Gå til innhold

McDonalds tjerner penger på fattig afrika

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke Uganda er så smart som hun skal ha det til... haha hvorfor skal McDonald gi prosenter til afrika... det finnes jo McDonalds i AFRIKA OGSÅ!!!

Hahahaha!

Jeg ler av dere kvinnfolk... faen som jeg ler...hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er Afrika virkelig fattig?

Det er noe enhver må spørre seg.... hvor ligger verdens kornkammer egentlig? Gull, mineraler, metaller, vin, frukt, ull, diamanter, havre, kjøtt, tobakk, nikkel, jordbruksprodukter, asbest, olje og kaffe....

HAHAHAHA alt er fra AFRIKA!!!!

Missuganda... HAHAHAHAHAHA

Sorry at jeg ler men damer er noen ganger så jævlig enkle i tankegangen at jeg ikka kan annet... sorry....

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.... det er jo tollbarrierer satt igang av NORGE og resten av vesten som hindrer den frie markedsflyt av varer fra Afrika....

Med handel så følger det med velstand.. selv om Adam Smith beviste det så er det ikke alle som skjønner det... selv to hundre år senere...

W

Rart jeg ler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke noe verre å kalle en burger for McAfrika enn å kalle en for McAmerika?

Det er jo hva slags type hamburger det er med innhold, og ikke en hån mot sultende i Afrika denne hamburgeren er.

Jeg forstår ikke riktig hvorfor det blir så stor sak ut av dette.

Black Angel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda
Tror ikke Uganda er så smart som hun skal ha det til... haha hvorfor skal McDonald gi prosenter til afrika... det finnes jo McDonalds i AFRIKA OGSÅ!!!

Hahahaha!

Jeg ler av dere kvinnfolk... faen som jeg ler...hahaha

Å det sakker Waco om som er afrikansk................... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McDonalds skaper arbeidsplasser i Afrika!

Er ikke det fint?

Da kan jo "norske" afrikanere ta sommerjobb der, når de er på ferie i hjemlandet de flyktet fra.

Stem FrP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss, ikke ødelegg tråden nå da!

Det er jo faktisk sant, Terje, at det er bra McDonalds skaper arbeidsplasser der hvis det er McDonalds i Afrika. Jeg har aldri vært der, så jeg vet ikke.

Dessuten var jo saken at det ble reagert på at McDonalds hadde en hambruger de kaller McAfrika. Det er pga smaken den blir kalt det, og har ingenting med sult i Arfika å gjøre egentlig...

Black Angel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selv nå nå du har byttet navn klarer du ikke å holde dømmekraften din. Ser det ut som det var jeg som først begynnte å avspore. Bli mer oppegående, jente.....

Missu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det ble sagt: "Og er Afrika virkelig fattig?

Det er noe enhver må spørre seg.... hvor ligger verdens kornkammer egentlig? Gull, mineraler, metaller, vin, frukt, ull, diamanter, havre, kjøtt, tobakk, nikkel, jordbruksprodukter, asbest, olje og kaffe....

HAHAHAHA alt er fra AFRIKA!!!!

Missuganda... HAHAHAHAHAHA

Sorry at jeg ler men damer er noen ganger så jævlig enkle i tankegangen at jeg ikka kan annet... sorry....

W"

ja, riktig - DELVIS. afrika har mye ressurser, som du sier. MEN det får ikke den vanlige afrikaner mye glede av. det er kompliserte greier, men jeg kan si såpass som at det er mye urettferdighet her i verden, og selv om afrika har mye gull og kaffe, er det multinasjonale selskaper med "vestlige" eiere som tar det. afrikaneren får en kjip lønn for å gjøre drittarbeidet, og blir aldri rik på det. rikdommene forsvinner ut av de afrikanske landene og inn i de "vestlige". det er nok du som er enkel i tankegangen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig at ressursfordelingen kan være urettferdig, men det blir feil å si at afrika er fattig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, McDonalds skaper vel ikke så mange arbeidsplasser i Afrika? Med tanke på at det ikke finnes noen restauranter mellom Egypt og Sør-Afrika?!?!

Noen ganger skulle jeg ønske folk visste hva de snakka om, i stedet for å slenge ut underlige utsagn. Ingen overraskelse at det står "Stem FRP" under det innlegget..... :roll:

Og hva er egentlig afrikansk med den burger'n? Nan-lignende brød og harissa-saus gjør ikke den helt store forskjellen, vel?

Uansett er det ganske usmakelig (he-he) å servere oss McAfrika når det (nok en gang) er sultkatastrofe i Afrika. Det må vel gå an å forvente litt takt og tone fra et av verdens ledende transnasjonale selskap.

Tsk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, hvor mange land er det i Afrika...? Noen og femti? Og sultkatastrofen dreier seg faktisk bare om 6-7 av disse landene... Selvfølgelig er det forferdelig, men jeg synes det blir litt feil å hele tiden fokusere på Afrika som et kontinent hvor alt er galt, hvor alle er fattige og sulter...

Nå har ikke jeg vært i Afrika noen gang, men jeg har snakket med folk som burde vite hva de snakker om, og har hørt at hvis man virkelig skal generalisere Afrika, så er det et kontinent preget av optimisme og enormt med livsglede.

Jeg tror heller ikke at denne McAfrika-burgeren har så veldig mye med det virkelige Afrika å gjøre, men det er i hvertfall et forsøk på å fokusere på Afrikas positive sider også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir litt teit å servere mat fra søppelkassa når man får et etioper på besøk liksom.... hvis dere skjønner hva jeg mener?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i at mc donalds kaller en hamburger for mc afrika!

Som kitchenwitch sier: det er i hvertfall et forsøk på å fokusere på Afrikas positive sider også... og det tror jeg er ganske riktig! Tror dere virkelig at Mc D. kalte den burgeren det fordi det er sult i afrika? Det blir for dumt. Det er vel heller pga smaken!

Waco: Enig!

-xeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja særlig at McDonalds lanserer McAfrika for å fokusere på Afrikas positive sider.

Hvor naiv kan man bli - McDonalds gjør det for å tjene penger! Intet mer hokus pokus enn som så. Hvis det hadde vært McDonalds intensjon å "slå et slag for Afrika - dette fantastiske kontinent" - hvorfor har de ingen hamburgerrestauranter mellom Egypt og Sør-Afrika da????? Og hvorfor ikke lage en hamburger som virkelig er Afrikansk, da? Denne Harissa-sausen gjør ikke hamburgeren spesielt Afrikansk. Den kunne like gjerne fått navnet McMidt-Østen, men det er kanskje ikke like salgbart?!?

Jeg synes dere tillegger McDonalds litt for edle hensikter... akkurat som om de forsøker å påvirke opinionen til å få et mer positivt syn på Afrika gjennom å lansere McAfrika.

Men Waco er morsom, da!!!! :ler:

Ja det blir litt teit å servere mat fra søppelkassa når man får et etioper på besøk liksom.... hvis dere skjønner hva jeg mener?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...