Gå til innhold

Samarbeid med barnefar (eller rettere sagt manglende samarbeid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjertesukk her...

Har tre barn på 16, 14 og 12 år som har samme far. Vi gikk fra hverandre for 8 år siden og har barna 50/50. Nye partnere på begge sider. Problemet er at barna er så late! De gidder ikke skylle ned i do etter seg engang! Ja vi er faktisk på det stadiet 😢 Rot overalt, slenger rundt seg, tar ikke opp etter seg i det hele tatt. dette har vært frustrasjon i alle disse årene. Jeg har snakket med han om det uten at det skjer noe. Det verste er at jeg syns det går utover mitt gmforhold til barna fordi jeg blir den store stygge ulven. Når de har vært her noen dager merker jeg forskjell. De rydder og tar opp etter seg. Så drar de til far en uke. Kommer hit igjen og det første som møter meg (HVER GANG!) er 1: skolesekkene slengt foran døra  2: ytterjakker slengt i en krok 3: sko overalt😱 jeg kasta alt sammen ut en gang. 

Her er det rutiner på rydding, system på at alle ting har sin plass, hver sine oppgaver fordelt etter liste, og mange krav om ryddighet. De får trekk i ukelønn dersom de ikke gjør jobbene sine. Så jeg føler vi har orden i sysakene. Jeg er også utdannet innen dette og er bl a sertifisert foreldreveileder.

Føler at jeg må ta alle kampene med dem, barn oppdrar ikke seg selv. Noen må ta ansvar! Og det ansvaret hviler ene og alene på meg. 

Stemor til ungene er verdens mest tålmodige dame. Hun jatter med og er bare grei hele tiden. Setter aldri grenser. Ungene hennes er frekke mot henne (hørt det selv) og ingen har respekt for henne. 

Er vel egentlig ute etter å høre om det fins flere som meg? 

Anonymkode: 7c504...324

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du pratet med stemor og gitt henne tillatelse til å sette grenser for ungene dine? Mange er veldig bekymret for å  tråkke på tærne til moren.

Anonymkode: b3714...e65

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du pratet med stemor og gitt henne tillatelse til å sette grenser for ungene dine? Mange er veldig bekymret for å  tråkke på tærne til moren.

Anonymkode: b3714...e65

Ts her. Ja dette er avklart

Anonymkode: 7c504...324

Skrevet

Vi har det omvendt. Samboeren min har to barn på 12 og 15 år 50/50 samvær.

Far prater med barna om å bidra hjemme, men det er ofte kamper. Klær og mat flyter. Mot slutten av uka er det bedring som du beskriver, men etter mammauke så er vi tilbake der hvor vi var.... 

Når barna har laget seg mat, så ser ikke kjøkkenet ut. Maten kan ligge på benken etter frokost hele dagen til vi er hjemme fra skole og jobb. Forventer å få penger og alt oppi hendene, men far står mer i mot nå enn tidligere. For mor har brukt det mye ovenfor barna, for de har klagd til mammaen om at vi er så strenge... 

Anonymkode: 09d30...914

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far prater med barna om å bidra hjemme, men det er ofte kamper. Klær og mat flyter. Mot slutten av uka er det bedring som du beskriver, men etter mammauke så er vi tilbake der hvor vi var.... 

Når barna har laget seg mat, så ser ikke kjøkkenet ut. Maten kan ligge på benken etter frokost hele dagen til vi er hjemme fra skole og jobb. Forventer å få penger og alt oppi hendene, men far står mer i mot nå enn tidligere. For mor har brukt det mye ovenfor barna, for de har klagd til mammaen om at vi er så strenge... 

samme her!!! Nøyaktig samme!

Anonymkode: 59c88...ba0

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du gir far skylden for det som skjer hjemme hos deg? Med så store barn, burde du klare å holde regler i ditt hus selv om de er 50/50. 

Jeg lurer også på hva du mener med å være sertifisert familieveileder?

Anonymkode: ff465...4c3

Skrevet

Få struktur i ditt hjem og la far seile sin egen sjø. Når barna får et bredere perspektiv og barn selv en dag, så vil jo du stå sterkest som forbilde med dine prinsipper.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, fri flyt hos mor. Der er de som de sier selv sjefene... utrulig slitsomt at det hver gang tar noen dager innen de ikke er gørrelat.

Anonymkode: 8c823...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...