AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #1 Del Skrevet 19. november 2018 Hei! Er det noen inne her som har trukket visdomstenner? Har skikkelig tannlegeskrekk, og jeg skal trekke i morgen tidlig. Jeg får beroligende en time før, men jeg er redd jeg ikke får nok til å slappe av ordentlig. Var det vondt da, evt hvor lenge? Og hva slags smertestillende brukte du? Er egentlig mest redd for lydene, for har hørt de er forferdelige, spesielt den sprøyten som blir satt i ganen😩 Anonymkode: 36a84...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 19. november 2018 #2 Del Skrevet 19. november 2018 Det var litt knakelyder da visdomstennene mine ble trukket, men ikke verre enn at det gikk helt greit - og jeg hadde skikkelig tannlegeskrekk. Det var litt ømt et par dager etter, men jeg klarte fint å spise pizza, så det var ikke ekstremt vondt. Hvis du syns det er vomdt å få bedøvelsessprøyten kan du be tannlegen om å ha på litt bedøvelseskrem, og ta seg god tid når bedøvelsen settes, da går det mye bedre. Du skal se det går mye bedre enn fryktet, ikke hør på skrekkhistoriene som mange nyter å servere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #3 Del Skrevet 19. november 2018 Jeg har fjernet to, de ble riktignok operert ut, siden de ikke hadde kommet ut selv. Jeg var så nervøs for hele greia at jeg brukte flere psykologtimer kun på å snakke om mine bekymringer rundt det Det gikk derimot som en drøm. Begge gangene. Det er som oftest sånn med angst- det går alltid bedre enn man tror. Jeg fikk skrevet ut Ibux 600 mg, men de rørte jeg ikke, da smertene var minimale. Folk er ulike, noen vil få mye smerter, andre nesten ingenting. Så det er jo umulig å forutsi hvordan det blir for deg. Lyd er bare nettopp det. Lyd. Lyd skader deg ikke. Ubehagelig å høre på ja, men tannlegen vet hva han driver med. Lykke til, og fortell gjerne hvordan det gikk. Anonymkode: 0fbe2...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #4 Del Skrevet 19. november 2018 Det gikk helt fint. Du kommer til å føle deg så lettet etterpå. Anonymkode: 4d891...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #5 Del Skrevet 19. november 2018 Jeg har fått trukket to visdomstenner, og operert ut de to andre. De to som ble trukket, kom ut på null komma niks - tok lengst tid å vente på at bedøvelsen virket. Bedøvelsen på ganesiden trykket litt da den ble satt, men jeg synes ikke det var noe vondt. Kjente litt trykk da tennene ble lirket ut, men ingen spesielle lyder. Var ikke vondt etterpå. Anonymkode: 0ee8f...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #6 Del Skrevet 19. november 2018 Forresten: Folk forteller andre om de mest dramatiske visdomstannhistoriene (gjerne med litt overdrivelser i tillegg) - ingen gidder å fortelle om de udramatiske visdomstennene sine 😊 - og de er faktisk de aller vanligste. Anonymkode: 0ee8f...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #7 Del Skrevet 19. november 2018 Har ikke hatt noen problemer da jeg har trukket mine. Ingen smerte, ingen lyder, bare ekkelt. Anonymkode: 64442...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 19. november 2018 #8 Del Skrevet 19. november 2018 Har trukket fire. Liker ikke tannlegebesoek, men det er greit aa si fra til tannlegen at du gruer deg. De lever av pasienter som kommer tilbake og vil gjerne at du skal ha en saa god opplevelse som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 19. november 2018 #9 Del Skrevet 19. november 2018 Huff skjønner godt du gruer deg! Det hadde jeg også gjort! Må muligens trekke tenner jeg også, håper jeg slipper. Tanken på smerten er bare et stort nei, men ja, forstår deg. Håper det går fint❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #10 Del Skrevet 19. november 2018 Har trukket to og operert ut en. Operasjon er jo lyder og skjæring og knaking og knekking (men ingen smerte), men de jeg trakk var ingenting. Forrige gang så trodde jeg tannlegen bare kjente litt på hvordan den satt, som når du holder på en tann med fingrene og rikker litt forsiktig på den, men så åpner jeg øynene så sitter hun der med tanna i tanga og sier "sånn, det var det". Jeg kjente ingenting og hørte ingenting, og det tok seriøst to sekunder. Bedøvelsen er bare et lite stikk og litt trykk. Det er alt. Med en beroligende pille innabords og gleden du får når det er overstått så kommer det til å bli en bedre dag enn julaften og nyttår på en gang for deg. Anonymkode: 3fa3f...918 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #11 Del Skrevet 19. november 2018 Jeg trakk en her om dagen, og det gikk fint. Jeg gruet meg veldig, men jeg fant ut at det ikke var vits. Trikset er å ta det som det kommer. Syntes du det er ekkelt der og da, finner du en måte å takle det på. Fokuser på noe helt annet. Anonymkode: f03af...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 19. november 2018 #12 Del Skrevet 19. november 2018 Har trekt tre, operert ut en. Ingen smerter under tannlegebesøket. Øm i kjeven ett døgns tid, mest fordi det var så slitsomt gape. Selve trekningen ga så lite smerte etterpå at jeg tok 2 paracet, sov noen timer, og dro ut å spiste. Har selv veldig tannlegeskrekk og sprøyteskrekk. Hos meg starter dem med en halv ampull bedøvelse, venter til den virker, så kjenner jeg ikke at dem sette videre bedøvelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 19. november 2018 #13 Del Skrevet 19. november 2018 Jeg har trukket fire visdomstenner, to i gangen. Oppe og nede på samme side, samtidig. Jeg kjente ingenting da tannlegen trakk dem, måtte ha en del bedøvelse, men hun ventet til hun var sikker på at den hadde virket. Hadde ikke noe vondt da bedøvelsen gikk ut senere samme dag, kjente bare at det var litt ømt. Absolutt ingen plager i ettertid. Husker ikke hvor lenge det gikk etter de første før hun trakk de to siste. Men det gikk like greit med de to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 19. november 2018 #14 Del Skrevet 19. november 2018 Jeg har trukket alle sammen, var ikke noe stress. Merket egentlig ikke så mye når hun tok de oppe, litt gangsperr etter å ha tatt de nede og munnen føltes litt øm og rar i et par dager men overhode ikke så ille som jeg trodde det skulle være. Tok ikke noe smertestillende siden jeg ammet. Hørte ikke så mye lyd, det er jo fort unnagjort. Dette går bra ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #15 Del Skrevet 19. november 2018 Gjorde det for noen år siden. Fikk ibux og vanlig bedøvelse, og det gikk helt fint. Ikke noe å grue seg til. Anonymkode: 4b0e9...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå