Nygift_ Skrevet 19. november 2018 #1 Skrevet 19. november 2018 Jeg er gift med en mann som har en elleveåring fra før. Min mann har ikke spesielt god råd, heller ikke moren til gutten på elleve, allikevel bruker min mann penger på privattimer i tennis til gutten to ganger i måneden i håp at han skal bli bedre i tennis. Dette kommer i tillegg til barnebidraget han bidrar med samt at han kjøper mye nytt utstyr og diverse ofte. Er det virkelig normalt at en elleveåring skal måtte ha behov for privattimer i tennis, som er en hobby?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2 Skrevet 19. november 2018 13 minutter siden, Nygift_ skrev: Jeg er gift med en mann som har en elleveåring fra før. Min mann har ikke spesielt god råd, heller ikke moren til gutten på elleve, allikevel bruker min mann penger på privattimer i tennis til gutten to ganger i måneden i håp at han skal bli bedre i tennis. Dette kommer i tillegg til barnebidraget han bidrar med samt at han kjøper mye nytt utstyr og diverse ofte. Er det virkelig normalt at en elleveåring skal måtte ha behov for privattimer i tennis, som er en hobby? Hva er det egentlige problemet? At ham bruker deres penger på sønnen sin? Nok et innlegg som gjennomsyres av stemors-sjalusi. kan ikke dere stemødre bare vokse opp. Eller skille dere? Stakkars barn. Anonymkode: 124d0...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #3 Skrevet 19. november 2018 Jeg har ikke erfaring med akkurat tennis. Men det er ikke veldig unormalt at barn over nybegynnerstadiet får ekstra undervisning, går på akademier eller kjøper ekstratrening hvis de er veldig motivert. Det gjelder innenfor mange sporter og kunstarter. Noen har lett råd til det, for andre er det en prioritering. Anonymkode: f8c62...554 3
Lotty1978 Skrevet 19. november 2018 #4 Skrevet 19. november 2018 Dersom sønnen har en stor interesse for tennis - ser jeg ikke problemet. Se på Familien Ingebrigtsen - skal man bli god i en idrett gjelder det å satse tidlig 👌 2
Nygift_ Skrevet 19. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2018 2 minutter siden, Lotty1978 skrev: Dersom sønnen har en stor interesse for tennis - ser jeg ikke problemet. Se på Familien Ingebrigtsen - skal man bli god i en idrett gjelder det å satse tidlig 👌 Sønnen er ikke spesielt interessert.
Nygift_ Skrevet 19. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det egentlige problemet? At ham bruker deres penger på sønnen sin? Nok et innlegg som gjennomsyres av stemors-sjalusi. kan ikke dere stemødre bare vokse opp. Eller skille dere? Stakkars barn. Anonymkode: 124d0...5a5 Kanskje du snart blir utestengt grunnet upassende og spydig svar. 1
I Grosny Skrevet 19. november 2018 #7 Skrevet 19. november 2018 (endret) 38 minutter siden, Nygift_ skrev: Jeg er gift med en mann som har en elleveåring fra før. Min mann har ikke spesielt god råd, heller ikke moren til gutten på elleve, allikevel bruker min mann penger på privattimer i tennis til gutten to ganger i måneden i håp at han skal bli bedre i tennis. Dette kommer i tillegg til barnebidraget han bidrar med samt at han kjøper mye nytt utstyr og diverse ofte. Er det virkelig normalt at en elleveåring skal måtte ha behov for privattimer i tennis, som er en hobby? Det er hakket mer ambisiøst enn det normale, og stort sett veldig positivt. Jeg kjenner flere barn som innenfor en annen idrett tar privat-timer. Det virker Endret 19. november 2018 av I Grosny
Lotty1978 Skrevet 19. november 2018 #8 Skrevet 19. november 2018 (endret) 3 minutter siden, Nygift_ skrev: Sønnen er ikke spesielt interessert. Synes det er greit med privattimer dersom dette barnet har lyst til det. Dersom noen presser ham til å delta i en idrett han egentlig ikke har lyst til, er det en helt annen sak. Å presse egne ambisjoner på barna fører sjelden noe godt med seg Endret 19. november 2018 av Lotty1978
