Gjest Tidligere sengevæter Skrevet 28. mars 2005 #21 Del Skrevet 28. mars 2005 Ikke alle er diskre om slike saker. Noen synes slikt er helt ok å snakke høyt om. Ofte skal det ikke mye til for at en femåring ønsker seg samme oppmerksomheten.Så du antar da altså at denne 6 åringen ble dullet, med mens han ble satt bleie på for natten omtrent som en baby? Og dette snakket de om eller gjorde foran de andre som var med på ferie utenom den nærmeste familien, og at gutten syntes dette var helt ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #22 Del Skrevet 28. mars 2005 Så du antar da altså at denne 6 åringen ble dullet, med mens han ble satt bleie på for natten omtrent som en baby? Og dette snakket de om eller gjorde foran de andre som var med på ferie utenom den nærmeste familien, og at gutten syntes dette var helt ok? Nå vet jeg ikke mer om denne saken en det som står her og ikke gidder jeg gjette heller. Men man trenger ikke behandle en seksåring som en baby for å gi ekstra oppmerksomhet. Og enkelte barn synes faktisk ikke det er et problem at de er sengevetere. Tro det eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidligere sengevæter Skrevet 28. mars 2005 #23 Del Skrevet 28. mars 2005 Nå vet jeg ikke mer om denne saken en det som står her og ikke gidder jeg gjette heller. Ingen av oss vet noe mer enn det som står, nettopp derfor jeg undres over at noen bestemt mener at gutten blir dullet med. Men man trenger ikke behandle en seksåring som en baby for å gi ekstra oppmerksomhet. kanskje ikke, men dere snakker jo om sulling og dulling med en 6 åring som har et fysisk problem som gjør at han må sove med bleie. Og enkelte barn synes faktisk ikke det er et problem at de er sengevetere. Tro det eller ei. Akkurat det har jeg vondt for å tro. Kjenner du noen sengevætere som har sagt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amona Skrevet 28. mars 2005 #24 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvorfor så farlig å la han prøve bleie? Jeg lurer på det samme som Bettan jeg, hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #25 Del Skrevet 28. mars 2005 Akkurat det har jeg vondt for å tro. Kjenner du noen sengevætere som har sagt dette? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 28. mars 2005 #26 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvis dere får utelukket at det er urinveisinfeksjon som er problemet, ville jeg latt gutten få prøve en bleie. Hvis det er nyskjerrighet for hvordan det er å ha på bleie, vil han få tilfredstilt det. Han merker nok fort at det å ha på bleie, og kanskje atpåtil en våt bleie, ikke er så veldig behagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #27 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvor går grensen for når man setter på barn et bleie? (Går ut fra ett frisk barn nå da.) 5? 8? 10? Dersom 12 åringen blir nysgjerrig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 28. mars 2005 #28 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvor går grensen for når man setter på barn et bleie? (Går ut fra ett frisk barn nå da.) 5? 8? 10? Dersom 12 åringen blir nysgjerrig da? Tviler på at det er noen friske barn i skolealder som faktisk har lyst til å gå med bleie. Det er faktisk en del 5 åringer som ikke har sluttet med nattbleie enda uten at det er noe unormalt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amona Skrevet 28. mars 2005 #29 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvor går grensen for når man setter på barn et bleie? (Går ut fra ett frisk barn nå da.) 5? 8? 10? Dersom 12 åringen blir nysgjerrig da? Hvorfor skal det absolutt være en grense? Ja hva om en 12 åring blir nysgjerrig, hva er farlig med å la hun/han få prøve? Vi voksne bruker hele livet på å prøve ut ting vi "lurer" på, så hvorfor skal det være annerledes for et barn så lenge det ikke er en ting man tar skade av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amona Skrevet 28. mars 2005 #30 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvor går grensen for når man setter på barn et bleie? (Går ut fra ett frisk barn nå da.) 5? 8? 