Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære alle dere...

Jeg skal tilbake på skolebenken igjen i januar på voksen opplæringen. Lurte på om det er noen som har greid det helt fint med tanke på at man kun har ett år på seg?

Jeg slipper matte og trenger kun å ta

Norsken historie samf eng og naturfag. Greier jeg det? Jeg gruer meg dere... jeg gleder meg så sinnsykt mye men sliter også med prestasjons angst. Jeg aner ikke hvordan jeg skal deale med dette uten at det ødelegger for meg.. hva gjør jeg dere? Utdanning er alt for meg. Kom gjerne med deres erfaringer  og hvordan det har.gått siden

Tusen tusen tusen takk for alle som svarer ♡

Ønsker dere en god kveld ☺

Anonymkode: 0daab...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ikke på undervisning. Men tok alle fagene som 22-23 åring. Hadde 80% stilling og to barn da. Det gikk akkurat greit nok, fikk gode nok karakterer til at jeg kom inn på økonomistudiet, fikk noen alderspoeng også. Er nå siviløkonom og fikk gode karakterer der. Sluttet på vgs i sin tid pga fullstendig mangel på motivasjon. Den kom senere... mye senere. Måtte slite meg gjennom alle privatisteksamenene, på universitetet trivdes jeg veldig godt. 

Anonymkode: e4382...461

Skrevet

Ang prestasjonsangst. Det hadde jeg også. Etterhvert forsvant den liksom bare. Ble litt likegyldig. Jeg ville gjøre det bra, men orket etterhvert ikke å legge så mye i det. 

Anonymkode: e4382...461

Skrevet

Det blir tøft. Norsken er desidert det tøffeste pga alt man skal igjennom. Tok voksenopplæring for litt over 5 år siden hvor jeg hadde et barn i barnehagealder og var gravid med nr 2. Jeg var da 23 år. Det gikk veldig fint. Det lureste er å være i alle forelesninger, så slipper det å bli så mye selvstudie :) anbefaler å danne en studiegruppe med noen av de andre elevene. Det gjorde at jeg gikk ut med et ganske høyt snitt. Holder på med mitt siste år på masterutdanning nå :) Lykke til.

Dette går bra så lenge du vil det nok. 

Anonymkode: a4edc...91a

Skrevet

Takk for alle svar. Bare å komme med det dere har ❤ 

Skrevet

Det er bare å jobbe på! 

Lese og bearbeide stoffet. Finn en studieteknikk som passer deg. Leser du og er forbered trenger du ikke å grue deg. 

Det er helt naturlig å være nervøs, og det er mange som har klart dette før deg. Sikkert mange som er dummere enn det du er.  

Det var en tanke som fikk meg til å ta meg sammen når motivasjonen sviktet. 

Anonymkode: a2138...27a

Skrevet

Takk du , det motiverer meg skikkelig å lese. Jeg går gjennom terapi nå for å håndtere prestasjonsangsten. Ja jeg gjør egentlig ikke det. Jeg har bare ikke så mange å støtte meg til. Føler at alle som svarer og viser sin støtte her er mennesker jeg burde ha møtt på før. Jeg har gått gjennom så mye. Og jeg må greie dette! Jeg skal klare det! ☺  

Lykke til med alt til deg og dere andre der ute å da ❤ bare å skrive om det er mer dere har på hjertet om dette

Skrevet

Hvis du kun har fokus på skole vil dette være null problem. Ca litt under 30 studiepoeng på universitetet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...