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #9 Skrevet 21. november 2018 På 19.11.2018 den 21.36, AnonymBruker skrev: Hva er det egentlige problemet? At ham bruker deres penger på sønnen sin? Nok et innlegg som gjennomsyres av stemors-sjalusi. kan ikke dere stemødre bare vokse opp. Eller skille dere? Stakkars barn. Anonymkode: 124d0...5a5 Nå er det ikke det Ts spør om! Faren har dårlig råd og lurer på om han kaster penger ut av vinduet. Jeg hadde ikke vært glad om det hadde vært min mann heller, uansett hvem sitt barn det var. Må får dere stemorhatere lage deres egen tråd for dette her har virkelig gått for langt. Dere snur jo og vrir ALT til at det ender med «stakkars barn». Med en gang en tråd handler om et stebarn så er dere på hugget med en gang. Det er mer stakkars dere og folk som må leve med en sånn hatefull holdning til folk dere ikke en gang kjenner. Skulle virkelig ønske dere hadde selvinnsikt nok til å se slike ting selv. Men det kan vi andre nok bare drømme om. Dere skulle skamme dere Anonymkode: 87c2d...26a 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #10 Skrevet 21. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det ikke det Ts spør om! Faren har dårlig råd og lurer på om han kaster penger ut av vinduet. Jeg hadde ikke vært glad om det hadde vært min mann heller, uansett hvem sitt barn det var. Anonymkode: 87c2d...26a Jeg er ikke stemor-hater, jeg har en veldig fin stemor selv og jeg synes svaret du siterte var langt over grensen. Men dette er nå en gang en problemstilling der stemor er misfornøyd med mor og far sin prioritering. Min erfaring som mor er at ganske mange foreldre strekker seg langt, også økonomisk, for å gi barna muligheter som dette, det er ikke uvanlig. Selv om det kommer på toppen av barnebidraget eller det fører til at man ikke kan kjøpe ny bil det året. I TS' situasjon ville jeg derfor vært veldig forsiktig med å antyde at dette var bortkastede penger eller at mannen min ikke burde bidra til dette, med mindre jeg var 110% sikker på at jeg aldri ville ønsket privattimer eller ekstraundervisning til mitt eget barn en gang i fremtiden. Anonymkode: f8c62...554 1
Gjest BearMama Skrevet 21. november 2018 #11 Skrevet 21. november 2018 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det ikke det Ts spør om! Faren har dårlig råd og lurer på om han kaster penger ut av vinduet. Jeg hadde ikke vært glad om det hadde vært min mann heller, uansett hvem sitt barn det var. Må får dere stemorhatere lage deres egen tråd for dette her har virkelig gått for langt. Dere snur jo og vrir ALT til at det ender med «stakkars barn». Med en gang en tråd handler om et stebarn så er dere på hugget med en gang. Det er mer stakkars dere og folk som må leve med en sånn hatefull holdning til folk dere ikke en gang kjenner. Skulle virkelig ønske dere hadde selvinnsikt nok til å se slike ting selv. Men det kan vi andre nok bare drømme om. Dere skulle skamme dere Anonymkode: 87c2d...26a Men det ER relevant hvor mye barnet brenner for tennis. Jeg skjønner PT time om barnet ønsker å bli god og har ambisjoner om å bli en god spiller og kanskje konkurrere. Da hadde jeg også prioritert den utgiften. Men om ungen ikke er interessert i tennis mer enn at det er en kjekk hobby uten noe driv til å utmerke seg eller konkurrere så ser jeg ikke poenget med PT timer. Stebarn eller ei. Endret 21. november 2018 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #12 Skrevet 21. november 2018 Normalt å gjøre det er det jo, som "ganske vanlig og slett ikke sykelig". Det er da vanlig med privattimer i musikk, ridning og annet, uten at barna er spesielt talentfulle. At barna syns det er relativt ok, og foreldrene ønsker de skal bli flinkere er VELDIG normalt. Om det er "normalt" når man ikke har veldig god råd, er jo en prioritering, har dere ikke råd til mat og nødvendigheter er det jo unormalt. "Behov", det er en skjønnsmessig sak. Faren har vel et behov for at sønnen gjør dette, like mye som sønnen. Så spørs det hva alternativet er. Det er klart at å gå i skolekoret er billigere, men vil det gi like mye glede nå og på sikt? Du må tenke deg godt om før du setter foten hardt ned på noe sånt, faren hadde ikke betalt for dette hvis det ikke var noe han ønsket for sønnen. Anonymkode: d44e2...273
Kitcat Skrevet 21. november 2018 #13 Skrevet 21. november 2018 Det er normalt å prioritere å bruke penger på at barn deltar i idrett og andre fritidsaktiviteter. I individuelle idretter er det vanlig med privattimer slik du beskriver, også fra ung alder. Du kan velge å se på det som en investering i sunn interesse og idrettsglede gjennom oppveksten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå