Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nybakt mamma og helt uten venner. Har mann og et eldre barn til, men dette er ikke nok til å dekke mitt sosiale behov.. Mannen er veldig enkel, og vet ikke en gang navnet på politikere eller medlemmer av kongefamilien. Dette er bare noen  av mange eksempler, som gjør at vi ikke kan snakke om de samme ting. Han er bare interessert i å få med seg nyhetene på bygda, framfor det som skjer ute i det spennende verden..

Jeg er med på barnegym, babysang, barseltreff, arrangerte turer for barn osv.. Men jeg får bare ikke napp på det vennskapelige. De få gangene jeg har hengt med noen jeg trodde hadde kjemi med meg, så har de bare forsvunnet.. De hilser ikke på meg en gang, men ser sinte ut i ansiktet. Jeg prøver ikke hardt engang.. Jeg har måttet kutte ut bekjente, fordi dem utleverte og baksnakket meg til andre. Dette skjedde på tross av at jeg trodde alt var ok.

Svigerfamilien har også vært slemme mot meg, og ønsket ikke at mannen skulle bli sammen/gifte seg med meg. Selv om jeg er vennlig og ikke har sakt et vondt ord mot dem. Frisk og oppegående er jeg og. Enden på visa har vært at jeg måtte kutte dem ut, da de var i ferd med å ødelegge hele meg og livet mitt. Og når dem ikke fikk mulighet til å hakke mer på meg, så satte de ut et lass med rykter på bygda. De inntok offerrollen og løy på det groveste. Dette var nok til å vende over halve bygda mot meg, for de trodde jo på alt dem hevdet. Men det eneste jeg ønsket var å få være i fred fra dem, og unngå trakassering .Men som innflytter er jeg sårbar og rimelig låst. Jeg møter av og til nye mennesker i forbindelse med barn, men så forandrer de seg overfor meg og blir stygge. De svarer meg rart og fryser meg ute. Jeg er ikke i et øyeblikks tvil om at også de har hørt noe om meg..

Så her går jeg mutters alene. Jeg føler bare at jeg er et skall. Jeg er bare her liksom, alene og med barna. Det er bare dem jeg lever for. Dette har pågått i mange år allerede, men jeg kjenner ekstra på den vonde ensomheten nå når jeg har fått baby. Jeg triller jo helt alene, og har ingen å slå av en prat med. Det er ingen som ringer meg eller sender sms'er..

Jeg kjenner at jeg er i ferd med å dø inni meg for hver en dag, for jeg vet at situasjonen min er så håpløs..

Anonymkode: 0ff45...70b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flytt da.... Du og mannen din + barna.

Bryr han seg om deg så joiner han. 

Anonymkode: 114ae...5b8

Skrevet

Jeg har virkelig ingen råd, men ville bare sende deg en klem❤️  

Jeg er sikker på at det ikke er deg det feiler noe med. Men de som har hørt ett eller annet siden halve bygda er jo mot deg. Sånn bygdekultur er virkelig så fælt. Hvis du har mulighet til å flytte, ikke tenk to sekunder.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Skilpadden skrev:

Jeg har virkelig ingen råd, men ville bare sende deg en klem❤️  

Jeg er sikker på at det ikke er deg det feiler noe med. Men de som har hørt ett eller annet siden halve bygda er jo mot deg. Sånn bygdekultur er virkelig så fælt. Hvis du har mulighet til å flytte, ikke tenk to sekunder.

Takk :hjerte:

Anonymkode: 0ff45...70b

Skrevet

Klart du kommer til å få deg venner♥️ Men dere må flytte kjære deg. Dette er livet ditt det kommer ikke i reprise!

Anonymkode: ec071...b7a

• Liker 1
Skrevet

Vet du, når du ikke går overens med noen, da er et på tide å ta en kikk på seg selv. Det høres  ut som en kjip situasjon å være i, men alt er ikke alle andre sin feil alltid. Hvis det blir for ille så kan dere vel flytte?

Anonymkode: 000f3...d2a

• Liker 1
Skrevet

Er du innflytter i bygda? 

Flytta du dit på grunn av din mann?

Tror nok bygdedyr flest er joviale mot de fleste som har bodd der over flere generasjoner, hele tiden. Ellers er det vanskelig å få godt fotfeste. 

Barnet/barna deres høres såpass små ut enda, at det er ikke for sent å flytte. Hør med mannen om han er villig til å flytte bort med dere nå, slik at dere får gjort det før barna blir skolestartere. Det kan være smart å flytte minst 1 år før barnet begynner på skole, slik at dere prøver å få barnet inn i en gjeng i god tid før skolestart.

Anonymkode: f7bbf...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...