AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #1 Skrevet 19. november 2018 Et barn som lurer på hvorfor julenissen ikke kommer til alle barn? En klassevenn har sagt at han aldri har fått besøk av julenissen. Hva sier man? Barnet er 7 år. Han lurer på om klassevennen har vært veldig slem.. Syns dette er trist.. Anonymkode: cdc3e...17f 2
Måbarefåsiat... Skrevet 19. november 2018 #2 Skrevet 19. november 2018 Det går ikke for nissen rekker til alle. Ellers har vi pleid å "hjelpe nissen" og tatt noen runder til naboer etc. Hva om dere tar en tur til denne klassevennen? 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #4 Skrevet 19. november 2018 Jev lurte også på det? Går ikke barnet på skole?? Anonymkode: ef6df...4e2
solmåneogstjerner Skrevet 19. november 2018 #5 Skrevet 19. november 2018 Hallo. Si at julenissen finnes ikke. Det er noen som kler seg ut. Noen har denne tradisjonen, andre ikke. (Tullete opplegg etter min mening. I barndommen min hadde vi 'nisse', han kom med gaver som det sto 'fra mamma og pappa' på. Denne idiotiske tradisjonen har jeg ikke videreført..) 6
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #6 Skrevet 19. november 2018 Barnet går i 2.klasse og ingen har forklart ham om nissen....😳. Men det er altså sånn, at noen steder kommer han, noen steder setter han igjen noen pakker på trammen eller balkongen, i USA driver han jo og krabber ned skorsteinen midt på nattennoen ganger kler voksne seg ut og hjelper til, noen feirer ikke jul i det hele tatt, men får gaver til bursdag og slikt uten nisse, og noen bryr seg ikke så mye om ham. Kanskje foreldrene til gutten dere kjenner bare tar pakkene og legger under treet sammen med de andre. I hvert fall på tide å fortelle din gutt at julenissen ikke gir ham gaver for generell snill atferd! Anonymkode: 90741...ae8 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. november 2018 #7 Skrevet 19. november 2018 Fortell sannheten om julenissen.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #8 Skrevet 19. november 2018 Noen tror ikke på Julenissen, andre feirer ikke jul. Noen konservative kristne (erke-konservative) vil aldri ha en Julenisse innenfor sitt hus, kun engler. Personer med en annen religion, som feirer jul likevel, skal kun ha nisser i sitt hus. Så har du muslimer og andre som ikke feirer jul, hva de tenker om nissen vet jeg ikke. Men det er mulig de tenker annerledes om nissen på et kjøpesenter vs dersom en fremmed hadde kledd seg ut og komt hjem til dem. Det er ikke sikkert at alle hadde blitt blide, uansett religion for øvrig. Her sluttet vårt barn å tro på Julenissen ca rundt 7 års alder. Det samme gjaldt Tannféen. Det fikk sannheten fra meg. Julen kommer fremdeles til vårt hus. Anonymkode: 30796...eab
Gjest theTitanic Skrevet 19. november 2018 #9 Skrevet 19. november 2018 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: Hallo. Si at julenissen finnes ikke. Det er noen som kler seg ut. Noen har denne tradisjonen, andre ikke. (Tullete opplegg etter min mening. I barndommen min hadde vi 'nisse', han kom med gaver som det sto 'fra mamma og pappa' på. Denne idiotiske tradisjonen har jeg ikke videreført..) Kristendommen er tullete. Jeg satser på julenissen. Selv om barna vet at noen har kledd seg ut så syntes de det er moro. Her kommer nissen med hest og slede ved lunsjtider julaften og er med barna litt. Hva er problemet med å gi en pakke det står fra julenissen på?
Anciol Skrevet 19. november 2018 #10 Skrevet 19. november 2018 Mine spurte hvorfor Julenissen aldri kom til oss da de var små, jeg sa slik det var at nissen la pakkene deres under mormoren og morfaren sitt juletre, siden han vet vi alltid feirer der
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #11 Skrevet 19. november 2018 Spurte datteren min på 5 om hun gledet seg til at julenissen skulle komme i år. "det er jo bare noen som kler seg ut mamma, det er ikke nissen" fikk jeg til svar. Ikke vet jeg, men kanskje greit å være ærlig? 😁 Anonymkode: 50e83...34c
Ms.Sommerfugl Skrevet 19. november 2018 #12 Skrevet 19. november 2018 I stedet for å traumatisere ungen ved og si at Julenissen ikke finnes (hvorfor er det så ille at barn tror på nissen?) så kan du fortelle at det har litt mer tradisjon å gjøre. Noen vil ikke ha besøk av Julenissen, og det er HELT GREIT Dessuten er jeg ganske sikker på at de fleste barn over 4 år innerst inne vet at Julenissen ikke finnes, men det kan likevel være en fin opplevelse for dem å "tro" allikevel. 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #13 Skrevet 19. november 2018 Jeg pleide si til våre barn at julenissen ikke kom til oss fordi vi fikk julegaver uansett, så det var bedre at han dro til andre som ikke var så heldige. Anonymkode: e1836...39e
solmåneogstjerner Skrevet 20. november 2018 #14 Skrevet 20. november 2018 6 timer siden, theTitanic skrev: Kristendommen er tullete. Jeg satser på julenissen. Selv om barna vet at noen har kledd seg ut så syntes de det er moro. Her kommer nissen med hest og slede ved lunsjtider julaften og er med barna litt. Hva er problemet med å gi en pakke det står fra julenissen på? Jeg sa ingenting om kristendom. Nei, alle barn synes ikke det er gøy med nissen. Lillesøsteren min ble vettskremt av nissen hvert år frem til hun skjønte at det egentlig var pappa eller bestefar som hadde kledd seg ut. Hun gjemte seg og gråt. De voksne syntes av en eller annen grunn at dette var festlig, og at det ikke gjorde noe å bli skremt av nissen. Om du gir en gave som er fra nissen, værsågod. Men at han leverer gaver som er fra mamma, pappa, bestefar eller tante, så er det et eller annet som ikke stemmer logisk sett (og det skjønte jeg når jeg var ca tre år, ihvertfall såpass tidlig som jeg kan huske.) Og jeg syntes alltid at nissegreiene var teit. Sikkert barn som liker det, men absolutt ikke alle
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #15 Skrevet 20. november 2018 Stopp å lyve til ungene Anonymkode: 8c807...915
Rotemor Skrevet 20. november 2018 #16 Skrevet 20. november 2018 Alvorlig talt. Det barnet har det nok fint uten julenissen. Ditt barn har ikke noe med dette. Hvor vanskelig er det å distrahere en syvåring med noe annet?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #17 Skrevet 20. november 2018 Til oss kommer julenissen om natta✨ Lille juleaften setter vi ut nissegrøt og tenner lys til nissen. Julemorgen er skåla tømt og nissen har lagt igjen julestrømpe og en pakke. Julenissen rekker ikke innom alle på julekvelden. Da er det fint at han kan komme til oss på natta og få litt mat. Julenissen drar innom alle barn, men noen ganger må han bare dra videre. Kanskje han tror at ingen er hjemme? For når man kommer om natta er det ikke alltid så lett å vite. Selv ikke for en julenisse med lang erfaring i julenisserier. Så han har nok vært hos kompisen. De bare vet det ikke❤️ Anonymkode: 0d621...fe8 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #18 Skrevet 20. november 2018 Datter på 6år har en klokketro på julenissen. Vi setter utbgrøt til han hver jul,han spiser og legger igjen en hilsen 😀 på julaften kommer han på besøk,og det er stor stas på datter. Hun spurte senest i går om nissen kommer i år.....tannfeen eksisterer i vårt hus,men den har lite penger....i stedet for gir den opplevelser og tid sammen med hverandre( f.eks lesestund,tur til biblioteket, skogstur med grilling, besøk hos mormor og morfar, overnattingsbesøk etc). Har vært stor stas så langt. Tann når 4 er på vei ut.... Anonymkode: a0708...16d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #19 Skrevet 20. november 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til oss kommer julenissen om natta✨ Lille juleaften setter vi ut nissegrøt og tenner lys til nissen. Julemorgen er skåla tømt og nissen har lagt igjen julestrømpe og en pakke. Julenissen rekker ikke innom alle på julekvelden. Da er det fint at han kan komme til oss på natta og få litt mat. Julenissen drar innom alle barn, men noen ganger må han bare dra videre. Kanskje han tror at ingen er hjemme? For når man kommer om natta er det ikke alltid så lett å vite. Selv ikke for en julenisse med lang erfaring i julenisserier. Så han har nok vært hos kompisen. De bare vet det ikke❤️ Anonymkode: 0d621...fe8 Helt likt som oss. 5- åringen gjennomskuer utkledd nisse. Men, nissen som kommer ned pipa ned pipa, han tror han fullt og helt på. Her blir grøt og saft satt frem lillejulaften, nissen spiser seg god og mett, og når barnet våkner, bugner det av gaver under juletreet. Julestrømper derimot, den er det Rampenissen som har sørget for, og derfor er det masse godis oppi der. Godteri så tidig på dagen, den lille rampen altså! Elsker at min 5- åring opplever at julen er skikkelig magisk! Håper at han innerst inne tror på nissen i maaange år til. Selv om jeg nok må forklare litt før skolestart ja.. Anonymkode: ef6df...4e2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #20 Skrevet 20. november 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt likt som oss. 5- åringen gjennomskuer utkledd nisse. Men, nissen som kommer ned pipa ned pipa, han tror han fullt og helt på. Her blir grøt og saft satt frem lillejulaften, nissen spiser seg god og mett, og når barnet våkner, bugner det av gaver under juletreet. Julestrømper derimot, den er det Rampenissen som har sørget for, og derfor er det masse godis oppi der. Godteri så tidig på dagen, den lille rampen altså! Elsker at min 5- åring opplever at julen er skikkelig magisk! Håper at han innerst inne tror på nissen i maaange år til. Selv om jeg nok må forklare litt før skolestart ja.. Anonymkode: ef6df...4e2 Julemagi✨❤️ Mi er 8 år og tror fortsatt på nissen😊 Anonymkode: 0d621...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå