Gå til innhold

Er det nyttig å ha erfaring som sykepleier hvis man vil bli barnevernspedagog på institusjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier og skal omskolere meg. Jeg ønsker å bli barnevernspedagog fordi jeg brenner for å jobbe med vanskeligstilte barn. Kunne tenke meg å jobbe på en barnevernsinstitusjon når jeg er ferdig utdannet. Er det nyttig å ha kompetanse som sykepleier? Jeg har lest et sted at det administreres medikamenter på slike institusjoner. Jeg vil tro at sykepleierkompetansen min kan komme godt med som ferdig utdannet barnevernspedagog. 

Anonymkode: 7a16a...e88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. er annet regelverk for administrering av legemidler så vil ikke nødvendigvis ha noe å si. 

Anonymkode: 17116...55c

Skrevet

OK. Kanskje det ikke har så mye å si at jeg har vært sykepleier i noen år. Det er jo to ganske ulike fagfelt. 

Anonymkode: 7a16a...e88

Skrevet

Selvfølgelig er erfaringene dine til nytte. Jeg kjenner ikke så godt til yrket ditt eller dine arbeidsoppgaver men du kan helt sikkert få fram din kompetanse i en cv/søknad. Eksempelvis har du kanskje opparbeidet deg gode kommunikasjonsferdigheter, lært deg hvordan støtte og hjelpe sårbare mennesker, lært deg å håndtere tidspress, være fleksibel med arbeidsoppgaver +++osv., noe som også er nyttig som barnevernspedagog. 

Skriv ned hvilke ferdigheter og kompetanse du har opparbeidet deg som sykepleier/student og speil disse med stillingsutlysninger du vil søke på senere. Jeg vil tippe mye matcher. I tillegg har du sikkert personlige egenskaper og en indre motivasjon du kan trekke fram. 

Lykke til!

Anonymkode: f5852...9da

Skrevet

Som barnevernpedagog kan jeg si at jeg GJERNE skulle hatt den kunnskapen du har. Sårstell, medikamenter, kunnskap om diverse fysiske sykdommer og medfølgende symtomer. Hjelpe meg så godt det hadde kommet med noen ganger i mitt yrke. Lykke til!

Anonymkode: 1cdf0...80b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...