Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #1 Skrevet 28. mars 2005 Sambo røyker hasj, når jeg traff han sa han at han skulle slutte med det.Det gjorde han en tid, nå blir det mer og mer røyking.Greit han er snill og grei når han er stein, men han er så sløv.Vi har ikke sex, han spiser som en hest, ikke bare en hest men 10.Det ser nesten ut som en tvangshandling.Blir bare så innmari lei denne apatiske tilværelsen med han noen ganger.Han er så grei og snill, men jeg holder på og kjede meg i hjel. Kjenner at jeg nesten blir full av avsky når han sitter å propper i seg alt, om det er fritt for godteri i skapet så sitter han og spiser O`boy eller nugatti med skje.Jeg har det ikke godt med å skrive inn her om det, tror han hadde blitt veldi såret om han så dette.Jeg har to barn, de er veldi glad i han, men det sier seg selv at han gir de lite opplevelser og deltar lite til tider.Han er derimot veldi kosete med dem, og det er noe jeg og de setter pris på.Det er ingen jeg kjenner som vet dette om han, om oss.Hadde du klart og leve slik?
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #2 Skrevet 28. mars 2005 Nei, jeg hadde ikke villet leve med det. Kjæresten min røykte mye hasj da jeg traff han, men det var klart fra første stund at jeg ikke ville satse noe "mer" på han om han ikke endret livsstil (han var student, nå er han i full jobb, noe som selvsagt har gjort livsstilsendringen naturlig). Nå tar han en blås en sjelden gang på fest, med flere månederes mellomrom. Å være sammen med en som ruste seg ofte (for min del flere ganger i uka), det være seg på alkohol eller hasj eller andre ting, hadde jeg ikke orket - som du sier blir det rimelig sløvt og passivt.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #3 Skrevet 28. mars 2005 Røyker han hasj når du har to unger hjemme???? Ærlig talt! Gi han et ultimatum! Dette hadde jeg ikke akseptert!
maki Skrevet 28. mars 2005 #4 Skrevet 28. mars 2005 Nei Røyker han hjemme hos dere? Hjelper jo ikke om du ikke gjør det, hvis han gjør det og poitiet skulle ta seg en tur. Sjangsen er vel minimal til null men uansett ikke vært det.
Gjest Madam Felle Skrevet 28. mars 2005 #5 Skrevet 28. mars 2005 Ja, jeg hadde kanskje klart å leve slik, men hadde IKKE ville leve slik. Om han røyker når barna er våken, så er det noe gale med både han og deg. Han fordi han gjør det, og deg fordi du lar han gjøre det. Dine barn er ditt ansvar, og om du velger å leve sammen med en som ikke klarer å holde seg unna når barna er våken, så er det ikke mye tæl i deg heller. Om han røyker når de har lagt seg stiller saken seg i et annet lys, for da blir ikke barna lidende under dette. Uansett syns jeg du bør sette hardt mot hardt, for alt dreier seg IKKE bare om han. Det er tross alt tre andre personer som lider under dette, og jeg ville gitt han et ultimatum. Enten så slutter du, eller så flytter du.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2005 #6 Skrevet 28. mars 2005 Mannen røykte hasj når jeg traff ham, men så og si aldri når han var hos meg (jeg liker ikke røyk på noen måter). Jeg tror det var en daglig ting den gangen, men siden jeg slapp å sitte i røyken plaget det meg ikke så mye. Men han hadde jo null hukommelse! Fortalte meg samme historiene gang på gang på gang. Var som å være kjæreste med en senil, til tider. Påsto det var på grunn av at han er dyslektiker, men da han sluttet med hasj ble husken plutselig mye bedre. Han sluttet fordi han visste at jeg ikke likte at han røyket. Han respekterte meg nok til ikke å røyke rundt meg, og elsket meg nok til å stoppe helt. Det er nok slik det må gjøres: Det må komme som et ønske fra dem selv. Håper han ønsker å droppe røyken for å ta vare på forholdet deres.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #7 Skrevet 28. mars 2005 Hele påskeferien har han røkt nå.Han går inn på et annet rom og røyker, kommer ut etterpå,ungene er så små at de ikke merker noe,jeg klarer kanskje ikke tenke på det.Er veldi knyttet til han,glad i han.For to uker siden slo han meg, ikke slik at jeg fikk store merker, han var sinna fordi jeg var så vanskelig.Ungene var ikke hjemme.Det skjer sjelden at han slår,tror det var abstinenser,han var akkurat blitt fri.Slikt skjer aldri når han røyker.Det er ikke ofte det skjer, jeg lurer på om det er hasjen som gjør at det svartner helt for han,jeg skjønner ikke at jeg klarer å gjøre han så gal.Han sier det er meg.
maki Skrevet 28. mars 2005 #8 Skrevet 28. mars 2005 Det er ikke greit at han slår deg, selvom det ikke bli merker av det. Og det er i alle fall ikke din skyld. Han velger det selv. Hva han gjør mot deg er ikke ditt ansvar det er hans og hans alene. Men han får bare gjort mot deg det du tilater at han gjør. Jobber i barnehage, barn merker mye mer enn man tror. De skjønner kanskje ikke at han driver med hasj men de merker at han forandrer seg.
Gjest Madam Felle Skrevet 28. mars 2005 #9 Skrevet 28. mars 2005 Hvem betyr mest for deg, han eller barna?
