AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #1 Skrevet 19. november 2018 hei. Så lenge jeg kan huske så har jeg og min søster aldri vært venner, lekte når vi var små, men var aldri venner. Nå er vi begge i 20-årene og hun blir bare slemmere og slemmere. Snakker stygt om meg til familien (har bodd borte i 10 år nå) og sender meldinger til samboer om hvor fæl og stygg jeg er + masse annet. Kuttet all kontakt for ca 2 år siden da det bare er drama hver gang vi har «ordnet opp» da hun stiller folk opp mot hverandre og sprer om seg med løgner. I sommer fikk jeg beskjed om tragisk hendelse i hennes liv og sendte mld for å vise medfølelse...gikk 1 mnd og jeg ble blokkert fordi jeg var uenig i ett av hennes valg (skriver ikke mer for vil ikke bli gjenkjent). Hun sprer om seg med negativ energi og det er overhode ikke hyggelig å være med hun. Noen rundt meg sier at hun «vokser det sikkert av seg» det at hun er slem, overfladisk og skriver stygge meldinger til meg om hvor stygg, teit osv jeg er...er også noen som opplever hun slik jeg gjør og kuttet kontakt selv. hun blir bare verre og er over 20, så jeg mener at hun ikke «vokser det av seg» i en slik alder. Aldri skjønt hvorfor man skal «tvinges» av normer og samfunn til å være «venn» med familiemedlemmer man ikke går overens med...har prøvd mye, men nå er det nok. Btw, hun har vært innlagt på psykiatrisk i 3 mnd og blitt «frisk», men er ikke frisk om noen forstår? Jeg orker ikke kontakt...vil ikke at kommende barn skal ha en så slem tante heller...det er det samme med venner mener jeg, du har ikke kontakt med folk som dreper energien din Anonymkode: b2715...91c 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #3 Skrevet 19. november 2018 Ikke ha kontakt med henne da. Bare fordi noen er familie betyr ikke det at du MÅ ha kontakt. Anonymkode: bd62b...aba
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #4 Skrevet 19. november 2018 Gjør det du føler for. Og i dette tilfellet så er det at du ønsker avstand og så og si ingen kontakt. Det har du helt lov til. Hvis noen spør så svarer du bare kort og enkelt om hvorfor du føler det slik, at dere er ulike og du føler det bare er negativitet. Så derfor ønsker du minimalt med kontakt. Hva sier foreldrene deres? Annen familie som besteforeldre, tanter og søskenbarn? Anonymkode: 288c0...0dd 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #5 Skrevet 19. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok. Anonymkode: ae067...c04 Kjenner deg igjen som en ond kjerring? Anonymkode: 799d7...aca 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #6 Skrevet 19. november 2018 Det er tydelig at søsteren din har det vanskelig. Både det at hun har vært innlagt i 3 måneder, og det du beskriver av oppførsel tyder på det. Folk kan ofte være urimelige når de har det vanskelig, og drama kan være et rop om å bli sett. Det er greit det kan være vanskelig for deg å ha en "ustabil" søster, men det er nok mye vanskeligere å være henne. Hva med å snu, og tenke hvordan du på noe måte kan bidra til at hun får det bedre? Være "the bigger person"? Du ta jo et valg her om du skal snu ryggen til et nært familiemedlem som tydelig har det veldig vanskelig, eller om du skal svelge noen kameler for å forsøke å stille opp. Dersom du velger det første er det ikke sikkert du er superstolt over det valget om 10 år. Eller kanskje du ikke er en sånn som tenker på slike ting, hva vet jeg. Anonymkode: 3b863...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #7 Skrevet 19. november 2018 Er nok ikke «så enkelt» som dere tror har ikke bodd ilag siden vi var små, typ 8-10 år gamle, vil ikke si mer har ikke kontakt med biologisk mor av samme grunner, bare x1000 Anonymkode: b2715...91c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #8 Skrevet 19. november 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tydelig at søsteren din har det vanskelig. Både det at hun har vært innlagt i 3 måneder, og det du beskriver av oppførsel tyder på det. Folk kan ofte være urimelige når de har det vanskelig, og drama kan være et rop om å bli sett. Det er greit det kan være vanskelig for deg å ha en "ustabil" søster, men det er nok mye vanskeligere å være henne. Hva med å snu, og tenke hvordan du på noe måte kan bidra til at hun får det bedre? Være "the bigger person"? Du ta jo et valg her om du skal snu ryggen til et nært familiemedlem som tydelig har det veldig vanskelig, eller om du skal svelge noen kameler for å forsøke å stille opp. Dersom du velger det første er det ikke sikkert du er superstolt over det valget om 10 år. Eller kanskje du ikke er en sånn som tenker på slike ting, hva vet jeg. Anonymkode: 3b863...2a3 Og hvis hun velger det andre kan det være at hun er like ødelagt og har det minst like vanskelig etter å ha blitt totalt nedbrutt av søsteren i 10 år.. Anonymkode: d85cd...375 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #9 Skrevet 19. november 2018 Søsteren din høres ut son søsteren min. Jeg orker ikke å ha kontakt med henne. Anonymkode: aaa94...151 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #10 Skrevet 19. november 2018 Du skriver at dere ikke har konktakt med biomor og ut i fra hva du forteller så er det tydelig at hun har tatt stor skade av oppveksten hun har hatt. Du nevner ondskap, men det handler ikke om det. Mest sannsynlig er det ei redd lita jente der inne som ikke har fått det hun har trengt i oppveksten og ruinerer nå sitt eget liv og tar ut frustrasjonen og misunnelsen sin på andre. Man blir ikke "slem" ut av ingenting og tipper avmakten hun føler er ganske stor. Du må sette grenser der du føler det passer for deg og beskytte deg selv. Hun må fikse seg selv med hjelp fra andre. Anonymkode: 79b0d...efc
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #11 Skrevet 19. november 2018 DU orker ikke kontakt? Du er jo blokkert. Hun liker nok deg like lite som du gjør, og har antagelig NULL interesse av ditt kommende barn. Forstår ærligtalt ikke hvor du vil med tråden: dere har ikke kontakt fordi dere hater hverandre=flott, problemet er alt løst. Anonymkode: ac2ed...8b2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #12 Skrevet 19. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er tydelig at søsteren din har det vanskelig. Både det at hun har vært innlagt i 3 måneder, og det du beskriver av oppførsel tyder på det. Folk kan ofte være urimelige når de har det vanskelig, og drama kan være et rop om å bli sett. Det er greit det kan være vanskelig for deg å ha en "ustabil" søster, men det er nok mye vanskeligere å være henne. Hva med å snu, og tenke hvordan du på noe måte kan bidra til at hun får det bedre? Være "the bigger person"? Du ta jo et valg her om du skal snu ryggen til et nært familiemedlem som tydelig har det veldig vanskelig, eller om du skal svelge noen kameler for å forsøke å stille opp. Dersom du velger det første er det ikke sikkert du er superstolt over det valget om 10 år. Eller kanskje du ikke er en sånn som tenker på slike ting, hva vet jeg. Anonymkode: 3b863...2a3 Psykisk sykdom er ingen grunn til å oppføre seg sånn. Sikkert veldig vondt for ts at noen er så stygg mot henne. Saken hadde vært annerledes om søsteren hadde selvinnsikt og virkelig unnskyld seg og jobbet med seg selv og atferden sin. Anonymkode: a750f...2d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå