Gå til innhold

Ovitrelle og eggløsning, hvilke symptomer hadde dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har første syklus med Femar og satte Ovitrelle på fredag. Gynekologen mente jeg kom til å få eggløsning natt til søndag. Ikke merket tegn til eggløsning men har jo sovet. I kveld derimot, ca 48t etter Ovitrellen har jeg hatt voldsomme murringer i hele livmoren med smerter foran, bak i rygg og ned i lårene. Lurer på om eggløsningen har vært senere, eller om det er kroppen som jobber med å få egget nedover i livmoren.

Noen med erfaringer? Hva kjente dere i dagene etter å ha satt Ovitrelle?

Anonymkode: 8cc6a...56a

Skrevet

Tok Ovitrelle lørdag, hadde kraftige EL-smerter natt til mandag.
Når skal du teste? Grugleder meg til å teste!

Anonymkode: cd6a8...b85

Skrevet

Spennende! Jeg hadde ingen typiske EL-smerter men som sagt den voldsomme murringen i hele livmoren og eggstokker begge sider igår ettermiddag/kveld. 

EL kan jo være alt fra 12-48t etter ovitrellen er satt, og siden jeg ikke vet så regner jeg eggløsning 18/11 og at jeg er 1DPO i dag. Så da blir det testing 1-2/12 tenker jeg. Vi ligger ganske likt sånn sett, krysser fingrene for to blå på oss begge 🍀♥️ 

Hva har du gått på i forkant av Ovitrelle?

Skrevet

Tok Letrozol først. 

Jeg har fått beskjed av klinikken om å teste om en uke! 😱 Går på Progesteron nå. 

Krysser for oss jeg og! 🤞🏻

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tok Letrozol først. 

Jeg har fått beskjed av klinikken om å teste om en uke! 😱 Går på Progesteron nå. 

Krysser for oss jeg og! 🤞🏻

En uke etter eggløsning? Ovitrelle kan henge igjen 10dager og sånn sett gi falsk positiv, men regner med de har opplyst deg om det. 

Jeg har skikkelig stikninger på venstre side nær eggstokken. Motsatt side av der det største og modne egget var. Lurer litt på hva det kan være.. 

Skrevet
På 21.11.2018 den 2.09, AnonymBruker skrev:

En uke etter eggløsning? Ovitrelle kan henge igjen 10dager og sånn sett gi falsk positiv, men regner med de har opplyst deg om det. 

Jeg har skikkelig stikninger på venstre side nær eggstokken. Motsatt side av der det største og modne egget var. Lurer litt på hva det kan være.. 

Jeg hadde EL 11-12. 

Så rart du kjenner noe på motsatt side. 🤔 Har det gitt seg nå?

Jeg føler mye rart i kroppen, men det er sikkert bare alle hormonene. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde EL 11-12. 

Så rart du kjenner noe på motsatt side. 🤔 Har det gitt seg nå?

Jeg føler mye rart i kroppen, men det er sikkert bare alle hormonene. 

Ja, man blir jo helt tussete 😅

Stikkningene kommer og går, mest på kveld og natt. Kjennes ut som de beveger seg lenger og lenger ned mot skambeinet for hver dag. Den eggstokken vet jeg er litt «vridd», ligger litt skrådd på en måte. Kanskje jeg bare kjenner mer til hvordan kroppen jobber for å flytte egget og at det er helt normalt. Jeg har hatt en eggløsning i livet som jeg vet om, og han er i barnehagen nå 😅 Ellers har jeg aldri fått eggløsning av Pergotime eller sprøyter ved IVF tidligere. 

Blir en nervepirrende tid. Kun 4dpo 🤪

Skrevet

Ovitrelle kan gi masse symptomer og bivirkninger. Det er hCG hormonet og gir derfor symptomer på en tidlig graviditet.

Anonymkode: 513be...e14

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ovitrelle kan gi masse symptomer og bivirkninger. Det er hCG hormonet og gir derfor symptomer på en tidlig graviditet.

Anonymkode: 513be...e14

Ja, dette vet jeg. Heldigvis sluppet unna særlige symptomer på hCG. Jeg er mer nysgjerrig på hvordan eggløsningen fysisk kjennes ut etter Ovitrelle, ifht til eggløsningsmerter. 

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

vet at dette er gammelt, men jeg satte ovitrelle for 12 dager siden. Har fortsatt murringer, stikkende smerter på en av sidene, veksler mellom hvilken, vondt i korsryggen. Noen av dere som hadde det så lenge etter sprøyten var satt?

Anonymkode: 7b599...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...