AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #1 Skrevet 19. november 2018 Som overskriften tilsier, så kjøpte jeg dette plagget fra en Finn-selger med fullt navn og bilde tilgjengelig. Jeg betalte og fikk beskjed om at den skulle sendes dagen etter. Så gikk dagene og etter hvert ukene. Forsøkte å ta kontakt på Finn og på vipps der jeg betale henne og skrev høflige meldinger, men fikk ingen respons. De siste dagene har jeg sett det samme produktet ute på Finn.... jeg betalte jo «bare» 500, men det er kjipe penger tapt for en student... har dere noen råd? Tenker mest at det ikke er noe poeng i å gjøre noe med Anonymkode: a55ba...2d7 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2 Skrevet 19. november 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som overskriften tilsier, så kjøpte jeg dette plagget fra en Finn-selger med fullt navn og bilde tilgjengelig. Jeg betalte og fikk beskjed om at den skulle sendes dagen etter. Så gikk dagene og etter hvert ukene. Forsøkte å ta kontakt på Finn og på vipps der jeg betale henne og skrev høflige meldinger, men fikk ingen respons. De siste dagene har jeg sett det samme produktet ute på Finn.... jeg betalte jo «bare» 500, men det er kjipe penger tapt for en student... har dere noen råd? Tenker mest at det ikke er noe poeng i å gjøre noe med Anonymkode: a55ba...2d7 Du rapporterer selgeren på finn. Anonymkode: 53513...289 22
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #3 Skrevet 19. november 2018 Anmeld, vanlig svindler metode. Fult mulig selger er anmeldt av andre alt Anonymkode: 34c19...a9e 11
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 Men hvorfor betaler du før du henter varen? Du ber jo om å bli svindlet. Anonymkode: 2572a...7bb 2
Chablis Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 Du rapporterer til finn så de får stengt profilen og så anmelder du det hos politiet. Saken blir nok henlagt men det er viktig å få det registrert. 6
Chablis Skrevet 20. november 2018 #6 Skrevet 20. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor betaler du før du henter varen? Du ber jo om å bli svindlet. Anonymkode: 2572a...7bb For en hjelpsom og konstruktiv kommentar. ❤️ 15
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #7 Skrevet 20. november 2018 9 minutter siden, Elektra skrev: For en hjelpsom og konstruktiv kommentar. ❤️ I dag når muligheten for å vippse når man står i døren og henter varen. Eller får varen sendt i postoppkrav via posten må man nesten stille det spørsmålet. Det finnes ingen gode grunner til å være god troende mot fremmede Finn selgere. Og er man det, ja da er man dømt til å gå i fella til slutt. Så enkelt er det faktisk. Folk blir svindlet hver dag, og allikevel ser jeg mange som aldri gidder å ta forhåndsregler. Det blir for dumt. Anonymkode: 2572a...7bb 8
Chablis Skrevet 20. november 2018 #8 Skrevet 20. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I dag når muligheten for å vippse når man står i døren og henter varen. Eller får varen sendt i postoppkrav via posten må man nesten stille det spørsmålet. Det finnes ingen gode grunner til å være god troende mot fremmede Finn selgere. Og er man det, ja da er man dømt til å gå i fella til slutt. Så enkelt er det faktisk. Folk blir svindlet hver dag, og allikevel ser jeg mange som aldri gidder å ta forhåndsregler. Det blir for dumt. Anonymkode: 2572a...7bb Og du påtar deg ansvar å gni det inn, som om ts ikke har skjønt det selv.. 🙄 Forresten dersom selger og kjøper bor langt fra hverandre så er det ikke mange valg, og svært få selgere bruker oppkrav, men selv inkludert. Selvfølgelig var det dumt av ts, men jeg forstår ts samtidig. Du derimot prøver å gjøre deg morsom og viktig på andres bekostning ved å påpeke det åpenbare.. Helt oppriktig, hvilken nytte tror du dine kommentarer har? Sånn bortsett fra å trykke ts enda lenger ned mener jeg? Jeg er så drittlei folk her inne som tror de er så mye bedre enn andre, og leter etter ting å bitche om. Spesielt når de er anonym. 21
FrodeF Skrevet 20. november 2018 #9 Skrevet 20. november 2018 6 minutter siden, Elektra skrev: Og du påtar deg ansvar å gni det inn, som om ts ikke har skjønt det selv.. 🙄 Forresten dersom selger og kjøper bor langt fra hverandre så er det ikke mange valg, og svært få selgere bruker oppkrav, men selv inkludert. Selvfølgelig var det dumt av ts, men jeg forstår ts samtidig. Du derimot prøver å gjøre deg morsom og viktig på andres bekostning ved å påpeke det åpenbare.. Helt oppriktig, hvilken nytte tror du dine kommentarer har? Sånn bortsett fra å trykke ts enda lenger ned mener jeg? Jeg er så drittlei folk her inne som tror de er så mye bedre enn andre, og leter etter ting å bitche om. Spesielt når de er anonym. TS har tydeligvis ikke forstått hvordan man kan sikre seg ved handel på nett. Da må det være greit å forklare at det er bedre måter å gjøre det på. Folk blir fornærmet av det utroligste. 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #10 Skrevet 20. november 2018 8 minutter siden, Elektra skrev: Og du påtar deg ansvar å gni det inn, som om ts ikke har skjønt det selv.. 🙄 Forresten dersom selger og kjøper bor langt fra hverandre så er det ikke mange valg, og svært få selgere bruker oppkrav, men selv inkludert. Selvfølgelig var det dumt av ts, men jeg forstår ts samtidig. Du derimot prøver å gjøre deg morsom og viktig på andres bekostning ved å påpeke det åpenbare.. Helt oppriktig, hvilken nytte tror du dine kommentarer har? Sånn bortsett fra å trykke ts enda lenger ned mener jeg? Jeg er så drittlei folk her inne som tror de er så mye bedre enn andre, og leter etter ting å bitche om. Spesielt når de er anonym. Jeg handler på finn ofte og har gjort det i flere år. Jeg bor nordpå og 99% av det jeg kjøper må sendes. Jeg har aldri møtt en selger som nekter å sende i oppkrav. Hva er problemet med å sende i oppkrav? Du må jo innom posten uansett, så det gjør jo ingen verdens forskjell. Tror det er lurt å påpeke at ts og andre må tenke seg om, for da kanskje de faktisk gjør det neste gang. Anonymkode: 2572a...7bb 1
Chablis Skrevet 20. november 2018 #11 Skrevet 20. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg handler på finn ofte og har gjort det i flere år. Jeg bor nordpå og 99% av det jeg kjøper må sendes. Jeg har aldri møtt en selger som nekter å sende i oppkrav. Hva er problemet med å sende i oppkrav? Du må jo innom posten uansett, så det gjør jo ingen verdens forskjell. Tror det er lurt å påpeke at ts og andre må tenke seg om, for da kanskje de faktisk gjør det neste gang. Anonymkode: 2572a...7bb Fordi ved oppkrav betaler jeg for dette på forhånd og dersom du ikke henter varen må jeg også betale porto tilbake. Så vips har jeg som selger tapt penger. Har aldri møtt en selger som går med på oppkrav 15
Chablis Skrevet 20. november 2018 #12 Skrevet 20. november 2018 6 minutter siden, FrodeF skrev: TS har tydeligvis ikke forstått hvordan man kan sikre seg ved handel på nett. Da må det være greit å forklare at det er bedre måter å gjøre det på. Folk blir fornærmet av det utroligste. Jammen godt ts har slike nedlatende smartinger som kan forklare det da.. Men ærlig talt, du tror ikke selger har skjønt dette selv når ts ble 500kr fattigere? " 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #13 Skrevet 20. november 2018 1 minutt siden, Elektra skrev: Jammen godt ts har slike nedlatende smartinger som kan forklare det da.. Men ærlig talt, du tror ikke selger har skjønt dette selv når ts ble 500kr fattigere? " Nedlatende? Virkelig? Jaja, god kveld til deg. Anonymkode: 2572a...7bb 2
Vox_populi Skrevet 20. november 2018 #14 Skrevet 20. november 2018 Faktum er at det fins bare én sikker måte å handle på Finn på: personlig oppmøte, inspeksjon og test av vara og betaling med kontanter. (Eller betaling via bank, man da må en vente til summen virkelig er kommet inn på konto, så det er tungvint). Oppkrav: selger risikerer at vara ikke blir henta og han må betale dobbel frakt. Kjøper risikerer at han får ei pakke som inneholder en murstein eller gamle aviser. 5
Husholdning1 Skrevet 20. november 2018 #15 Skrevet 20. november 2018 Rapporter selger til Finn.no og anneld til politiet, slik andre har skrevet. Oppkrav er for øvrig for dyrt når det gjelder såpass lite kostbare varer. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #16 Skrevet 20. november 2018 Ts her, takk for innspill. Til dere som skriver at jeg burde velge oppkrav: Jeg er enig, men jeg pleier ikke å foretrekke dette selv dersom jeg sender varer i post. Og personlig oppmøte er ikke enkelt når produktet skal sendes over halv landet, nei 🙂 Jeg er ingen naiv person - for jeg selger og kjøper mye på finn i løpet av året. Dette er første gangen jeg har opplevd slik. De fleste selgere er ikke svindlere. Men, når jeg først kommer borti en, så er det altså så kjipt! Jeg skal rapportere selger. Anonymkode: a55ba...2d7 8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #17 Skrevet 20. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nedlatende? Virkelig? Jaja, god kveld til deg. Anonymkode: 2572a...7bb Vi veit alle hva som ligger bak kommentarene dine. Det går an å forklare på en bedre måte. Prøv det en gang du Anonymkode: b2c07...5f0 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #18 Skrevet 20. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes ingen gode grunner til å være god troende mot fremmede Finn selgere. Du tar feil! Med mindre den fysiske avstanden mellom Finn-selger (sic) og Finn-kjøper er liten, er en av dem nødt til å være godtroende (sic) for at det kan bli handel. Det fins ingen sikker måte å handle på avstand på, uten å møtes. Anonymkode: 4ca2d...744
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #19 Skrevet 20. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du tar feil! Med mindre den fysiske avstanden mellom Finn-selger (sic) og Finn-kjøper er liten, er en av dem nødt til å være godtroende (sic) for at det kan bli handel. Det fins ingen sikker måte å handle på avstand på, uten å møtes. Anonymkode: 4ca2d...744 Hvorfor er det nødvendig med (sic) her? 🤣 Anonymkode: d6e18...fc4 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #20 Skrevet 20. november 2018 8 timer siden, Elektra skrev: For en hjelpsom og konstruktiv kommentar. ❤️ Dette er vel igrunnen den ENESTE hjelpsomme og konstruktive kommentaren til nå i denne tråden. Slutt å betal på forskudd, så enkelt men åpenbart så vanskelig Anonymkode: 2acc9...541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå