Gå til innhold

Magen min 6 mnd etter fødsel (bilder). Vil dette henget noen gang forsvinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ser dere bilder av magen min, 6 mnd etter fødsel. La på meg litt over 20 kg i svangerskapet og veier i dag 62 kg. Er 168 høy. Vært gjennom ett svangerskap. 

Magen min har aldri vært helt flat, men har aldri hatt dette «henget» som jeg har nå og magen buler fortsatt veldig ut nede - spesielt over skambeinet. Jeg spiser (relativt) sunt og trener regelmessig. Har trent magemusklene siden 3 mnd etter fødsel, men føler ikke dette har gitt særlig resultat. 

Spørsmålet mitt blir da er alt håp borte? Leser overalt at 6 mnd etter fødsel har magen trekt seg sammen og er omtrent gått tilbake til ikke-gravid tilstand, men dette stemmer jo overhodet ikke for meg. Ser fortsatt ikke underlivet mitt når jeg står rett opp/ned.

Har så dårlig selvtillit over magen min slik den ser ut nå at jeg har mest lyst til å  forsvinne. Å dele disse bildene er tøft for meg, så please, vær snille.

Takk på forhånd for tilbakemeldinger!

53D93EA4-6ACB-48EE-A714-E19333912E03.jpeg

95CC71A0-5E6A-4696-8E81-92F20DCD4032.jpeg

Anonymkode: 594fe...1e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke svaret på det du spør om, dessverre, og jeg vet at dette sikkert ikke er svaret du var ute etter, men jeg må bare si at jeg synes dette var egen skikkelig fin mammamage. Skulle gjerne sett sånn ut etter mine egne fødsler. Her henger magen, bokstavelig talt. Jeg kan løfte den opp og gjemme en linjal under der som ikke vil falle ut om jeg så hopper på trampoline. Du er i din fulle rett til å ønske tilbake magen du hadde, altså. Jeg dømmer deg ikke. Men jeg måtte bare si det. For jeg synes magen din er fin.

Anonymkode: 6ea77...bf5

• Liker 37
Skrevet

8 måneder siden fødsel og ser ganske lik ut men jg har ganske mange kilo ekstra på meg. Jg savner også magen min før graviditet og venter på å komme tilbake. 

Skrevet

Jeg har ingen erfaring selv da mitt barn ikke er født enda, men ville bare si at jeg synes du har en helt nydelig mammamage ❤️ Og at det er utrolig synd at helt flate mager er det eneste som er «akseptert» i dag (hvertfall for en selv). Synes rett og slett dette er en vakker og kvinnelig mage!

Likevel vet jeg med sikkerhet at jeg ikke får flat mate etter fødsel selv, og at jeg personlig også kommer til å plages like mye av det som deg, dessverre... Ikke like lett å se på det som fint når det er en selv det gjelder 😕

Anonymkode: eed6f...39c

• Liker 7
Skrevet

For å få den bort, må du nok forberede deg på å spise bedre enn «relativt» sunt og hardere trening enn bare mageøvelser. Dessverre. Med det sagt synes jeg også at dette absolutt ikke er en stygg mammamage, du har bært fram et barn og det er helt greit at det synes!

Anonymkode: d2792...7d4

• Liker 5
Skrevet

Jeg har lest at det tar et år før kroppen er seg selv igjen etter et svangerskap, så det er gode muligheter for at magen blir seg selv igjen hvis du fortsetter å spise sunt og være i aktivitet. 

Gikk opp over 20kg med min første og 12kg med min andre, og fikk tilslutt flat mage selv om jeg ikke aktivt slanket meg eller trente. Men jeg spiste sunt og var mye i aktivitet, gikk lange turer hver dag. I tillegg brente amminga mye fett. 

Anonymkode: fdae9...a77

• Liker 3
Skrevet

Jeg har henget 8,5 år etter fødsel. Så nei, det forsvant aldri.

Anonymkode: 1f903...614

• Liker 2
Skrevet

Kosthold og hvilken trening du bedriver har ALT å si. Hadde investert i en coach (feks. Strongbody) så skal du se at det er håp for alle :) Denne magen kan du lett få gjort noe med, om du bestemmer deg for det.

Anonymkode: e0461...ff7

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kosthold og hvilken trening du bedriver har ALT å si. Hadde investert i en coach (feks. Strongbody) så skal du se at det er håp for alle :) Denne magen kan du lett få gjort noe med, om du bestemmer deg for det.

Tja. Magen min er helt lik bare at den struttet mindre og henget er litt lengre, jeg var 5 kilo lettere enn i utgangspunktet da jeg hadde født. Så lenge jeg har noe som helst fett på magen, altså er helt skrapa, så tynges henget. Jeg ønsker på ingen måte å være helt skrapa typ sceneklar i fitness. Det er ikke alltid kroppen blir som før graviditet. 

Når det er sagt så er 6 mnd kort tid etter fødsel, så mye kan skje med TS fortsatt 😊 men å si at det lett kan fikses er ingen selvfølge.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Magen min er helt lik bare at den struttet mindre og henget er litt lengre, jeg var 5 kilo lettere enn i utgangspunktet da jeg hadde født. Så lenge jeg har noe som helst fett på magen, altså er helt skrapa, så tynges henget. Jeg ønsker på ingen måte å være helt skrapa typ sceneklar i fitness. Det er ikke alltid kroppen blir som før graviditet. 

