AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #21 Skrevet 18. november 2018 4 minutter siden, cassio skrev: Ulltøy må kun vaskes med ullvaskemiddel. Bruker man feil vaskemiddel kan det bli hull i plaggene. Bruker egne vaskemaskiner til ullvask hvor jeg bruker milo som vaskemiddel. Hjelper egentlig ikke, men når du sier det så skjer det sjeldnere at jeg får hull i ullvasken min enn den med vanlige klær 🤔 ts Anonymkode: 4dfa1...7c7
Cleopatra. Skrevet 18. november 2018 #22 Skrevet 18. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var lurt! Vet du hvor det selges store vaskeposer til ikke altfor stiv pris? Jeg har allerede vaskeposer for bh-er men ser ikke for meg at en genser blir ren om jeg krøller den sammen i disse Kan i alle fall bruke klesposer på klærne jeg er veldig glad i. Er litt smålei av å vaske ull for hånd når jeg må kravle meg opp på senga og inn i hjørner for å ikke dytte tørkestativet mitt over i hybelen ts Anonymkode: 4dfa1...7c7 Ebay! Kjøpt mine store vaskeposer der Veldig greit å ha! Bruker det selv når jeg f eks vasker ull.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #23 Skrevet 18. november 2018 3 timer siden, MissPierce skrev: Er det toppmatet maskin kan det være åpningen der. Ellers så er glidelåser ofte synderen. Enten på klærne eller på vaskeposen. Å, så klart! Det har jeg ikke tenkt på! Jeg vasker aldri ulltøyet mitt sammen med glidelåstøy, men jeg vasker ofte ulltøy sammen med en vaskepose fylt med ullstrømper. Selvsagt kan det være glidelåsen på vaskeposen som lager hull på de løse trøyene! Må kjøpe pose til trøyene også. Anonymkode: 56678...d92 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #24 Skrevet 18. november 2018 Jeg blander det meste og bruker samme vaskemiddel på alt. Aldri fått hull i noen av de vel 8 vaskemaskinene jeg har hatt. Vil tro det ligger fremmedlegemer under trommelen, eller du fyller for mye i så luka kliper. Anonymkode: 0ab81...2b9
Ariana807 Skrevet 18. november 2018 #25 Skrevet 18. november 2018 Er det slike hull det er snakk om: https://www.kk.no/mote/hull-i-t-skjorten-her-er-grunnen-til-at-det-skjer-68562424 Det er et kjent fenomen. Ingen har engentlig en god forklaring på hvorfor de dukker opp 😅😂
PhilosopherSe7en Skrevet 18. november 2018 #26 Skrevet 18. november 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Høres sånn sett ut som den mest sannsynlige årsaken. Ikke alle som er flinke til å vaske klær. F.eks. de gangene jeg bruker tørketrommel på sengetøy har filteret bestandig er tykt lag støv ts Anonymkode: 4dfa1...7c7 Uansett hva du tar i tørketrommel så kommer det støv i filteret. Er jo derfor det er eget filter i maskinen for å samle det opp slik at du enkelt kan kaste det etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå