Gå til innhold

Tråden for oss introverte


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Gjest Lurven
-Missi- skrev (3 timer siden):

Sitter her på terassen og lader i fred og ro med en bok ☺️sett på en kråke og skjære som krangler i et tre foran meg. Telefonen på lydløs og skal bare nyte resten av dagen før det braker løs med sosialisering 🙈

Flere som sitter med den følelsen av gleding og gruing? Har alltid slike blandete følelser før jeg må ut der og prestere sosialt. Føles noen ganger som jeg skal ut i krigen 😂

Sønnen min trives jeg med da for vi er like og kan virkelig kose oss sammen, hvor vi som nå driver med vært vårt jeg ute på terassen og han på rommet sitt.  

Sist jeg hadde kjæreste ble jeg helt utslitt han var slik som ikke trivdes alene med sine hobbyer og interesser måtte skje noe hele tiden. 

Men siden jeg så sjelden tar sosiale initiativ får jeg jo mest romantiske og vennskapelig relasjoner med de som løper etter meg og vil ha en relasjon 

 

Finner jeg en som meg vil det jo ikke bli noen relasjon 😂🙈

Savner liksom aldri folk, må kun være sønnen min det om han har vært litt lenge borte. 

 

Må man være sosial på 17. Mai da.

Jeg tror dette blir siste året jeg gidder å gå ut på 17. Mai. 

Neste år skal jeg bare sove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært syk hele uken, men skal noe viktig på mandag, så har den unnskyldningen. Ser på Bridgerton og føler meg som Francesca og den ene beileren (dere skjønner hvem jeg mener om dere ser serien). Tar det rolig i morgen, tar ut flagget, har mye god mat og eplesider på flaske (nesten-champagne) og koser meg foran tv med tog fra rundt om i verden. I dag gikk nærmeste barnehage forbi, det var nok det eneste toget jeg ser, men det var koselig :D Håper nok forgjeves på et korps, for DA blir JEG rørt!!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært syk hele uken, men skal noe viktig på mandag, så har den unnskyldningen. Ser på Bridgerton og føler meg som Francesca og den ene beileren (dere skjønner hvem jeg mener om dere ser serien). Tar det rolig i morgen, tar ut flagget, har mye god mat og eplesider på flaske (nesten-champagne) og koser meg foran tv med tog fra rundt om i verden. I dag gikk nærmeste barnehage forbi, det var nok det eneste toget jeg ser, men det var koselig :D Håper nok forgjeves på et korps, for DA blir JEG rørt!!

Ikke tving en stakkars homofob til å måtte se en gaylord-serie for å kunne forstå referansen 😵‍💫

Jeg vet hva du vil si ; "Du kunne vel bare hold kjeft om du ikke skjønner noe av det, din skroting!" 

Og ja, du har helt rett.. 

Men jeg ble så trigget av "Francesca". 

Den låta har jeg på hjernen og synger den både i dusjen og bilen..  

Forøvrig ønsker jeg deg masse god voodoo, bedring og helsikes mye hell i livet generelt. 

Ok..

Vedlegger herved låta "Francesca" og trekker meg tilbake. 

 

Pepperkakemann Out 🫡

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnekkeBørre skrev (16 minutter siden):

Ikke tving en stakkars homofob til å måtte se en gaylord-serie for å kunne forstå referansen 😵‍💫

Jeg vet hva du vil si ; "Du kunne vel bare hold kjeft om du ikke skjønner noe av det, din skroting!" 

Og ja, du har helt rett.. 

Men jeg ble så trigget av "Francesca". 

Den låta har jeg på hjernen og synger den både i dusjen og bilen..  

Forøvrig ønsker jeg deg masse god voodoo, bedring og helsikes mye hell i livet generelt. 

Ok..

Vedlegger herved låta "Francesca" og trekker meg tilbake. 

 

Pepperkakemann Out 🫡

 

Ojsann, det gikk i en helt annen retning enn det jeg tenkte, men greit. Da kommer det kanskje som et sjokk for deg at jeg aldri har hørt sangen før. Vel vel, kan ikke høre alt i verden. Tenker ikke på serien i noen homofil/-fob retning, selv om jeg vet at noen av skuespillerne er det. Det bryr meg ikke, for de portretterer hete/-ro mannfolk i serien 😍 Hilsen en kristen, voksen dame som ikke er homofob, men styrer laaaangt unna den verste møkka der ute, uansett om det er homo- eller heterofilt!! Har lest de fleste bøkene i serien, så kommer til å fortsette å se.

Setter poenget skjult, så kan man lese om man vil

Spoiler

Francesca er en av årets hovedpersoner, hun liker å holde på med musikk og er trøtt av alle søsknene rundt seg. Hun får en beiler som er "vanlig" (utadvendt), en som snakker med alle og er stolt av at han har 7 søsken og gjerne vil ha 8 barn selv en dag. Så møter hun tilfeldig på en annen mann som bare stiller seg ved siden av henne når hun sier at hun gikk ut fra festen de var på for å få litt pusterom. De møtes noen ganger til og er bare stille sammen. Hun sier så noe om musikk på gaten, og senere gir han henne notene på den musikken uten noe mer seremoni.

Gjett hvilken av de to jeg snakket om i forrige innlegg? ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (4 minutter siden):

Ojsann, det gikk i en helt annen retning enn det jeg tenkte, men greit. Da kommer det kanskje som et sjokk for deg at jeg aldri har hørt sangen før. Vel vel, kan ikke høre alt i verden. Tenker ikke på serien i noen homofil/-fob retning, selv om jeg vet at noen av skuespillerne er det. Det bryr meg ikke, for de portretterer hete/-ro mannfolk i serien 😍 Hilsen en kristen, voksen dame som ikke er homofob, men styrer laaaangt unna den verste møkka der ute, uansett om det er homo- eller heterofilt!! Har lest de fleste bøkene i serien, så kommer til å fortsette å se.

Setter poenget skjult, så kan man lese om man vil

  Skjul innhold

Francesca er en av årets hovedpersoner, hun liker å holde på med musikk og er trøtt av alle søsknene rundt seg. Hun får en beiler som er "vanlig" (utadvendt), en som snakker med alle og er stolt av at han har 7 søsken og gjerne vil ha 8 barn selv en dag. Så møter hun tilfeldig på en annen mann som bare stiller seg ved siden av henne når hun sier at hun gikk ut fra festen de var på for å få litt pusterom. De møtes noen ganger til og er bare stille sammen. Hun sier så noe om musikk på gaten, og senere gir han henne notene på den musikken uten noe mer seremoni.

Gjett hvilken av de to jeg snakket om i forrige innlegg? ;) 

 

Takk for at du tok deg tid til å belyse dette som for meg var et mysterie :strix:

 

Jeg tipper du relaterer mest til han snålingen som føler seg komfortabel bare ved å være i Francescas nærhet uten all småpraten.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freyja Valkyrie skrev (1 minutt siden):

Kan være et bilde av 1 person, praktiserer yoga og tekst som sier 'How small talk feels to an introvert'

Glad jeg ikke har det slik i hvert fall 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 minutter siden):

Glad jeg ikke har det slik i hvert fall 😅

Denne tråden er satt på spissen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (4 minutter siden):

Denne tråden er satt på spissen da. 

Men det meste her stemmer med meg da, spesielt uventet besøk :haar:

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (21 timer siden):

Må man være sosial på 17. Mai da.

Jeg tror dette blir siste året jeg gidder å gå ut på 17. Mai. 

Neste år skal jeg bare sove

Tja nå kan jeg ikke bare ta hensyn til meg selv heller er både mor, søster og tante og det er relasjoner som er svært viktige for meg ❤️

Her har vi hatt en rolig 17 mai hjemme noe som er en forandring i livet når man har vgs barn. Spist frokost og sett på 17 mai sending nå sitter jeg pyntet på terassen og alt er klart til besøk av familie. 

Er en nydelig dag i dag med sol og jeg tenker vi skal være ekstra takknemlig for friheten vi har i dag 🇧🇻🥰

Ut på middag ettervert med storfamilien/den moderne familien og så har jeg søster og niese på overnatting. 

Er nok bra sliten på kveldstid 18 mai men er jo verdt det par ganger i året og i år har vi fått til en god balanse syns jeg mer rolig morgen og dag hjemme først før det sosiale braker løs nå etterpå. 

Gratulerer med dagen alle 🇧🇻❤️🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg syns det er en fin tråd å søke tilflukt i, når jeg bare vil være meg.                                     ...og dere. :nikke: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
Freyja Valkyrie skrev (8 minutter siden):

Kan være et bilde av tekst

Ta vekk fugler og det er paradis! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (Akkurat nå):

Ta vekk fugler og det er paradis! 

Liker fugler jeg, blir glad når jeg hører dem kvitre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (16 minutter siden):

Liker fugler jeg, blir glad når jeg hører dem kvitre. 

Blir irritert av de jeg hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (23 minutter siden):

Liker fugler jeg, blir glad når jeg hører dem kvitre. 

Jeg også, men fugler er forskjellig. Måker kan jeg godt klare meg uten, men skogsfugler er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (1 minutt siden):

Jeg også, men fugler er forskjellig. Måker kan jeg godt klare meg uten, men skogsfugler er herlig!

Eller kråker :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...