10? Dersom 12 åringen blir nysgjerrig da? Hvorfor skal det absolutt være en grense? Ja hva om en 12 åring blir nysgjerrig, hva er farlig med å la hun/han få prøve? Vi voksne bruker hele livet på å prøve ut ting vi "lurer" på, så hvorfor skal det være annerledes for et barn så lenge det ikke er en ting man tar skade av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidligere sengevæter Skrevet 28. mars 2005 #31 Del Skrevet 28. mars 2005 Ja. Hmm, nå har jeg opplevd å høre det også. Kan jeg få spørre om hvor gammelt barnet var og hva hun/han sa om sengevætingsproblemet? *ren nysgjerrighet altså* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 28. mars 2005 #32 Del Skrevet 28. mars 2005 Ja. Jeg har litt vanskelig for å tro at en sengevæter ikke ser på det å tisse i senga som noe problem. De vil nok tvert imot skjule problemet for utenforstående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 28. mars 2005 #33 Del Skrevet 28. mars 2005 Ingen av oss vet noe mer enn det som står, nettopp derfor jeg undres over at noen bestemt mener at gutten blir dullet med. Er ingen som bestemt mener det. Cyan spurte om han ble det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 29. mars 2005 #34 Del Skrevet 29. mars 2005 Er det ingen som tenker på at gutten faktisk spør etter bleier for å unngå for mye oppmerksomhet rundt tissingen i sengen? Han kan ha opplevd det som veldig ubehagelig å tisse i sengen og unger merker godt at de voksne misliker det også. Han kan ha sett at fetteren slapp å ha våt seng ved å bruke bleie. Da vil jeg tro at det har vært mindre fokus på fetteren enn på denne gutten. Kan ikke gutten noe for at han tisser i sengen er det da vel ikke rart at han vil ha på bleie for å slippe negativ oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. mars 2005 #35 Del Skrevet 29. mars 2005 Skal det være et problem for barnet å være sengevæter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest porselen Skrevet 29. mars 2005 #36 Del Skrevet 29. mars 2005 Noen barn er sengevætere lenge pga. sykdom, en nabogutt som hadde cp (cerebral parese) var sengevæter lenge fordi CP gjorde at han hadde problemer med tissing om natten og brukte derfor bleie om natten. Min yngste sønn brukte også lang tid på å bli tørr om natten, og hadde lenge uhell en gang i blant etterpå. Det var ingen sykdom inne i bildet der. Men begge guttene syntes det var flaut å tisse på seg, ikke fordi at vi foreldrene kjeftet men fordi at de skjønte at mange ikke gjorde det samme. Sønnen min ville ikke ha bleie, det så han på som å gå tilbake til babystadiet. Jeg tror at man ikke skal lage sånn oppstuss ut av det, bare skift på sengen og ungen uten å kommentere det, lage noe dagligdags ut av det, at det er noe som kan skje alle. Og hvis det er oppmerksomhetsbehov som er årsaken så vil det forsvinne etter hvert. Er det en urinveisinfeksjon så vil det oppdages ved et besøk hos legen og med riktig medisinering vil problemet ta slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bestemor Skrevet 29. mars 2005 #37 Del Skrevet 29. mars 2005 Hadde det skjedd i huset mitt, hadde ungen fått bleie på seg om natten, uansett årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #38 Del Skrevet 29. mars 2005 Aldri i verden om jeg ville kjøpt inn bleier for at en 5-åring skal få tilfredsstilt nyskjerrigheten sin. Han ville nok fått tørklet opp etter seg og skiftet klær i mitt hjem. ja det var litt av et morsemne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 29. mars 2005 #39 Del Skrevet 29. mars 2005 ja det var litt av et morsemne Så fordi om man ikke vil gå på butikken og kjøpe bleier hvis det ikke er noe galt med urinveiene, så er man en dårlig mor? Er det slik at man automatisk er en dårlig mor om man ikke vil kjøpe inn det barnet ønsker? Om sengevæting blir påvist som et medisinsk problem stiller situasjonen seg selvfølgelig annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #40 Del Skrevet 29. mars 2005 Så fordi om man ikke vil gå på butikken og kjøpe bleier hvis det ikke er noe galt med urinveiene, så er man en dårlig mor? Er det slik at man automatisk er en dårlig mor om man ikke vil kjøpe inn det barnet ønsker? Om sengevæting blir påvist som et medisinsk problem stiller situasjonen seg selvfølgelig annerledes. nei, det ar ikke bleiebruken, men at d skulle få barnet til å gjøre rent etter seg. Hallo, det er snakk om et barn som tisser på seg. Derfor jeg skrev litt av et morsevne. herregud, har du virkelig barn selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå