Gjest Gjest nå Skrevet 28. mars 2005 #1 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg blir 35 år til sommeren og har ennå ikke fått mitt første barn. Jeg bor sammen med Mannen i mitt liv (33 år) og han ønsker seg også barn, men det er et par-tre ting som helst skal på plass først. Jeg jobber som langtidsvikar og han jobber i et engasjement - dvs. at vi begge håper på å få fast ansettelse snart. (Vi har begge hatt faste jobber i årevis tidligere, men det var før vi møtte hverandre... ). I tillegg har vi tenkt å kjøpe hus, men det kan vi jo ikke gjøre får vi eller ihvertfall han får fast ansettelse. Nå leier vi en leilighet med 1 soverom og har liksom ikke plass til noen flere enn oss selv. Og tiden går... Jeg vet at det er veldig individuelt, men hvor lenge kan jeg liksom regne med at jeg er fruktbar? Mamma fikk sitt første barn når hun var 24 og sitt siste når hun var 31. Hun kom ikke i overgangsalderen før hun var over 50. Min forrige samboer ville ikke ha barn "ennå"... og det er jo på en måte greit nå som vi ikke er sammen lenger. Jeg og min nåværende mann har vært sammen i 2 år. Jeg hadde jo liksom sett for meg at jeg skulle ha 2 barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 28. mars 2005 #2 Del Skrevet 28. mars 2005 Du er fruktbar en stund til. Men det er mer risikofyllt dess eldre du blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #3 Del Skrevet 28. mars 2005 Vet om flere som har fått sitt første barn 37-38-års alder og fått tre velskapte barn. Risikoen for at noe skal gå feil eller dsu ikke skal bli gravid øker med alderen, men ikke drastisk. Skjønner at du ønsker deg fast jobb før dere får barn, men når det gjelder huskjøp ville jeg personlig kunne satt det på vent; en liten baby tar ikke stor plass i en leilighet heller:) Sånn hvis huskjøp ligger mye lenger fram i tid enn fast jobb, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 28. mars 2005 #4 Del Skrevet 28. mars 2005 Slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felixa Skrevet 28. mars 2005 #5 Del Skrevet 28. mars 2005 Som du sier selv så er det veldig inviduelt hvor lenge man er fruktbar, men du er nok fruktbar mange år til, men pga risikoene som øker hvor eldre du blir er det kanskje ikke så lurt å vente aaaaltfor lenge, skjønner jo at du vil ha fast jobb og større hus, men det blir liksom aldri helt perfekt tid å få barn, men det blir som regel perfekt når barnet kommer. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizzi Skrevet 28. mars 2005 #6 Del Skrevet 28. mars 2005 men det blir liksom aldri helt perfekt tid å få barn' date=' men det blir som regel perfekt når barnet kommer. :-)[/quote'] Helt sant! Om man skal vente på den perfekte timingen så blir det aldri. Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 28. mars 2005 #7 Del Skrevet 28. mars 2005 Oddsen synker betraktelig år for år etter 35. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #8 Del Skrevet 28. mars 2005 Peis på, sier jeg. Det er alltid en eller annen grunn til at man ikke skal bli gravid. Fast jobb kommer og dere klarer dere i to år til med ett soverom. Hus kan dere kjøpe når dere har fått fast jobb. Hilsen en som fikk første barn i studietiden med bare ett soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter igjen Skrevet 28. mars 2005 #9 Del Skrevet 28. mars 2005 Ja... men jeg får jo ihvertfall ikke fast ansettelse med en voksende mage :-( Men vi er enige om at det viktigste er at sambo får fast ansettelse - jeg får fortsette som vikar uansett liksom... Vi får også huslån hvis han har fast ansettelse og jeg bare er vikar. Likevel hadde det jo vært så greit å ha en jobb å gå tilbake til etter svangerskapspermisjonen.... Men jeg skjønner hva dere mener... hvis man skal vente til alt ligger til rette, så blir man vel ikke gravid når man skal prøve. Jeg VET jo heller ikke om vi kan få barn?? Jeg bruker hormonspiral og gleder meg til den dagen jeg kan gå til legen og ta den ut fordi vi skal lage baby... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 28. mars 2005 #10 Del Skrevet 28. mars 2005 Vil bare si at jeg kjenner 3 som har fått fast jobb med synlig mage. Selv var jeg i den situasjonen at da vi skulle prøve å få barn, så viste det seg å ikke være så lett pga en tilstand jeg ikke visste jeg hadde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå