AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #1 Skrevet 19. november 2018 Jeg har en sønn på 5 år som ofte utestenges av to andre gutter på avdelingen. Hva kan jeg gjøre med dette? Gutten sier ikke så mye om det, men personalet i bhg forteller meg at det er slik. Går han og holder dette inni seg? Anonymkode: cbf04...b85
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2 Skrevet 19. november 2018 Det kan godt hende Snakk med han om det... Stakkar Anonymkode: c7208...19a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #3 Skrevet 19. november 2018 Hvorfor blir han utestengt? Min erfaring er at barn som blir utestengt ofte har en oppførsel som er mer dramatisk eller utagerende og det gjør at de andre barna ikke helt vet hvor det har de og derfor foretrekker å leke uten de. Er ikke kjekt å leke når noen hele tiden maser om hva som er feil med leken eller sutrer fordi han ikke får det som han vil osv.. Hva er barnehagens tiltak da? Er heller ikke uvanlig at det blir kluss når de skal leke 3 stykker. Anonymkode: 57e95...030 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #4 Skrevet 19. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir han utestengt? Min erfaring er at barn som blir utestengt ofte har en oppførsel som er mer dramatisk eller utagerende og det gjør at de andre barna ikke helt vet hvor det har de og derfor foretrekker å leke uten de. Er ikke kjekt å leke når noen hele tiden maser om hva som er feil med leken eller sutrer fordi han ikke får det som han vil osv.. Hva er barnehagens tiltak da? Er heller ikke uvanlig at det blir kluss når de skal leke 3 stykker. Anonymkode: 57e95...030 Jeg har spurt bhg om de vet grunnen til utestengingen, men de svarer bare at det er vanskelig å leke tre stykker. Så langt vet jeg at bhg har snakket med guttene om at det ikke er ok å holde noen utenfor. Samtidig er det viktig at de voksne verner om en god lek (det er mine ord). Anonymkode: cbf04...b85
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #5 Skrevet 19. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir han utestengt? Min erfaring er at barn som blir utestengt ofte har en oppførsel som er mer dramatisk eller utagerende og det gjør at de andre barna ikke helt vet hvor det har de og derfor foretrekker å leke uten de. Er ikke kjekt å leke når noen hele tiden maser om hva som er feil med leken eller sutrer fordi han ikke får det som han vil osv.. Hva er barnehagens tiltak da? Er heller ikke uvanlig at det blir kluss når de skal leke 3 stykker. Anonymkode: 57e95...030 Jeg kom på noe som kan være en potensiell grunn. Han sliter litt med språket og det kan være litt utfordrende å forstå hva han mener. Dette får han allerede hjelp med i bhg, men kanskje jeg burde påpeke det for personalet. Anonymkode: cbf04...b85
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #6 Skrevet 19. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom på noe som kan være en potensiell grunn. Han sliter litt med språket og det kan være litt utfordrende å forstå hva han mener. Dette får han allerede hjelp med i bhg, men kanskje jeg burde påpeke det for personalet. Anonymkode: cbf04...b85 Hvis han allerede får hjelp med språket så er jo ikke det noe som du skal måtte påpeke for barnehagen... Hadde de ingen forslag til hva som kunne være greia med at han blir utelatt? Det høres jo litt sløvt ut fra deres side da... Hadde vært stilt spørsmål ved hvilke tiltak de har satt i gang for at din sønn blir ivaretatt i barnehagen. Og det at han er så stor som 5 år s åer det jo ikke lenge før det er skole heller og det er viktig å få både språk og det sosiale på plass. Anonymkode: 57e95...030
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #7 Skrevet 19. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han allerede får hjelp med språket så er jo ikke det noe som du skal måtte påpeke for barnehagen... Hadde de ingen forslag til hva som kunne være greia med at han blir utelatt? Det høres jo litt sløvt ut fra deres side da... Hadde vært stilt spørsmål ved hvilke tiltak de har satt i gang for at din sønn blir ivaretatt i barnehagen. Og det at han er så stor som 5 år s åer det jo ikke lenge før det er skole heller og det er viktig å få både språk og det sosiale på plass. Anonymkode: 57e95...030 Det eneste jeg ble fortalt var at det er vanskelig å leke 3 stykker. Dette var noe som bare ble sagt ved henting (ingen barn tilstedet), men allikevel liten tid å prate på. Jeg kan forhøre meg litt i morgen om hvordan vi kan jobbe med dette. ts Anonymkode: cbf04...b85
Sylveon Skrevet 19. november 2018 #8 Skrevet 19. november 2018 Er det bare tre gutter på avdelingen? Er det en liten avdeling? Liten barnehage? Siden det er så stort fokus på disse to guttene. Min erfaring med barn som blir holdt utenfor av noen som har funnet tonen med hverandre - det er at de som er utenfor gjerne finner seg noen andre lekekamerater.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #9 Skrevet 19. november 2018 4 minutter siden, Sylveon skrev: Er det bare tre gutter på avdelingen? Er det en liten avdeling? Liten barnehage? Siden det er så stort fokus på disse to guttene. Min erfaring med barn som blir holdt utenfor av noen som har funnet tonen med hverandre - det er at de som er utenfor gjerne finner seg noen andre lekekamerater. Det er flere barn/gutter på avdelingen, men de er yngre. Disse tre guttene er eldst og jevngamle. Ts Anonymkode: cbf04...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå