AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #1 Skrevet 18. november 2018 Jeg skal på drøftelsesmøte med arbeidsgiver på Torsdag. Jeg har vært sykmeldt i 1 år og det ser ikke ut til at det vil bedre seg med det første. Både arbeidsgiver og jeg er inneforstått med at jeg ikke kommer tilbake og vi har snakket om å avvikle forholdet da ting aldri kan tilrettelegges så jeg kan komme tilbake. Jeg ønsker at de sier meg opp, jeg ønsker ikke å si opp. Jeg elsker jobben min og sjefen er fornøyd med min arbeidsinnsats. Hvordan vil dette møtet gå for seg sånn ca? Jeg har aldri vært med på noe sånt og må si jeg gruer meg litt til dette. Sier jeg opp så vil det stå i en attest, sier arbeidsgiver opp vil vel det stå der + årsaken til oppsigelsen. Hva lønner seg for meg egentlig? Anonymkode: 62d32...453
solmåneogstjerner Skrevet 18. november 2018 #2 Skrevet 18. november 2018 Så lenge det avsluttes uten sure miner så har det ikke noe å si hvem som sier opp. Dere kan jo bli enige om hva som skal stå i attesten. Men du får en karanteneperiode for dagpenger om du sier opp selv. Vet ikke om det har noe å si om du får eller skal søke om andre ytelser.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #3 Skrevet 18. november 2018 Nå er du sykemeldt, så da vil du vel også ha krav på AAP fra NAV, men hvis du ikke har krav på det, og må over på dagpenger, lønner det seg at arbeidsgiver sier deg opp. Man stiller sterkere ved en oppsigelse enn at man selv sier opp. Et drøftelsesmøte går i de aller fleste tilfeller veldig fint. Det er ikke noe hyggelig for hverken arbeidstaker eller arbeidsgiver, men noe man bare må gjennom. Jeg har det siste halvåret vært med på to; den ene var jeg med som moralsk støtte for samboeren min, og det andre var mitt eget i forbindelse med at bedriften min blir nedlagt. Man går gjennom grunnen til møtet, arbeidsforhold og hvilke tiltak som er blitt gjort under arbeidsforholdet. Så får arbeidstaker mulighet til å drøfte sitt eget arbeidsforhold og stille eventuelle spørsmål. Pass på at du får med deg gyldig oppsigelse skriftlig og arbeidsattest. Dette skal du egentlig ikke få før etter møtet, da arbeidsgiver ikke har lov til å bestemme seg for en oppsigelse før møtet har funnet sted. Hør også med arbeidsgiver om han/hun er villig til å stille som referanse ved en senere anledning. Anonymkode: 5fe57...7ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå