AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #1 Skrevet 19. november 2018 Vi har soverom i 2. etasje og bad i 1., og tenkte i utgangspunktet å ha stellebord på badet. Men vil det være klønete på nattestid, hvis man må skifte bleie? Ned trappa og sikkert litt mer lys og sånn. Burde vi hatt en variant på soverommet også, typ ei stellematte oppå en kommode, e.l.? Anonymkode: 86172...cbb
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2 Skrevet 19. november 2018 Ikke dumt å ha en stellematte på soverommet også Anonymkode: c0d7e...439
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #3 Skrevet 19. november 2018 Jeg personlig liker ikke å skifte bleier andre steder enn på badet. Det er fordi småbarn har en vane å tisse hvor som helst under bleie skift. Så tisser de i badet er det enklere å vaske/tørke opp. Og så slipper man den ekkle lukten også Anonymkode: 22b9d...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #4 Skrevet 19. november 2018 Vi har ikke stellebord, bare en stellematte på vaskemaskinen på badet. Fungerer veldig bra, har skap og skuffer på badet til bleier, stelleting, litt skift og kluter. Gull å ha rask tilgang på vask, ekstra kluter og håndklær, dusj og vaskemaskin, for vi har liten luring som alltid klarer å snike inn tissing, bæsjing og gulping under skift 😇 Jeg står uansett opp for å amme om natten siden baby sover i egen seng og jeg foretrekker å sitte å amme i stua enn i senga for å ikke forstyrrer pappaen, så for meg trenger vi ikke noe stelleplass på badet. Man lager stort sett egne rutiner utifra hva man har tilgjengelig og får det til å funke Anonymkode: 5fcbe...568
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #5 Skrevet 19. november 2018 Just now, AnonymBruker said: Vi har ikke stellebord, bare en stellematte på vaskemaskinen på badet. Fungerer veldig bra, har skap og skuffer på badet til bleier, stelleting, litt skift og kluter. Gull å ha rask tilgang på vask, ekstra kluter og håndklær, dusj og vaskemaskin, for vi har liten luring som alltid klarer å snike inn tissing, bæsjing og gulping under skift 😇 Jeg står uansett opp for å amme om natten siden baby sover i egen seng og jeg foretrekker å sitte å amme i stua enn i senga for å ikke forstyrrer pappaen, så for meg trenger vi ikke noe stelleplass på badet. Man lager stort sett egne rutiner utifra hva man har tilgjengelig og får det til å funke Anonymkode: 5fcbe...568 Skulle være at vi trenger ikke stelleplass utover på badet. Anonymkode: 5fcbe...568
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #6 Skrevet 19. november 2018 Vi har stelleplassen på badet, og på natten skifter jeg på soverommet i senga. Har lagd en kurv der med bleier, våtservietter og stelleunderlag vanligvis blir det bæsjebleier på natten en periode, men når de får litt flere uker på baken, pleier nattbæsjingen å gi seg. Og da trenger man ikke å bytte bleie på natt når det kun er tiss Anonymkode: 67149...588
Gjest BethD Skrevet 19. november 2018 #7 Skrevet 19. november 2018 Vi har også soverom oppe. Vi har bad også oppe men der er det ikke plass til stellebordet så det står på badet nede. Der vi vil ta de aller fleste skift uansett. Vi har satt inn en provisorisk kommode(bare helt vanlig en) som det var plass til og som jeg planlegger å bare ha en liten stellematte/håndkle oppå til stell på kveld/natt
mammahjarte Skrevet 19. november 2018 #8 Skrevet 19. november 2018 (endret) Vi har satt stellebordet i stova faktisk, fordi det ikkje er plass på badet.... Der skal det komma vaskemaskin med stellematta. Ser for meg at vi kjem til å skifta fleste bleier på badet, eller rett og slett på golvet. Vi har ikkje så ofta besøk og heldigvis ser ikkje stellebordet så veldig "stellete" ut. Kjem sikkert berre til å ha klær i det. Ser sånn ut. Vi kunne jo faktisk satt den på soveromet også, ganske liten sak frå IKEA (Sundvik). Har ikkje heilt bestemt oss faktisk. Endret 19. november 2018 av mammahjarte
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #9 Skrevet 19. november 2018 Vi hadde stellebordet på badet mens sprinkelsenga stod på vårt soverom. Flyttet den til barnerom da bebyen begynte å sove på eget rom. Det var kjeldent vi måte bytte bleie midt på natta etter den første mnd. med bæsjing på natta. Etter 1 mnd. alder klarte bleien å tåle all tissing på natta. Dessuten, hvis man velger å ha stellebordet på sitt rom for å slippe å gå på badet, så må man jo uansett ta den turen hvis man skal kaste bleie. Ser ikke for meg å måtte sove på samme rom med en brukt bleie/bæsjebleie. Anonymkode: 12224...d45
mammahjarte Skrevet 19. november 2018 #10 Skrevet 19. november 2018 24 minutter siden, AnonymBruker said: Dessuten, hvis man velger å ha stellebordet på sitt rom for å slippe å gå på badet, så må man jo uansett ta den turen hvis man skal kaste bleie. Ser ikke for meg å måtte sove på samme rom med en brukt bleie/bæsjebleie. Anonymkode: 12224...d45 Godt poeng. Men har hørt at ammebæsj ikkje lukte noko særlig. Ikkje veit eg. Uansett ikkje så lekkert å sove med bleier/bleielukt eller ha bleiebøtta på soverommet...
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #11 Skrevet 19. november 2018 Hadde kun stellematte på baderomsgulvet. Veldig greit å gjøre det på gulvet, slapp frykten for at babyen skulle falle ned. Og når barnet kunne gå selv, dro hun selv til stellematten og lå klar når jeg kom 😍 Anonymkode: 73218...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå