AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #1 Skrevet 19. november 2018 Holder du forkjøla barn hjemme fra barnehagen? Anonymkode: 87df9...aff
Arkana Skrevet 19. november 2018 #2 Skrevet 19. november 2018 Det kommer an på. Litt snufsing og litt hoste tenker jeg er greit, men om snørra renner kontinuerlig og barnet nærmest hoster opp lungene hver halvtime er det ikke greit. Et barn med feber og/eller dårlig allmenntilstand sender jeg ikke i barnehagen uansett årsak.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #3 Skrevet 19. november 2018 Nei, ikke ved vanlig forkjølelse. Men ved feber, dårlig almentilstand eller sterk hoste så får han bli hjemme selvsagt. Det er jo vanlig at småbarn er forkjølet store deler av høst og vinterhalvåret, på avdelingen nå snørres det over en lav sko. Men han er kvikk og aktiv, så ingen grunn til å holde han hjemme Anonymkode: d650a...2a1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #4 Skrevet 19. november 2018 Nei, det er ikke nødvendig Anonymkode: a8b55...b11
solmåneogstjerner Skrevet 19. november 2018 #5 Skrevet 19. november 2018 Hvis jeg skulle holdt barna hjemme ved forkjølelse (altså uten feber, smerter osv), så kunne jeg likegodt ha sagt opp hele barnehageplassen. Det er stort sett snørrete neser hele året.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #6 Skrevet 19. november 2018 Nei. Så lenge han er i stand til å være ute i tre timer i løpet av barnehagedagen, skal han i barnehagen. Viktig å innprente gode holdninger til senere, når det blir snakk om skole og arbeidsliv. Og spare sykt barn-dagene til de dagene han MÅ være hjemme. Anonymkode: c17b7...166
Sjallabajss Skrevet 19. november 2018 #7 Skrevet 19. november 2018 Kan du gå på jobb når du er litt snufsen? Forkjøla er vi alle gjennom vinteren. Du merker vel om barnet ditt har dårlig allmenntilstand og eller feber.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #8 Skrevet 19. november 2018 Småforkjøla = barnehage. Skikkelig nedsyltet, pjuskete og utilpass = hjemme. Anonymkode: df12b...85b
Vera Vinge Skrevet 19. november 2018 #9 Skrevet 19. november 2018 Slapp, dvs dårlig allmenntilstand, eller feber (mine har nesten alltid hatt feber når de har vært ordentlig slappe), så holder jeg dem hjemme. Men hosting og snørr, da må de i barnehagen. Da de var yngre rant snørra kontinuerlig gjennom høsten og vinteren, så hvis de hadde blitt holdt hjemme da, ville de bare gått i bhg om sommeren... Hostet gjorde de også gjerne i ukesvis etter å ha vært dårlige. Så det der er vel litt individuelt. Kan se for meg at man har litt lavere terskel for å holde barna hjemme om de aldri er syke, vet ikke? Mens for barna som går fra den ene forkjølelsen til den andre, faktisk også må gå litt i bhg gjennom de verste rundene. Og ja, jeg har stort sett måttet ta noen ulønnede dager årlig etter å ha brukt opp sykt barn-dagene...
Gjest BearMama Skrevet 19. november 2018 #10 Skrevet 19. november 2018 Ser på allmenntilstand. Om det er snørrnese så hadde han blitt hjemme halve året 😅
Jadzia Skrevet 19. november 2018 #11 Skrevet 19. november 2018 Så lenge almenntilstanden er bra, og de ikke hoster til brekninger, så sender jeg de av gårde. Jeg har en unge som ofte hoster til han spyr, og så lenge han holder på med det, får han bli hjemme selv om almenntilstanden er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå