Grave Skrevet 19. november 2018 #1 Skrevet 19. november 2018 Hei! Jeg har tidligere slitt med spilleavhengighet og dermed fått en del anmerkninger. Disse blir fjernet nå i år og om 5 år så er jeg en siviløkonom. Vil banken feks DNB se på min historie og evt nekte meg en jobb?
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2 Skrevet 19. november 2018 Betalingsanmerkninger blir jo slettet, men du blir spurt på jobbinterjuv om du har eller har hatt betalingsanmerkninger. Så om du ønsker å jobbe i bank, så betal regningene dine i tide! Anonymkode: d5f99...5f1
Christina82 Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 hvorfor spør de om det på et jobbintervju??
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Fordi som bankansatt har man tilgang til penger. Dersom man har betalingsanmerkninger tyder det på gjeld og dårlig økonomisk kontroll. Samme med andre jobber hvor man har tilgang til store verdier. Anonymkode: 2732f...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 Hvis du skal jobbe i bank vil de kredittsjekke deg og eventuel samboer/ektemann. Du skal da ikke ha betalingsanmerkning for å kunne få jobben, og det er ett krav de fleste banker har i dag. Om 5 år vil vel alle anmerkningene du har være slettet, bare pass på å ikke få noen nye. Og har du samboer kan ikke han ha det heller. Anonymkode: beaa2...692
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Du kan som regel ikke jobbe i bank med betalingsanmerkninger. Når du har betalt alt du er skyldig, så slettes jo disse anmerkningene med en gang. Men så vidt jeg har forstått så kan bankene likevel ha lagret informasjon om deg som kunde (som f.eks at du har hatt et misligholdt forbrukslån). Jeg vet dog ikke om dette kan sjekkes ved en evt. ansettelse. Med betalingsanmerkninger kan du heller ikke jobbe i enkelte stillinger med regnskap og revisjon da mange krever plettfri økonomisk vandel. Anonymkode: c680c...f58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå