Gå til innhold

Sette opp hylle i vindu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vinduer i 4 deler, små oppe og høyere nede, og en ganske dyp vinduskarm. 

Vil gjerne ha en hylle mellom de øverste og nederste vinduene, tenkte å sage til noe. Men så er det oppheng da. Finner bare digre hylleknekter på nett, kan jeg istedet feks bruke noe sånt? To på hver side?

https://www.clasohlson.com/no/Hjørnevinkel/21-1794

La ved et bilde av den vindustypen jeg har, siden forklaringen var så klønete :p

vinduer-.png

Anonymkode: 31cac...e7c

Skrevet

Da ville jeg ikke plassert noe tungt oppå hyllen. 

Anonymkode: 6dbb4...34c

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg ikke plassert noe tungt oppå hyllen. 

Er snakk om en katt eller et par potteplanter...max 10 kg

Skrevet

Jeg tror at en katt eller potteplanter blir for tungt, ville ikke tatt sjansen. Ville laget hyllen så bred at hylleknektene festes i veggen rett utenfor vinduskarmen, så ødelegges ikke vinduet av skruer. Da får du en trygg løsning. Og bruk ikke for korte skruer! 

• Liker 3
Skrevet

Skruene skal festes i veggen/karmen, på kortendesidene av hylleplaten. Å bruke knekter i bakkant slik man ville gjort på en vegg går ikke, og synes det ikke blir særlig pent med vanlige hylleknekter i kortendene, pluss at jeg må vel ha flere enn to på hver hylle?

Skrevet

Hva med å sette opp noen trelister og legge hylla  over?

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, BMF skrev:

Hva med å sette opp noen trelister og legge hylla  over?

Har faktisk vært inne på den tanken også :)  Jeg får dra og kikke litt en dag :)

Skrevet
40 minutter siden, BMF skrev:

Har sett slike, men det trekker så sinnsykt fra vinduene at det er ikke sikkert de vil ligge der. Tenkte å få vekk blomstene, så kan de sitte der og glo hvis de vil, uten å få kaktuspigger i kroppen og søle jord utover alt 😄

Har heller ikke helt troen på sugekoppfestene heller...Har hatt nok av andre ting med slikt som regelmessig ramler ned :p 

Skrevet
På 20.11.2018 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Skruene skal festes i veggen/karmen, på kortendesidene av hylleplaten. Å bruke knekter i bakkant slik man ville gjort på en vegg går ikke, og synes det ikke blir særlig pent med vanlige hylleknekter i kortendene, pluss at jeg må vel ha flere enn to på hver hylle?

Har du tenkt at de øverste vinduene skal gå an å åpne? Hvis jeg forstår deg riktig vil du ha en hylle under de øverste små vinduene? Hvorfor lager du ikke en dypere vinduskarm nede istedet?

Anonymkode: f0e0f...051

Skrevet
På 23.11.2018 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt at de øverste vinduene skal gå an å åpne? Hvis jeg forstår deg riktig vil du ha en hylle under de øverste små vinduene? Hvorfor lager du ikke en dypere vinduskarm nede istedet?

Anonymkode: f0e0f...051

De åpnes utover :) 

Har allerede dype karmer, er tykke murvegger her. 

Skrevet

Det ble sånn. Nå får man bare vente på at hyllen blir like gul og falmet som resten 😜

4BF78B3E-84D3-490F-B4BF-093295E2AF44.jpeg

B6CCBBFF-B2CB-40C6-BE17-BAF3A6620A50.jpeg

• Liker 2
Skrevet

Det ble jo fint? Er du fornøyd selv så er ingenting bedre enn det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...