Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det egentlig å ha både svineribbe og pinnkjøtt på julaften? Vi har hatt det hjemme så lenge jeg kan huske, i tillegg til svinemør. Personlig mener jeg at det blir litt i meste laget, men siden det ikke er jeg som står for matlagingen så skal jeg ikke klage. Jeg er likevel av den oppfatning av at det er mest vanlig å ha bare en av delene? 

Anonymkode: e0fed...13e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også hatt begge deler da jeg vokste opp. Synes likevel det er bedre å holde seg til én ting, for hos oss har det blitt litt halvhjerta når vi skulle ha så mye mat. 

Anonymkode: 556f8...164

Skrevet

Aldri fått, lagd, spist begge deler samtidig.  Men begge deler hver for seg i løpet av jula.

• Liker 1
Skrevet

Er vokst opp med begge deler, det var visst min far og og farfar også så det er tradisjon.

Ikke nødvendig for min del da jeg liker begge deler like godt, men noen liker det ene best og noen det andre, så da har det fortsatt slik.

Skrevet (endret)

Har ikke opplevd begge deler samme dag. Lengte vi har strekt oss samtidig som pinnekjøttet er korv som ekstra tilbehør :ler: Ribben har vi en av juledagene i stedet.

De få årene jeg har hatt ribbe på julaften har vi derimot flere ting samtidig. Da er det ofte ribbe/fleskestek, and og kalkun på samme bord sammen med store mengder tilbehør. 

Endret av Moonwalker
Skrevet

Vi har ikke ribbe og pinnekjøtt på julaften, kun pinnekjøtt. I romjulen derimot blir det ribbe, pinnekjøtt, and, kalkun/gås...

• Liker 1
Skrevet

Vi har bare ribbe.  Jeg vet ikke om noen som har begge deler. Vi har ikke engang medisterkaker/-pølser til ribba som jeg vet mange har, det er jo ribba som er best.

Skrevet

Vi har begge deler når vi har jul.

Anonymkode: c82e4...5dc

Skrevet

Det er en del som har begge deler på samme dag, først og fremst hvis man kommer fra to forskjellige julematskikker, men direkte vanlig er det jo ikke. Det er mye vanligere å ha det ene eller det andre enn å ha begge deler. 

• Liker 5
Skrevet

Vi hadde begge deler et år pga mange gjester og litt ulike tradisjoner, men det ble med den ene gangen. Det ble for mye mat rett og slett.

Skrevet
On 11/19/2018 at 5:11 PM, Arkana said:

Vi har bare ribbe.  Jeg vet ikke om noen som har begge deler. Vi har ikke engang medisterkaker/-pølser til ribba som jeg vet mange har, det er jo ribba som er best.

Nja. En god hjemmelaget julepølse er ikke å forakte. Jeg synes det blir litt ensformig med bare ribbe. Men, det hadde blitt jul for meg også med bare ribbe.

• Liker 1
Skrevet

Vi har bare ribbe med tilbehør, og har alltid hatt dette. 

Anonymkode: 49cc6...659

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet

Det er derfor man må bli sammen med noen som også spiser pinnekjøtt på julaften, hvis ikke blir det bare krøll! 

Vi har pinnekjøtt og hjemmelaget pølse! Oi som jeg gleder meg!

Skrevet

Begge deler her og, alt gjort det sånn

Anonymkode: f9d47...7b3

Skrevet

Her har vi ribbe og kalkun. Ikke helt det samme, men hvorfor ikke kombinere om man har lyst?

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er også vokst opp med både pinnekjøtt og ribbe. Og medisterkaker og julepølser til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vokst opp med begge deler og vi har også medisterkaker og julepølse til. Liker at det er noe for enhver smak og at man kan kombinere litt. Godt med restedag også 🎄🎁🎅🏻 Det er bare jul en gang i året. 

Anonymkode: 390cc...835

Skrevet

Jeg har alltid spist pinnekjøtt på julaften men jeg vet de andre ungene fikk både (vanlig)pølse og kalkun når vi var små. 

Nå lager vi både ribbe og pinnekjøtt. Mest fordi vi i familien har hatt små barn de siste 14 årene og da må uansett pinnekjøttmiddagen tilpasses pga saltinnholdet, meb og forsi to av de inngofte foretrekker ribbe så da blir alle fornøyde. 

Men hos oss så spiser vi bare en av rettene. Pinnekjøttfolket spiser pinnekjøtt og ribbefolket spiser ribbe. Tror ikke det er noen som spiser begge deler den dagen

Anonymkode: 307c5...516

Skrevet

Jeg vokste opp med torsk og ribbe.

Nå har vi pinnekjøtt og bare det. 

Skrevet

Vi har begge deler, ribba er viktig for han far og pinnekjøtt for mor, så da ble det begge. Jeg tror også mor har vokst opp med begge deler når jeg tenker meg om.  

For min del hadde det holdt med en av delene, så kunne vi hatt det andre i løpet av romjula. Det blir fryktelig mye mat, det holder liksom med en porsjon for meg og da må jeg stappe ned to for man vil jo smake på alt selvsagt :) Men det er vel ikke ekte jul uten litt mageknip og halsbrann.

Anonymkode: c0e76...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...