Gå til innhold

Hva er verst fysisk eller psykisk vold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er verst, jeg har kun opplevd psykisk vold, selv i barndommen,både hjemme og på skolen, noe som har ført til angst, depresjon og paranoid personlighetsforstyrrelse.

Så hva er verst? det psykiske gror jo aldri men det gjør den fysiske volden.

Anonymkode: 01c1a...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen verst. 

Anonymkode: 37a09...0ea

• Liker 3
Skrevet

Psykisk. Uten tvil.

Anonymkode: 4e885...fb7

• Liker 2
Skrevet

Psykisk, utvilsomt, for det gjør jo noe med deg, som person, og om det skjer tidlig nok, og ofte nok, så har du et problem for livet...

Anonymkode: d873e...9b8

• Liker 2
Skrevet

Det er ingen konkurranse, som jeg ser du ønsker å vinne med din siste setning. Og fysisk vold har også med psyken å gjøre. Fysisk vold går også på psyken løs.

Anonymkode: 45f14...f3b

• Liker 3
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg tror den redselen og utryggheten mennesker opplever ved fysisk vold er verre enn selv slagene. Å aldri vite hva som er rett og galt, å alltid være redd for at det skal skje noe, den skyldfølelsen. Huff😞😞

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ingen verst. 

Har du blitt utsatt for begge former selv over tid?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Begge deler er like ille, men den ene kan forsterke den andre.

Skrevet

Hvorfor skal noen alltid prøve å vinne?

• Liker 4
Skrevet

Er vel ikke en som er verre enn den andre. Du sier at ved fysisk vold vil sårene gro, og det stemmer kanskje det, men jeg tror ikke du blir utsatt for fysisk vold over tid uten at det også er psykisk vold inne i bildet. Synes for øvrig det er en uting å prøve å sammenligne forskjellige typer mishandling. 

Anonymkode: 7c463...e05

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke en som er verre enn den andre. Du sier at ved fysisk vold vil sårene gro, og det stemmer kanskje det, men jeg tror ikke du blir utsatt for fysisk vold over tid uten at det også er psykisk vold inne i bildet. Synes for øvrig det er en uting å prøve å sammenligne forskjellige typer mishandling. 

Best i test. Fysisk eller psykisk vold? Terningkast.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal noen alltid prøve å vinne?

I denne sammenhengen er det sikkert fordi man synes synd på seg selv,. Det er sååååå synd på meg at de som har opplevd Y ikke vet hvor ille vi som opplevde X har det. 

Patetisk og smålig som faan. 

• Liker 2
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest fra folk som har opplevd fysisk, psykisk og seksuelt misbruk si at det seksuelle var verst. Nå er det ikke en konkurranse da. Heldigvis.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I denne sammenhengen er det sikkert fordi man synes synd på seg selv,. Det er sååååå synd på meg at de som har opplevd Y ikke vet hvor ille vi som opplevde X har det. 

Patetisk og smålig som faan. 

Og hvorfor i helvete klarer vi ikke bare å se, og ta vare på, alle former av dette? Er det så vanskelig?

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er verst, jeg har kun opplevd psykisk vold, selv i barndommen,både hjemme og på skolen, noe som har ført til angst, depresjon og paranoid personlighetsforstyrrelse.

Så hva er verst? det psykiske gror jo aldri men det gjør den fysiske volden.

❤️❤️❤️

Skrevet

DETTE ER INGEN KONKURRANSE KUN ET SPØRSMÅL!!!!!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor i helvete klarer vi ikke bare å se, og ta vare på, alle former av dette? Er det så vanskelig?

Nei, det er ikke så vanskelig, men det er irriterende at folk skal vinne. Deres problemer er selvfølgelig store problemer likevel uten at de trenger å hive seg på NM i mishandling.

Skrevet
1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

❤️❤️❤️

:hjerte:

Skrevet

For min del opphørte den fysiske volden da vi barna ble såpass store at vi selv skjønte at dette ikke var riktig. Storesøstera mi truet faktisk far med å melde til barnevernet i 10-årsalderen om ikke dette tok slutt. Etter den dagen var det slutt på klyp, slag og klaps. 

Den psykiske volden tok ikke slutt av den grunn.

Alt i alt er det den psykiske volden jeg har størst sår fra. Bli låst inne i mørke kjellere. Bli tvangsfôres med mat jeg ikke likte, slik at jeg brakk meg. Bli ledd av fordi jeg var tjukk og hadde store føtter. 

Tenårene kunne jeg skrevet en bok om. Bærer enormt mye nag til foreldrene mine. Opplevde mye dritt. Utnyttelse, overgrep, voldtekter. Ikke fra dem. De ville meg vel, men jeg var nok et skada barn og higa etter kjærlighet og oppmerksomhet.

Møkkaliv.

Anonymkode: 0458d...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...