Gå til innhold

25 min på flybytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt en reise med SAS med et flybytte på Værnes der jeg har 25 min fra flyet mitt lander til det neste skal gå. 

Bør dette gå greit? Billetten er jo bestilt gjennomgående hos SAS så det er deres ansvar hvis jeg ikke rekker det, men jeg har aldri vært på Værnes før. Er det stort? Jeg har helt fint klart å rekke mitt neste fly på Gardermoen med 35 min fra landing til neste avgang. 

Anonymkode: 55591...b8c

• Liker 1
Skrevet

Ved ingen forsinkelser så bør det gå greit. Var akkurat ute og reiste, hadde 45 min mellomlanding i Frankfurt, der er det ganske store avstander, gikk fint det også til og med med litt forsinkelse inn. 

Anonymkode: 5c65f...d49

Skrevet

Det går fint

Anonymkode: 950be...f51

Skrevet

Det går fint. Er ikke så stort der. Så lenge ikke første flyet er forsinket så venter de ofte noen minutter også. 

De er ansvarlige for å evt finne en ny flygning for deg hvis nødvendig. I verste fall må de betale deg for mat og evt hotell hvis det går helt galt. 

• Liker 3
Skrevet

Om flyet lander når det skal har du god tid. Norske flyplasser, bortsett fra Gardermoen, er såpass små at det ikke langt å gå fra ankomst til avgang.

Skrevet

Bør gå bra så lenge ingenting er forsinket. Er ikke lange avstander på Værnes. 

Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det går fint. Er ikke så stort der. Så lenge ikke første flyet er forsinket så venter de ofte noen minutter også. 

De er ansvarlige for å evt finne en ny flygning for deg hvis nødvendig. I verste fall må de betale deg for mat og evt hotell hvis det går helt galt. 

Okej, det er bra. Har aldri vært der, så ante ikke om det var lite eller stort. 

Jeg vet det. Derfor jeg nevnte at reisen er bestilt gjennomgående. 

Er det enkelt å finne frem og sånn? 

Akkurat nå, Cata skrev:

Bør gå bra så lenge ingenting er forsinket. Er ikke lange avstander på Værnes. 

Takk! :)

Skrevet

Som flere andre skriver: Så lenge det første flyet er i rute går det helt fint. Værnes er ikke noen stor flyplass, så avstandene er relativt korte.

Har selv klart meg med 30 minutter på Kastrup (bytte til innenlandsfly). Ankom på A-gate og hadde avgang fra D med 15-20 minutters gangavstand fra gate til gate. Har også hatt 45 minutter i Frankfurt og den gangen skulle jeg fra Schengen til non-Schengen og måtte gjennom passkontroll. Var litt stress, men rakk flyet uten problem.

Skrevet

Det er flyplassen som setter minstetid for transit, noen ganger til flyselskapenes fortvilelse, og de har bra peil på hva som går og ikke.

25 min. transitt på en hvilken som helst norsk flyplass, mellom to innenriksflygninger, er rikelig.

• Hjerte 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det enkelt å finne frem og sånn

Ja!

Skrevet

Det skal nesten ingenting forsinkelse til før du kommer for seint, og selv om du sikkert får hjelp og penger kommer du kanskje ikke fram før neste dag. Jeg skjønner ikke at noen vil ha så liten margin når de skal reise så langt.

Anonymkode: 77f13...ab0

Skrevet

Mange flygninger starter jo boarding 30 min før avgang, så litt overrasket over at de foreslår så kort tid, men er det bestilt gjennomgående, så skal det jo gå! Bare vær obs på at bagasjen kanskje ikke rekker det! 🙈

Anonymkode: b959f...d5b

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal nesten ingenting forsinkelse til før du kommer for seint, og selv om du sikkert får hjelp og penger kommer du kanskje ikke fram før neste dag. Jeg skjønner ikke at noen vil ha så liten margin når de skal reise så langt.

Tull og tøys. På Værnes er dette mer enn nok, og det neste flyet går gjerne en time senere. Ikke no stress. 

I tillegg har jeg flere ganger opplevd at det er samme flyet som går videre, men du må fysisk ut av flyet før du boarder det igjen. Om dette er mellom to innenlandsruter vil jeg tippe dette er en av de. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Bør gå greit så lenge første flyet er i rute, men det er nok ikke mer enn akkurat. Dog, så er jo sjelden flyvninger 100% presise, så ofte vil den andre flygningen være noen minutter etter også. så innen Norge bør det gå akkurat. Kanskje bortsett fra mellomlandinger på Gardermoen. 

Anonymkode: fa631...220

Skrevet
På 19.11.2018 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke krise om jeg kommer frem dagen etter. Jeg reiser da heller ikke så langt. 

På 19.11.2018 den 20.58, AnonymBruker skrev:

Mange flygninger starter jo boarding 30 min før avgang, så litt overrasket over at de foreslår så kort tid, men er det bestilt gjennomgående, så skal det jo gå! Bare vær obs på at bagasjen kanskje ikke rekker det! 🙈

Det er egentlig bare fint om bagasjen ikke rekker det, da slipper jeg å drasse på den. Og mye enklere å få den levert på døra:fnise:

• Liker 1
Skrevet
On 11/19/2018 at 8:55 PM, AnonymBruker said:

Er du reisevant på Værnes?

Man vil ha det enklest og billigst, med kortest mulig reisetid. Da TS' reise er gjennomgående med SAS bør det være helt problemfritt så sant første fly holder rutetid. Det kan jo også være at fly nr to er forsinka :P Innser man at man ikke rekker fly nr to så er det bare å si fra mens man enda sitter på fly nr én, eller etter at man har landet. Ikke verre enn det. Flyselskapenes ansvar å holde rutetidene, og det skal faktisk mye til for at de ikke gjør det. 

On 11/19/2018 at 8:58 PM, AnonymBruker said:

Haha. Tror ikke det er noe problem for bagasjen :P Men jeg kan jo ta feil... Jeg har også tatt flere gjennomgående på Værnes, vel og merke med Widerøe, hvor ventetid har vært mellom 20 og 30 minutter og to ulike fly. Det har gått helt fint :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...