har ett barn fra før, han sin tur til å ha julen og hun nyttår. Selvom de har delt 50/50 mener hans x at sønnen skal få være med på familiefeiring begge steder akkurat som om de var sammen. Min x ønsker ikke dette da det blir så mye kjøring frem og tilbake hver dag og i tillegg ikke noe ro for hverken oss eller barnet. Sønnen er 7 år. 

Hvordan gjør dere med 50/50 deling det? 

Anonymkode: f94ad...244

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har annenhver juleferie. Fra skoleslutt til 1.nyttårsdag. Barna ønsker det slik😊 I år skal far ha dem. Jeg skal jobbe og reiser en tur hjem til min far. Neste år er det min tur❤️ 

Anonymkode: 10092...8bc

• Liker 2
Skrevet

Her byttes det i romjulen slik at det blir like mange dager hos hver, med litt tilpasning på tidspunkt da mor gjerne feirer utenlands.

Skrevet

Vi har delt julen i 2, 22-27.12 og 27.12-01.01. Den som har barnet bestemmer selv hva dem vil finne på.

Skrevet

Her deles det 18/12 - 27/12 på mor, 27/12-7/1 på far 

Omvendt neste år 

Anonymkode: 6b0bb...892

Skrevet

Vi bytter også i romjula. Julaften et sted og nyttårsaften det andre. Og så annethvert år, selvfølgelig 🙂

Anonymkode: 5000e...507

Skrevet

Jeg skjønte seriøst ikke bæret av innlegget ditt. Hans x og din x og altså hæ.

Men vi gjør det slik at vi har annenhver jul og nyttår. Bytter 3. juledag. 

Anonymkode: 0098b...3fe

• Liker 1
Skrevet

TS her

mente at min kjæreste ikke ønsker å kjøre frem og tilbake hver dag. Ønsker 1/2 uke der han har barnet hele tiden, så kan han feire med oss. Blir veldig mye stress for sønnen å bli kjørt frem og tilbake til nye mennesker hver dag. Skjønner ikke hvordan x’en hans mener at det er bedre for barnet å være med på alt av feiringer på begge sider. 

Anonymkode: f94ad...244

Skrevet

Annenhver jul fra 23 des-01 januar. Hatt det sånn i alle år. Mest fordi vi begge reiser et stykke bort for å feire jul og da passer det dårlig å bytte halvveis. Nå er hun tenåring og foretrekker fortsatt denne ordningen. 

Anonymkode: f7339...7ce

Skrevet

Jeg tror jeg skjønner hva TS mener. 

Hvis det er juleselskap på mor sin side mens han er hos far, så skal sønnen kunne delta der og motsatt. 

Mine barn har alltid gjort det. MEN; Her bor far 2 min unna, og hele hans slekt innen 20 min kjøring fra meg og motsatt. (De fleste selskap er hos fars familie) Og når jeg ikke har hatt andre planer så har selvfølgelig ungene fått delta. Men jeg hadde aldri gjort dette om det innebar masse kjøring hele julen frem og tilbake. 

Her må man se på avstander og andre planer. ( Og så anser jeg at det er forskjell på et vanlig juleselskap med besteforeldre, og en feiring av bestemors 60 årsdag f.eks) Det siste ville jeg nok gjort det jeg kunne for at ungene skulle få delta på, selv om det muligens gikk ut over min tid med dem. Men dette må selvfølgelig være like fleksibelt begge veier. 

• Liker 2
Skrevet

Vi gjorde det tidligere, fordi vi mente det var viktig og riktig for barnet å være med på juleselskaper hos begge familier, siden det er en av få ganger store deler av familien (på hver side) møtes.

I fjor uttrykte hun ønske om å ikke gjøre det sånn, men heller splitte jula i to, så da ble det sånn.

Skrevet

Her har jula vært todelt, med bytte midt i romjula en gang (fleksibelt). 

Dersom det har vært noe spesielt men ungene har vært hos den andre har vi alltid vært fleksible sånn også. Men vi bor fem minutter unna hverandre. Har noen reist bort er det selvfølgelig utelukket, og da har vi også vært fleksible på lengden. 

Ungene har sagt sin mening og blitt hørt, ville en av dem ikke bli med i selskap til den andre familien var det ok. 

Skrevet

Her deler vi jula i to, med bytte i romjula. Når ungene er borte på julaften har vi pakkeåpning tredje eller fjerde juledag, i stedet for at de tar med seg alt. Det er slik barna vil ha det. 

Anonymkode: f0a20...83e

Skrevet

Vi deler i romjula men er veldig fleksible med hverandre uansett.

Det er 8 minutter med bil...

Skrevet

Hva vil ungen selv, da? Jeg syntes det var gøy med alle juleselskapene da jeg var barn, med mange jevnaldrende søskenbarn og tanter og onkler vi ikke traff så ofte, og ville blitt skikkelig snurt om jeg ikke hadde fått være med på det fordi selskap i mammas familie kom i pappas del av julen og omvendt. Julaften hadde vi annethvert år-ordning på, resten av jula ble langt på vei styrt av juleselskapeligheter. Bor man langt fra hverandre skjønner jeg at det kan bli problematisk, men jeg tenker at familiesamvær også med storfamilien er viktig og bør prioriteres, særlig i jula.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...