Når det er sagt så er 6 mnd kort tid etter fødsel, så mye kan skje med TS fortsatt 😊 men å si at det lett kan fikses er ingen selvfølge.

Coacher er ikke bare for folk som vil stille i fitness. Jeg har sett så uendelig mange "spise sunt og trene" men som aldri får det de vil ha. Så investerer de i coach og tada, fettet kommer av og man blir fornøyd. 
Kunnskap er cluet i disse tilfellene. Jeg har vært lubben selv, og brukte mye tid på å lese meg opp. Er idag veltrent og slank.

• Liker 1
Skrevet

Fødselsmagen min forsvant av seg selv i løpet av ett år. Jeg var 23 år da jeg fødte. Men det var før data og mobil var dagligdags, og vi var i normal daglig aktivitet hele dagen. Det er nok veldig individuelt, og har sikkert noe med alder å gjøre også.

Anonymkode: a0e9b...6a2

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Coacher er ikke bare for folk som vil stille i fitness. Jeg har sett så uendelig mange "spise sunt og trene" men som aldri får det de vil ha. Så investerer de i coach og tada, fettet kommer av og man blir fornøyd. 
Kunnskap er cluet i disse tilfellene. Jeg har vært lubben selv, og brukte mye tid på å lese meg opp. Er idag veltrent og slank.

Det er en gigantisk forskjell på mammamage og lubben mage.

Anonymkode: a8957...0c7

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Jeg har holdt på med styrketrening innenfor konkurranse i mange år og hart både coach og trener med både verdens og norges beste utøvere innenfor sporten. Det er ikke relevant for diskusjonen i der heletatt. Henget fra graviditeten forsvinner uansett ikke fordi kroppen min rett og slett er forandret etter graviditeten. Sånn er det bare. Mange får aldri fikset dette med noe annet enn bukplastikk og fettsuging. Mange kan være skrapet på resten av kroppen uten at de blir kvitt enkelte fettansamlinger på kroppen og har ikke mer fettprosent å gå på, og mageområdet etter fødsel kan være et godt eksempel på det.

Ikke at det trenger å være saken til TS i det heletatt, 6 mnd er svært kort etter en graviditet og det kan godt være alt går tilbake til «normalen» igjen. Men å si at det bare er å trene, få coach og google fordi du en gang var lubben vitner bare om uvitenhet og mangel på erfaring og kunnskap innenfor det TS faktisk spør om.

• Liker 12
Skrevet

Mitt heng forsvant aldti, men det var større en ditt. Jeg endte opp med bik plastikk fordi jeg synes det var så skjemmende at de alltid viste gjennom alt av klær jeg hadde på meg. 

Gi det en stund til, så går det seg kanskje til for deg :tommel:

Anonymkode: a1303...2cc

Skrevet

Tror du har misforstått ordet «heng».... Du hr en liten bul ja, men det henger jo ikke. 

Anonymkode: c54b5...e2f

• Liker 11
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg tror det har mye med arv å gjøre, dessverre for noen og heldigvis for andre. Alle mennesker har ulik fettfordeling på kroppen, huden har ulik elastisitet osv. Det er sikkert mye man kan få gjort med trening, men noen må nok jobbe veldig hardt for å få de resultatene de ønsker. Og hvis du er en av dem, må du jo tenke over hvorvidt det er verd å bruke så mye tid på trening når du har en liten baby. 

P. S. Synes ikke du ser fæl ut, du ser helt normal ut.

Skrevet

Jeg så for meg noe helt annet når jeg leste teksten enn det jeg fikk se på bildet. Det er jo ikke noe heng eller slapp hud her. Magen ser fast ut, selv om du har en bul som sikkert er uvant for deg. Du finner kanskje lite trøst i det, men jeg synes du har en flott mage!

Anonymkode: 90bb6...2d6

• Liker 7
Skrevet

Det har bare gått 6 mnd, kroppen din er ikke ferdig å hente seg inn igjen. Det kan også være et poeng å sjekke om magemusklene har delt seg. Om så hjelper det ikke med mageøvelser, det kan faktisk gjøre vondt verre.

Min mage ble eh "relativt" flat igjen, men huden er permanent strekt, så med en gang jeg legger på meg noen kilo får jeg en magevalk som henger litt. Jeg trøster meg med at ungene elsker den myke magen min og at de nærmest sloss om å være den som får ligge med hodet på mammas mage når det er tv og sofatid.

Anonymkode: 772a3...649

• Liker 2
Skrevet

Husk at det bare er 6 mnd siden fødsel, det er faktisk ikke så veldig lang tid. Du var gravid i 9 mnd. Det er stor sannsynlighet for at magen din vil bli mindre i løpet av de neste månedene. I følge legen på sykehuset da jeg fødte eldstemann bruker kroppen omtrent ett år på å bli som før igjen. Mye er på plass etter bare få måneder mens andre ting kan ta lengre tid. 

Og så vil jeg si som en AB lenger opp at da jeg leste overskriften så jeg for meg noe helt annet. Magen din er ikke fæl på noe vis. Jeg skjønner at fordi du er vant til at den ser annerledes ut så er det vanskelig å se at den er forandret, men magen din er helt normal. :) 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...