AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #1 Del Skrevet 18. november 2018 Jeg bor i en studentby hvor vi har fellesvaskeri med ganske enkle vaskemaskiner. Ca. hver 5 vask oppdager jeg hull i klærne mine! Det er kun tskjorter/topper/gensere som får hull og jeg sjekker alltid maskinen og lommer for løse ting på forhånd. Hullene er 2-3 hull ved siden av hverandre og dukker kun opp etter jeg tar klærne ut av vasken, de er helt fine før. Jeg har forsøkt å bruke alle maskinene i fellesvaskeriet, vasker klærne mine på 40 grader finvask/skånsomt (ikke mulig å endre sentrifugering), bruker aldri tørketrommel. Er lei av å sy igjen hull og enkelte av klærne blir rett og slett stygge med et stort stoppet hull midt på brystet Hva kan disse mystiske hullene komme av? Anonymkode: 4dfa1...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #2 Del Skrevet 18. november 2018 Håper du får noen gode svar, jeg har også oppdaget mystiske hull på en del klær. Anonymkode: c4fbe...31a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #3 Del Skrevet 18. november 2018 Dårlig kvalitet? Eller at dere blander klær av forskjellig materiale i maskinen? Anonymkode: e98b9...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavendela Skrevet 18. november 2018 #4 Del Skrevet 18. november 2018 Vaskemaskinen kan noen ganger "tygge" hull i klær. Kjenn inni trommelen på maskinen om du kjenner noen skarpe kanter. Gjør du det, bytt maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #5 Del Skrevet 18. november 2018 Åå. Alle Pierre Robert ulltoppene mine får etterhvert små hull på seg, typisk i mage/ryggregionen. Irriterende. Anonymkode: 56678...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #6 Del Skrevet 18. november 2018 Kunne du kanskje prøvd å finne noen litt store vaskeposer som du kan kjøre vasken i? Kan se for meg at det kan hjelpe. Evt et putetrekk med knapper Anonymkode: 1ec29...671 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #7 Del Skrevet 18. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig kvalitet? Eller at dere blander klær av forskjellig materiale i maskinen? Anonymkode: e98b9...20b Ikke nødvendigvis dårlig kvalitet nei. Jeg har hatt ullvask (30 graders finvask) med masse pene ullplagg av god kvalitet. En svart ullgenser fra united colors of benetton fikk 3 små hull på venstre side av brystet da jeg tok den ut. Blander som regel ikke klær av forskjellig materiale, men jeg blander fleece, polyester, bomull og akryl for å være helg ærlig. Sateng, ull, dongri, treningsklær har jeg alltid egen vask for. ts Anonymkode: 4dfa1...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #8 Del Skrevet 18. november 2018 15 minutter siden, Lavendela skrev: Vaskemaskinen kan noen ganger "tygge" hull i klær. Kjenn inni trommelen på maskinen om du kjenner noen skarpe kanter. Gjør du det, bytt maskin. Kjenner rundt med hånden på kantene, lokket, og "sirkelen" inni maskinen langs veggen. Merker ingenting spisst eller skarpt. Er det noen andre steder jeg bør føle meg frem? ts Anonymkode: 4dfa1...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #9 Del Skrevet 18. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åå. Alle Pierre Robert ulltoppene mine får etterhvert små hull på seg, typisk i mage/ryggregionen. Irriterende. Anonymkode: 56678...d92 Er som regel på ermene eller øverst på brystet jeg får hull. Mens jeg bodde hjemme var det derimot noen mystiske hull på kanten nederst på gensere. ts Anonymkode: 4dfa1...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #10 Del Skrevet 18. november 2018 Glidelåser lager små hull. Lukk de alltid igjen før minst mulig slitasje. Anonymkode: e9370...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #11 Del Skrevet 18. november 2018 Jeg opplevde det også før med min gamle vaskemaskin, men etter jeg fikk ny maskin har jeg ikke opplevd det. Vil tro det er noe inni trommelen som skader tøyet. Anonymkode: ee289...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #12 Del Skrevet 18. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne du kanskje prøvd å finne noen litt store vaskeposer som du kan kjøre vasken i? Kan se for meg at det kan hjelpe. Evt et putetrekk med knapper Anonymkode: 1ec29...671 Det var lurt! Vet du hvor det selges store vaskeposer til ikke altfor stiv pris? Jeg har allerede vaskeposer for bh-er men ser ikke for meg at en genser blir ren om jeg krøller den sammen i disse Kan i alle fall bruke klesposer på klærne jeg er veldig glad i. Er litt smålei av å vaske ull for hånd når jeg må kravle meg opp på senga og inn i hjørner for å ikke dytte tørkestativet mitt over i hybelen ts Anonymkode: 4dfa1...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 18. november 2018 #13 Del Skrevet 18. november 2018 Er det toppmatet maskin kan det være åpningen der. Ellers så er glidelåser ofte synderen. Enten på klærne eller på vaskeposen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #14 Del Skrevet 18. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glidelåser lager små hull. Lukk de alltid igjen før minst mulig slitasje. Anonymkode: e9370...bec Har minimalt med klær som har glidelåser. Bukser tar jeg i egen vask for seg så de rører ikke genserne mine. Eneste er en joggejakke eller to som sjeldent vaskes, men disse har jeg aldri i samme vask som ulltøyet mitt (som likevel får hull engang iblant) ts Anonymkode: 4dfa1...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #15 Del Skrevet 18. november 2018 2 minutter siden, MissPierce skrev: Er det toppmatet maskin kan det være åpningen der. Ellers så er glidelåser ofte synderen. Enten på klærne eller på vaskeposen. Er ikke toppmatet nei. Finnes det vaskeposer med skånsomme glidelåser? 🤔 ts Anonymkode: 4dfa1...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 18. november 2018 #16 Del Skrevet 18. november 2018 Har ikke funnet noen enda. Men jeg har lagt mine ulltrøyer i putetrekk med kneppe lukking, og de blir rene for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #17 Del Skrevet 18. november 2018 Bh-spiler... Det er sinnsykt irriterende, men jeg har ofte opplevd det i fellesvaskeri. Det er knekte biter av spilene som ligger bak trommelen og som presses gjennom hullene når det er bevegelse, så man merker de ikke når maskinen er i ro. Anonymkode: 96b95...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 18. november 2018 #18 Del Skrevet 18. november 2018 Ulltøy må kun vaskes med ullvaskemiddel. Bruker man feil vaskemiddel kan det bli hull i plaggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #19 Del Skrevet 18. november 2018 8 minutter siden, MissPierce skrev: Har ikke funnet noen enda. Men jeg har lagt mine ulltrøyer i putetrekk med kneppe lukking, og de blir rene for det. Da har jeg i alle fall en grunn til å investere i flere putetrekk. ikke dumt det ts Anonymkode: 4dfa1...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #20 Del Skrevet 18. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bh-spiler... Det er sinnsykt irriterende, men jeg har ofte opplevd det i fellesvaskeri. Det er knekte biter av spilene som ligger bak trommelen og som presses gjennom hullene når det er bevegelse, så man merker de ikke når maskinen er i ro. Anonymkode: 96b95...6ad Høres sånn sett ut som den mest sannsynlige årsaken. Ikke alle som er flinke til å vaske klær. F.eks. de gangene jeg bruker tørketrommel på sengetøy har filteret bestandig er tykt lag støv ts Anonymkode: 4dfa1...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå