Citrine Skrevet 18. november 2018 #1 Skrevet 18. november 2018 Hei, jeg er en jente på 15, og jeg vet absolutt ikke hva jeg skal gjøre. For rundt to år siden ble moren min sammen med en mann, (vi kaller ham 1) han hadde to barn fra før og ble skilt for rundt 5 år siden. Problemet er at denne damen han ble skilt med (vi kaller henne 2) fortsetter å sjefe over livet hans og det går ut over alle. 2 kommer fortsatt i familieselskaper på hans side, selv om han sier at hun ikke skal komme, og hun gjør alt i sin makt for at moren min og 1 ikke skal være sammen. I sommer slo moren min og 1 opp grunnet 2, men de vil fortsatt gjerne være sammen. Jeg vet ikke hvorfor 2 hater moren min så mye, men hun snakker åpent med barna sine om hvor forferdelig moren min er, og nå har hun sagt at barna hennes ikke får lov til å være i samme rom som mamma, noe som er veldig synd siden jeg og barna hennes har blitt veldig gode venner, og når de ikke får lov til å komme på besøk vil vi se dem mindre. Hun truer også med at 1 ikke får lov til å se barna i det hele tatt. 1 og 2 har vært på noen timer med psykolog (eller noe sånt) for å snakke om det, men 2 vil ikke gå på flere fordi hun ser ikke noe poeng med det. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe? Jeg forstår at jeg bare har fått en side av saken, men for meg høres dette helt forferdelig ut, og jeg vet ikke hva man skal gjøre i slike situasjoner. Jeg blir litt bekymret for barna deres med tanke på hvor mye temperament 2 har og hvor mye konflikter det er mellom de to foreldrene. Er det noen jeg kan kontakte eller snakke med for å gjøre situasjonen bedre? Er dette en sak jeg kan kontakte barnevernet om eller er den for liten? Takk på forhånd for svar, og beklager hvis jeg fortalte det litt vanskelig
Chablis Skrevet 18. november 2018 #2 Skrevet 18. november 2018 Dette er et voksen-problem og barn skal ikke håndtere dette. Du skal ikke hjelpe eller forbedre noen situasjon, du er et barn. Det du derimot bør gjøre er å fortelle din mor hva du føler om dette, og forhåpentligvis blir de voksne flinkere til å skjerme barna. Du kan feks vise henne innlegget du har skrevet her. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 18. november 2018 #3 Skrevet 18. november 2018 Jeg synes du virker som en svært reflektert ungdom. Men dette er det de voksne som må løse. Konflikter mellom voksne kan megles om på familievernkontoret. Jeg synes du skal snakke med din mor om dine følelser rundt dette. Det er ikke lett for noen når det blir sånne vanskelige situasjoner, og man løser det best ved å snakke om hvordan man føler. Du virker som en person som er opptatt av at andre skal ha det bra og det er veldig positivt. Men det er ikke alltid at ting kan fikses og da må man finne en måte å leve med det som er som det er. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå