Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis overskriften ikke var helt oppklarende, så lurer jeg på om noen har opplevd vanskeligheter angående jobb og karriere pga hårfargen du har hatt? Da spesielt med tanke på litt mer uvanlige hårfarger. :)

Skal om en uke egentlig farge håret slik jeg alltid har ønsket det, i en dus rosafarge,(det er ihvertfall planen! 😂) men fikk beskjed om at jeg meget mulig mister jobben etter nyttår. Dette er litt skremmende ettersom jeg vet hvor slitsomt og vanskelig jobbmarkedet kan være, og at jeg definitivt ikke vil minske sjansene mine for å få en ny jobb på noe som helst måte! 

Så, noen som har erfaringer å dele? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs vel på type jobb. 

Jobb med logistikk, industri, barnehage, osv er noe litt annet enn som resepsjonist på en femstjerners hotell, helsesekretær eller annen kunderepresentasjon. 

Anonymkode: 9418d...b6a

Skrevet

Kommer helt an på hvilken jobb det er snakk om. 

Anonymkode: 0f0de...65e

Skrevet

Det burde ikke ha noe å si, men det har det. Drøy det til du vet litt mer. 

Anonymkode: 11178...897

• Liker 4
Skrevet

Spørs jo på bransjen da, kreative yrker eller kokk eller frisør eller lagermedarbeider eller sånne ting vil det ikke ha noe å si, skal du stå i resepsjonen på et hotell eller være servitør på et fisefint sted så kan det spille inn, eller om du skal i kundemøter o.l. 

Sjekk kleskode de stedene du ønsker å søke deg til, er det ungt og laid back så er sikkert rosa hår helt kult det, er det konservativt så bør du kanskje vente med den hårfargingen. 

• Liker 1
Skrevet

Forstår selvfølgelig at det kommer ann på jobben man har, men her jeg står nå er alle typer jobber aktuelt der det ikke trengs en utdannelse (hvis det hjelper å påpeke). :) Tar imot alt av erfaringer! 

Skrevet

Hvis man skal ha en frisør jobb gjør det vel ingenting.

Anonymkode: c29ee...cc8

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

No shit:fnise:

Skrevet
21 minutter siden, Marihaha skrev:

No shit:fnise:

Prøver bare å hjelpe med mine nyttige tips!👏🏻

• Liker 1
Skrevet

Du hadde ikke fått jobb hos meg iallefall. Det er flere stillinger her hvor du ikke her kontakt med kunder, men å se representanten ut er ett krav.

Anonymkode: f32ee...550

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde ikke fått jobb hos meg iallefall. Det er flere stillinger her hvor du ikke her kontakt med kunder, men å se representanten ut er ett krav.

Kan du ikke også nevne hva du jobber med da?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan da vel se representant ut med farget hår også vel? l

Anonymkode: c8c79...062

Skrevet

Jeg ville ventet. Tenker at det kan virke negativt eller ikke bety noe,  men det vil neppe gi deg fortrinn,  så da hadde jeg avventer. Lykke til med søkingen. 

Anonymkode: 27619...dc3

Skrevet

Jeg vil tro at det ikke er noen fordel. Det burde jo ikke ha noe å si i de fleste stillinger, men jeg tror det kan ha det. 

Anonymkode: da949...fa4

Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg går i uniform. Inntil nylig var det ikke lov med synlige tatoveringer eller "sjenerende" piercinger (oksering eller annet i ansiktet). Tror det var ganske strengt på hår også. Nå har de sluppet opp på reglene, men de som ansetter er ganske rigide fremdeles, så det florerer ikke av personer med rosa hår, akkurat.

Anonymkode: 8d404...863

Skrevet
42 minutter siden, Marihaha skrev:

Forstår selvfølgelig at det kommer ann på jobben man har, men her jeg står nå er alle typer jobber aktuelt der det ikke trengs en utdannelse (hvis det hjelper å påpeke). :) Tar imot alt av erfaringer! 

Det vil jo sannsynligvis lukke flere dører enn det åpner, så det logiske valget her er jo å vente med den hårfargingen. 

Bare noe så enkelt som en butikkjobb kan være utelukket, husker ei venninne av meg måtte ta ut en piercing på en enkel ekstrajobb i lampeavdeling på en elektrokjede fordi man betjener jo alle slags mennesker, og er det noe folk i serviceyrket vet så er det at det finnes en masse fordømmende fruer og gretne gamle gubber rundt omkring.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at frisører nesten uten unntak har grusomt hår. Det er bare en av de underlige sammentreffene.

Anonymkode: c3c59...3fd

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med? Ser du har flust av skrivefeil. 

Anonymkode: aabf9...911

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med? Ser du har flust av skrivefeil. 

Anonymkode: aabf9...911

Hva har det med saken å gjøre? 

Anonymkode: 0f0de...65e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...