Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er straffen for mord alltid strengere enn andre kriminelle handlinger? Er virkelig døden det verste man kan bli utsatt for? 

1; En mann i 40årene tar livet av 2 kvinner ute på byen. Planen hans er å rane de, de stritter i mot, og mannen knivstikker begge til døde. - Hvordan straffes denne mannen? Hvor mange år? 

2; En mann i 40årene finner en 6år gammel jente på vei hjem fra sfo, tar henne med i bilen, hjem til seg, og utsetter henne for grov voldtekt. - Hva er straffen? 

Anonymkode: c9856...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge er å frarøve noen livet, på hver sin måte, men den som blir drept får aldri sjansen til å få et liv mer. 

• Liker 3
Skrevet

Terrorisme, forbrytelser mot menneskeheten og krigsforbrytelser er vel det som kan gis strengest straff for. 

Anonymkode: 0724b...4ff

• Liker 1
Skrevet

De lavest på rangstigen i samfunnet er pedoer. Kommer ikke på styggere forbrytelser enn det. 

Tusen år i fengsel vil være passe. 

Anonymkode: 7f9a5...ad9

• Liker 2
Skrevet

Vil si tortur er verre enn mord, om ikke det er enda verre og blir tortur+mord. Også terrorisme som går ut over en stor folkemengde, skoleskyting og voldtekt av barn, barneprostitusjon osv.. 

Vet at skoleskyting også gjerne fører med seg mord, men tenkte en spesifik handling. 

Anonymkode: 70525...b44

• Liker 2
Skrevet

Og personlig blir jeg veldig trist av dyr som blir mishandlet med vold, utsulting og vanskjøttet! 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Terrorisme, forbrytelser mot menneskeheten og krigsforbrytelser er vel det som kan gis strengest straff for. 

Det kommer helt an på hvem du er.

Ingen vestlige politikere har etter 1945 blitt stilt for krigsforbryterdomstol, uansett hvor mange liv dem har på samvittigheten.

Det er bare overtroiske mennesker som mener at loven er rettferdig og ikke at loven er basert på den sterkeste rett.

Skrevet
1 minutt siden, waco skrev:

Det kommer helt an på hvem du er.

Ingen vestlige politikere har etter 1945 blitt stilt for krigsforbryterdomstol, uansett hvor mange liv dem har på samvittigheten.

Det er bare overtroiske mennesker som mener at loven er rettferdig og ikke at loven er basert på den sterkeste rett.

Jeg er absolutt enig i det du skriver, men så vil ofte folkerett være vanskeligere å gjennomføre enn nasjonal rett.

Jeg siktet her til straffen i Norge. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil si tortur er verre enn mord, om ikke det er enda verre og blir tortur+mord. Også terrorisme som går ut over en stor folkemengde, skoleskyting og voldtekt av barn, barneprostitusjon osv.. 

Vet at skoleskyting også gjerne fører med seg mord, men tenkte en spesifik handling. 

Kan ikke du som kan så mye definere terror for meg, - for eksempel at norge trakk ut sin ambassade av damaskus i 2013, var det for å skape terror eller forhindre terror?

Hvorfor støttet ikke norge assad mot IS-soldatene som ville voldta syria?

Skrevet
14 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Begge er å frarøve noen livet, på hver sin måte, men den som blir drept får aldri sjansen til å få et liv mer. 

Og den som ble grovt voldtatt skulle kanskje ønske den heller ble drept.

Anonymkode: 066bf...f20

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange lar jo være å kjempe i mot av frykt for å bli drept... 

Anonymkode: ca272...900

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der blir spekulasjoner som loven ikke kan ta hensyn til. 

Skrevet

Er bare så lei av å lese om alle som utfører seksuelle overgrep mot barn. Hvordan kan ikke det automatisk føre til livsstid? Jeg ville heller at barnet mitt ble drept i f.eks en skyteepisode (si som på Utøya), enn at barnet mitt skulle bli voldtatt av voksne mennesker (f.eks Alvdal saken). De som utførte voldtekter på egne barn og nabobarn, de straffes vel ikke i nærheten så lenge som Breivik? 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvordan du blir grovt voldtatt da.  Jeg hadde for eksempel voldtatt den som ville voldtatt meg dersom jeg skulle blitt utsatt for voldtekt, - og ikke minst, - jeg ville heller blitt voldtatt enn å bli utsatt for utroskap så hva som er verst og hva som er best er forskjellig fra menneske til menneske.

Skrevet (endret)
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er straffen for mord alltid strengere enn andre kriminelle handlinger? Er virkelig døden det verste man kan bli utsatt for? 

Fordi da Gud skapte Adam og blåste(Guds hellige ånd) liv, befalte Han alle engler og djinner til å underkaste seg Guds hellige ånd i Adam( essens til alt med liv og sjel).

Det er denne kombineringen av det som har liv i seg som gjør at livet i menneske er hellig. Denne følelsen for livets verdi som hellig er i boende i alle mennesker uansett religion, kultur, tilhørighet, etnisitet eller sivilisasjon, på samme måte som menneskets kav etter Gud er iboende. Poenget mitt er at vår skapning ikke er tilfeldig,  vi er skapt med særpreg som er gjennomgående eksisterende i alle barn, kvinner, menn og dyr. Livet er hellig, enten det er dit eget, barn, ekte, familie, venner, flokk eller kjære.

Den aller verste form for forbrytelsen vil alltid være å ta liv, over alt annet. Vold og dens former vil derfor alltid være sekundær i forhold til drap.

Endret av omarel
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange lar jo være å kjempe i mot av frykt for å bli drept... 

Anonymkode: ca272...900

Ja... og mange skulle ønske de heller ble drept, enten det er der og da eller i ettertid de ønsker det.

• Liker 1
Skrevet

Voldtekt er værst i min mening. Tortur/voldtekt ol

Anonymkode: 2f36b...c7b

Skrevet

Jeg ble utsatt for jevnlig voldtekt av min far, fra jeg var veldig liten. Skulle ønske han heller hadde drept meg.

Anonymkode: d4a00...b41

Skrevet

Jeg er mye mer tilbøyelig til å "tilgi" noen som har drept noen, enn noen som har utnyttet et barn, et uskyldig lite vesen.

Sier IKKE det er helt sammenlignbart, men alle har vel gjort noe i sinne de angrer på. Man kan forstå at i et kort øyeblikk kan man miste fornuften, og sekundet etter det er sagt og gjort angrer man.

Det å tilgi noen som over lengre tid har "groomet", truet til stillhet og torturert et BARN er ikke mulig for meg å tilgi eller forstå. 

Anonymkode: c365a...49a

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble utsatt for jevnlig voldtekt av min far, fra jeg var veldig liten. Skulle ønske han heller hadde drept meg.

Anonymkode: d4a00...b41

Herregud, det er helt forferdelig!! :( Hvordan har du det i livet ditt i dag? Trenger ikke forklare hvis det er for tungt :hjerte: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...