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2005 #10 Skrevet 28. mars 2005 Hvis det er et såpass stort problem for deg, ville jeg gitt han et ultimatium. Vil ikke begynne å mase om meg selv, men typen min gjør det en del selv, og jeg har ikke lagt merke til noe som plager meg med det egentlig. Jeg har sagt jeg kommer til å si ifra når han begynner å forandre seg (negativt). Det at mannen(eller var det kjæresten din?) slår deg er uakseptabelt, hasjabstinenser eller ikke. Hadde ikke vært sammen med noen som slo, men igjen er det jo ikke så lett for ungene da. Huff nei, ta deg en god lang prat med han en dag han ikke er skev, så får han vite hva han bør velge mellom.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #11 Skrevet 28. mars 2005 Jeg hadde kastet på dør .....du har faktisk 2 barn....ta deg sammen å kast ham ut Lykke til:)
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #12 Skrevet 28. mars 2005 Dere har rett, jeg skal brette opp ermene og ta tak i dette,slik som dette kan jeg og ungene ikke ha det.Jeg er glad for alle svar fra dere.Takk.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2005 #13 Skrevet 28. mars 2005 Jeg har en veldig streng holdning til narkotika i dag, og jeg har aldri kunne hatt et seriøst forhold til noen som røyker hasj eller bruker andre stoffer... Har vært i slike miljø da jeg var ung og dum, men jeg har tatt sånn avstand fra det, og det er så lenge siden, men likevel blir jeg fysisk kvalm av å se noen røyke hasj!! Jeg haaaaater!!!!!!! narkotika og kunne aldri hatt en skikkelig forhold til noen som røyker hasj nei!! Jeg ville kommet meg ut av forholdet så fort som overhode mulig....
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #14 Skrevet 29. mars 2005 Hasj virker sløvende. Så om han er en snill når han er skjeiv, og slår når han er nykter, så sier vel det litt om hvordan hans egentlige personlighet er?
Annie Skrevet 29. mars 2005 #15 Skrevet 29. mars 2005 Kvitt deg med han fort som bare det! Mennesker som slår og i tillegg bruker narkotika er ikke noe for et barn i hvertfall å vokse opp sammen med.
Sofia Skrevet 29. mars 2005 #17 Skrevet 29. mars 2005 Jeg skjønner ikke hva du tenker på?? Kjenner jeg blir irritert av å lese. Finnes det virkelig fortsatt jenter (og gutter) som blir hos partneren sin når forholdet er slik at den ene slår. Ta med deg ungene og stikk... vær fornuftig. Min erfaring med hasjrøyking er at noen bare aldri slutter... Og når han er kommet så langt at han faktisk er i stand til å gjøre det i huset når ungene er hjemme.. så viser det at han er kommet langt i å gi faen... og du må ikke være så naiv at du tror at dette vil endre seg. Beklager men det tror ikke jeg.. Ta til fornuft jente....
Gjest Chrizzy Skrevet 29. mars 2005 #18 Skrevet 29. mars 2005 Kjenner jeg blir irritert av å lese. Finnes det virkelig fortsatt jenter (og gutter) som blir hos partneren sin når forholdet er slik at den ene slår. .. Det er ikke noe sjokk akkurat da? Slike ting kommer ofte veldi snikende. Det er nok mye lettere å forstå for den som står utenfor og ser på, enn for den som befinner seg midt oppi det. Leste en plass at det underveis skjer noe med psyken, man mister motstandskraften. Det er ikke noen unnskyldning, men det er klart det finnes en forklaring på det meste som skjer med folk. Der er jo ikke nødvendigvis "unormale", det gikk sikkert lang tid før han rørte henne første gang. I mellomtiden blir barna knyttet til han, familie og venner, you name it. Med dette så mener jeg ikke å si at hun skal finne seg i dette, men hun er da ikke unormal?
Gjest Gjesta Skrevet 29. mars 2005 #19 Skrevet 29. mars 2005 Det er ikke noe sjokk akkurat da? Slike ting kommer ofte veldi snikende. Det er nok mye lettere å forstå for den som står utenfor og ser på, enn for den som befinner seg midt oppi det. Leste en plass at det underveis skjer noe med psyken, man mister motstandskraften. Det er ikke noen unnskyldning, men det er klart det finnes en forklaring på det meste som skjer med folk. Der er jo ikke nødvendigvis "unormale", det gikk sikkert lang tid før han rørte henne første gang. I mellomtiden blir barna knyttet til han, familie og venner, you name it. Med dette så mener jeg ikke å si at hun skal finne seg i dette, men hun er da ikke unormal? Nei , hun er ikke unormal, og det er det som er så trist...
Nabodama Skrevet 30. mars 2005 #20 Skrevet 30. mars 2005 Jeg hadde i utgangspunktet ikke villet være i et forhold med en som bruker narkotika. Hadde trukket meg så snart jeg oppdaget det, faktisk. Det har noe med at jeg tenker lengre fram i tid, jeg har mine preferanser mht menn og forhold, og en som røyker hasj passer ikke med det. En kan forutse endel problemer. På samme vis unngår jeg menn som har vært voldelige, som misbruker alkohol, som har mange barn fra før (fordi JEG ikke er så veldig barnekjær), osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå