AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #21 Skrevet 19. november 2018 2 timer siden, jenta7 skrev: Jeg hadde ikke gjort dette. Virker ikke helt gjennomtenkt. Hvis grunnen er utmattelse, hadde jeg tatt en tur til legen. Kanskje du kan få sykemelding og reise hjem allerede nå uten å si opp. Hvis ikke, får du nok enten gradert sykemelding eller mulighet til tilpasse jobben bedre. Det virker ikke lurt så lenge vi ikke vet grunnen. Har ingenting med at jeg ikke vil jobbe, eller er utmattet. Jeg bor ikke i samme kommune som min kjæreste (vi har vært samboere i flere år, men pga studier og jobb måtte jeg flytte) Nå bli gravid fortere enn planlagt og ønsker derfor å flytte hjem. Sykmelding er ikke aktuelt så lenge det ikke er virkelig behov for dette. Anonymkode: 05959...f9f 1
Ny Bruker Skrevet 19. november 2018 #22 Skrevet 19. november 2018 Start permisjonen fra nå av, si opp jobben mes du er i permisjon (slik at oppsiggelsestiden løper ut mens du er i permisjon), så sitter du uten lønn etter permisjonen samme tiden som du nå tenkte å være uten jobb/lønn før permisjonstart. Da blir det akkurat det samme, men uten risiko for misforståelser med NAV. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #23 Skrevet 19. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ingenting med at jeg ikke vil jobbe, eller er utmattet. Jeg bor ikke i samme kommune som min kjæreste (vi har vært samboere i flere år, men pga studier og jobb måtte jeg flytte) *NÅ BLE JEG* gravid fortere enn planlagt og ønsker derfor å flytte hjem. Sykmelding er ikke aktuelt så lenge det ikke er virkelig behov for dette. Anonymkode: 05959...f9f Edit* Anonymkode: 05959...f9f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #24 Skrevet 19. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nye regler for beregning nå. Nå er det snittet av de tre siste månedene før permisjon som skal gi grunnlaget. Anonymkode: e8cec...02b What?? Jeg blir arbeidsledig 4 mnd før fødsel. Hva fanden gjør jeg da? 😱 Anonymkode: dc597...c24
jenta7 Skrevet 19. november 2018 #25 Skrevet 19. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingenting med at jeg ikke vil jobbe, eller er utmattet. Jeg bor ikke i samme kommune som min kjæreste (vi har vært samboere i flere år, men pga studier og jobb måtte jeg flytte) Nå bli gravid fortere enn planlagt og ønsker derfor å flytte hjem. Sykmelding er ikke aktuelt så lenge det ikke er virkelig behov for dette. Anonymkode: 05959...f9f Hvor stor avstand er mellom de to kommuner?
Gjest Albbas Skrevet 19. november 2018 #26 Skrevet 19. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: What?? Jeg blir arbeidsledig 4 mnd før fødsel. Hva fanden gjør jeg da? 😱 Anonymkode: dc597...c24 Se sitatet mitt og lenken min på forrige side. For de som avslutter arbeidsforholdet regner man de siste 3 mnd av arbeidsforholdet. Skjønner ikke hvorfor så mange skal komme med skremselspropaganda.
Gjest Albbas Skrevet 19. november 2018 #27 Skrevet 19. november 2018 16 minutter siden, Ny Bruker said: Start permisjonen fra nå av, si opp jobben mes du er i permisjon (slik at oppsiggelsestiden løper ut mens du er i permisjon), så sitter du uten lønn etter permisjonen samme tiden som du nå tenkte å være uten jobb/lønn før permisjonstart. Da blir det akkurat det samme, men uten risiko for misforståelser med NAV. Reglene fra Nav er ganske klare og tydelige, så hvorfor komplisere det slik? Hvis arbeidsforholdet avsluttes før permisjon, regner man siste 3 mnd av arbeidsforholdet før det ble avsluttet.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #28 Skrevet 19. november 2018 1 minutt siden, Albbas skrev: Se sitatet mitt og lenken min på forrige side. For de som avslutter arbeidsforholdet regner man de siste 3 mnd av arbeidsforholdet. Skjønner ikke hvorfor så mange skal komme med skremselspropaganda. Takk for info, arbeidsplassen min skal legges ned så det var ikke meg som sa opp. Anonymkode: dc597...c24
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #29 Skrevet 19. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for info, arbeidsplassen min skal legges ned så det var ikke meg som sa opp. Anonymkode: dc597...c24 Skal lese lenken 😊 Anonymkode: dc597...c24
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #30 Skrevet 19. november 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: What?? Jeg blir arbeidsledig 4 mnd før fødsel. Hva fanden gjør jeg da? 😱 Anonymkode: dc597...c24 Mister du jobben har de unntak. Les på foreldrepenge-siden, der har de skissert noen ulike tilfeller. Anonymkode: e8cec...02b
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #31 Skrevet 19. november 2018 3 timer siden, jenta7 skrev: Hvor stor avstand er mellom de to kommuner? Alt for langt unna til å få møttes ofte nok Anonymkode: 05959...f9f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #32 Skrevet 20. november 2018 Forskutterer jobben din lønn i permisjonstiden og får refusjon fra nav, eller får du penger direkte fra nav under permisjonen? Hvis sistnevnte så må du også inkludere tapet i feriepenger, siden det er begrenset hvor mye opptjening du får på pengene fra nav... Anonymkode: 80e31...94a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #33 Skrevet 20. november 2018 Når har du tenkt å slutte å jobbe da? Om du begynte i august må du minst jobbe ut februar for ha rett på foreldrepenger. Altså du må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd. Anonymkode: c8f8f...385
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå