AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #1 Skrevet 19. november 2018 Jeg har sagt ja til å huse årets julebord for kollegaer på avdelingen hvor jeg jobber. Kjenner de ikke veldig godt, har ikke jobbet her mer enn et halvår, men de er en grei gjeng tror jeg:). Vi blir ca 15 stykker. Alder : ca 24-55 år. Vi skal ha middag, maten kommer ferdig og skal alle ta med egen drikke. Jeg er uvant med å ha fest, spesielt i en slik setting (jobb) og bil gjerne legge til rette for at det blir en flott fest. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å lage god stemning? Jeg er litt nervøs, tenk om det blir kjedelig.. Anonymkode: 4ae9f...4bb
Arkana Skrevet 19. november 2018 #2 Skrevet 19. november 2018 Jeg tenker at du ikke trenger å gjøre så mye? Dekk et fint bord, tenn levende lys, ha litt rolig julemusikk i bakgrunnen. Hvis du vil ha en aktivitet foreslår jeg en Kahoot-quiz. Hva med spørsmål om hverandre (du kan spørre litt rundt og samle informasjon om hver enkelt på forhånd), rett og slett hvem vet mest om kollegaene sine? 1
Djungelvrål Skrevet 19. november 2018 #3 Skrevet 19. november 2018 Lag et langbord med pen oppdekking. Kjøp en kvast edelgranbar, del opp og legg utover midten av bordet sammen med litt julepynt. Også lekkert å fylle vaser ol med julekuler. Ha duftlys på toalettet og fakler utenfor inngangen. Ha gløgg med rødvin og ekstra kanelstang oppi da blir det veldig god smak. Lage en liste med musikk klar som du spiller gjennom kvelden. Lag gjerne en quiz og del inn i 2-3 lag. Kjøp en teit premie. Jeg pleier å kjøpe slikkepinner. Pass på at du setter av litt plass i kjøleskapet til drikke folk har med. 1
SoWhat? Skrevet 19. november 2018 #4 Skrevet 19. november 2018 1 minutt siden, Arkana skrev: Jeg tenker at du ikke trenger å gjøre så mye? Dekk et fint bord, tenn levende lys, ha litt rolig julemusikk i bakgrunnen. Hvis du vil ha en aktivitet foreslår jeg en Kahoot-quiz. Hva med spørsmål om hverandre (du kan spørre litt rundt og samle informasjon om hver enkelt på forhånd), rett og slett hvem vet mest om kollegaene sine? Ohyes. Hvem vet mest om kollegaene ? Sikkert veldig vellykket for oss som har vett til å være mer private på jobb. Men julebord hjemme er jeg for. Finn på noe annet enn personlige greier. Tror ikke det blir kjedelig uansett. God mat og vin holder for god stemning.
Arkana Skrevet 19. november 2018 #5 Skrevet 19. november 2018 (endret) 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Ohyes. Hvem vet mest om kollegaene ? Sikkert veldig vellykket for oss som har vett til å være mer private på jobb. Men julebord hjemme er jeg for. Finn på noe annet enn personlige greier. Tror ikke det blir kjedelig uansett. God mat og vin holder for god stemning. Mange ser faktisk på sine kollegaer som venner. Om du vil holde alle på avstand er selvsagt opp til deg, men det handler på ingen måte om vett. Det er uansett ikke snakk om at det skal dreie seg om de mest personlige spørsmål, men man vet jo noe om alle. Endret 19. november 2018 av Arkana 1
Duff Skrevet 19. november 2018 #6 Skrevet 19. november 2018 Siden du skal holde huset kan du fint spørre om andre om å finne på noe underholdning. 3
SoWhat? Skrevet 19. november 2018 #7 Skrevet 19. november 2018 Akkurat nå, Arkana skrev: Mange ser faktisk på sine kollegaer som venner. Om du vil holde alle på avstand er selvsagt opp til deg, men det handler på ingen måte om vett. Det er uansett ikke snakk om at det skal dreie seg om de mest personlige spørsmål, men de aller fleste vet man i alle fall noe om. Venner? Kollegaer er ikke venner akkurat. Det er deg du forholder deg til på jobb. Hadde gått an om det var jobbrelatert, men ikke mer. Jeg er ikke såkalt introvert i det hele tatt, men et sted går grensa. Men hadde en klart det med humor og litt overfladisk, så greit nok. Men tror ikke det hadde vært noe jeg hadde likt. 4
Diamant20 Skrevet 20. november 2018 #8 Skrevet 20. november 2018 7 timer siden, Arkana skrev: Jeg tenker at du ikke trenger å gjøre så mye? Dekk et fint bord, tenn levende lys, ha litt rolig julemusikk i bakgrunnen. Hvis du vil ha en aktivitet foreslår jeg en Kahoot-quiz. Hva med spørsmål om hverandre (du kan spørre litt rundt og samle informasjon om hver enkelt på forhånd), rett og slett hvem vet mest om kollegaene sine? Dette! Få ett spørsmål fra hver kollega så lager du en kahoot ut av det
Wonders Skrevet 20. november 2018 #9 Skrevet 20. november 2018 (endret) Vil ikke skremme deg, bare gi deg tips til å ha en vellykket fest for flere. Håper bare på å belyse ting som man bør tenke på. Som vertinne; Fyll på med doruller. Eller sett de fremme så ingen må lete. Bytt håndkle på do, så det ikke blir en fuktig lefse som henger på badet til å "tørke" seg på. Sett gjerne på WC-lapp på døren, så ingen vandrer rundt å leter. Åpne opp ett vindu på gløtt så det ikke blir for varmt. Sett ut en fakkel ute, så koselig å bli møtt slik på vei inn. Ønsk alle velkommen å ta i mot jakker, legg vekk dine egne jakker, eller legg alle jakker på ett annet rom, som på gjestesengen. Vit at du kan få blomster, så vit hvor du har vaser, for alle vil at buketten skal stå fremme under festen. Ha liggende fremme vinopptrekker og korkopptrekker. Og sugerøerør. Tannpirkere. Salt og pepper. Finn en røykeplass, og legg ut askebeger eller eller noe som kan brukes som det, opplys om dette ved velkommen til julebord-"talen". Alltid ha en karaffel med vann stående. Husk å fylle på. Om det nytes alkohol og noen tar med seg, ha plass i kjøleskapet til andres medbrakt, om du ikke velger å legge det ute på veranda o.l. Ha 2 søppelsekker hengende på kjøkkenet for matrester, og en til evt. cider og ølbokser (pant). Noen vil ha kaffe/te på slutten. Ha det klart så man bare koker opp vann eller trykker på kaffeknappen. Om noen liker å hjelpe, takk ja til det. Ikke vær overmenneske. Oppvasken er fint å få hjelp til. Lek; Fest en lapp under en av stolene/soffaputen å si den som sitter på denne lappen får en liten gave. Opp til deg hvor mye du vil legge i den. Om det passer seg; Gavekort på vinmonopolet. Eller gavekort ett annet sted. Eller hva med en skikkelig stygg vandrepokal? Endret 20. november 2018 av Wonders 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #10 Skrevet 20. november 2018 Vi har hatt pakkelek,alle tok med to pakker a 50kr hver,ble mye gøy ut av det. Quiz er en sikker vinner! Karaoke hadde vi ett år,slår aldri feil😊 Anonymkode: a9b48...b36 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #11 Skrevet 20. november 2018 Tusen hjertelig takk for alle innspill og svar. Jeg setter pris på alle sammen og kjenner at etter å ha lest gjennom alt her så gleder jeg meg mer enn jeg gruer meg. Veldig glad for alle de konkrete tipsene, jeg skal rett og slett lage meg en huskeliste basert på denne tråden. Takk ❤ Anonymkode: 4ae9f...4bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå