AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #1 Skrevet 18. november 2018 Hei. Jeg har bodd hos kjæresten i 2 år. Han eier og jeg leier hos han. Det er pga jeg ikke har nok penger til å kunne kjøpe enda, men holder på å spare. I går så begynte vi å diskutere litt, og da sier han at jeg får sove på sofaen. Da sier jeg at nei, jeg skal sove i sengen. Da sier han at det er hans leilighet og at han derfor bestemmer. Dette gjelder andre ting også, som når vi feks ikke vet helt hvor vi skal plassere møbler osv. Kjenner jeg synes det begynner å bli slitsomt. Jeg betaler tross alt leie og har derfor like mye jeg skulle sagt jeg. Jeg bor der jeg og. Hva synes dere? Anonymkode: 39527...1f9 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #2 Skrevet 18. november 2018 Lei et annet sted. Anonymkode: 205ae...e87 17
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #3 Skrevet 18. november 2018 Jeg synes at han er en drittsekk som prøver å kontrollere og sjefe med deg. Anonymkode: 51ab3...7ef 9
Skilpadden Skrevet 18. november 2018 #4 Skrevet 18. november 2018 Helt ærlig, det der hadde jeg aldri giddet! Og hadde vært en dealbreaker for meg. 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #5 Skrevet 18. november 2018 Røm! Det der er ikke en fyr jeg hadde giddet å kaste bort noe mer tid på. Vær glad du ikke har kjøpt noe som helst sammen med ham! Anonymkode: e6eef...fa5 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #6 Skrevet 18. november 2018 Gled deg til du kan kjøpe deg inn i leiligheten. Da er det ingen som sier noe på at du sender han på sofaen og tar styring i livet ellers. Anonymkode: 7e6b6...900 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #7 Skrevet 18. november 2018 Dealbreaker. Hadde leid et eget sted. Anonymkode: 2123e...3a5 2
Gjest Kokuyo Skrevet 18. november 2018 #8 Skrevet 18. november 2018 Det hadde jeg ikke orket. Jeg hadde heller leid mitt eget sted.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #10 Skrevet 18. november 2018 Takk folkens. Vi har vert sammen i 10 år, så jeg har ikke lyst å gjøre det slutt heller. Vi er jo glad i hverandre, men akkuratt den biten irriterer meg. Kanskje det blir bedre når vi kjøper noe sammen, aner ikke.. Da kan han i allefall ikke si at det er hans plass. Anonymkode: 39527...1f9
Gjest Mysticgirl Skrevet 18. november 2018 #11 Skrevet 18. november 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har bodd hos kjæresten i 2 år. Han eier og jeg leier hos han. Det er pga jeg ikke har nok penger til å kunne kjøpe enda, men holder på å spare. I går så begynte vi å diskutere litt, og da sier han at jeg får sove på sofaen. Da sier jeg at nei, jeg skal sove i sengen. Da sier han at det er hans leilighet og at han derfor bestemmer. Dette gjelder andre ting også, som når vi feks ikke vet helt hvor vi skal plassere møbler osv. Kjenner jeg synes det begynner å bli slitsomt. Jeg betaler tross alt leie og har derfor like mye jeg skulle sagt jeg. Jeg bor der jeg og. Hva synes dere? Anonymkode: 39527...1f9 Da hadde jeg smelt tilbake at jeg betaler leie for å sove på et rom og disponere leiligheten, så om han sender deg på sofaen i ett sett, gidder jeg ikke å betale full husleie, eller flytter ut for dette gidder jeg ikke!
Duff Skrevet 18. november 2018 #12 Skrevet 18. november 2018 Det der må han slutte med. Eiesyke er utrolig lite sexy og veldig ødeleggende for ett forhold. Jeg hadde leid mitt eget hvis «mitt hus» stadig ble ett argument. Jeg var den som eide mens mannen leide hos meg. Vi pusset opp hele huset på rimelig vis, han fikk selvfølgelig bestemme like mye som meg ang stil og farger men jeg bestemte at det ikke var aktuelt å ta opp lån feks.
Muskath Skrevet 18. november 2018 #13 Skrevet 18. november 2018 Er enig med de andre her. Det må han slutte med, eller så flytter du ut. Når dere evt kjøper noe sammen, blir det noe annet. Garantert. Her må du bruke «adferdsterapi». Få han til å skjønne at dette er ikke greit.
deareye Skrevet 18. november 2018 #14 Skrevet 18. november 2018 Betaler du din andel for å bo kan jeg ikke fatte hvorfor du finner deg i slike kommentarer! Om det du sier stemmer hadde jeg brukt tiden på å finne et eget sted umiddelbart. Er ikke riktig å bli harselert med fordi han står som eier. Så lenge du bidrar. 1
Duff Skrevet 18. november 2018 #15 Skrevet 18. november 2018 Jeg var litt kjapp på avtrekkeren. Det har hendt at en av oss har sovet på sofaen pga diskusjoner eller snorking men aldri har det vert pga at en av oss eier og den andre leier. En slik holdning hører ikke hjemme i ett voksent forhold. Hva skal han si den dagen du også eier? 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #16 Skrevet 18. november 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk folkens. Vi har vert sammen i 10 år, så jeg har ikke lyst å gjøre det slutt heller. Vi er jo glad i hverandre, men akkuratt den biten irriterer meg. Kanskje det blir bedre når vi kjøper noe sammen, aner ikke.. Da kan han i allefall ikke si at det er hans plass. Anonymkode: 39527...1f9 Betaler du leie er det ikke bare hans plass. Du betaler tross alt for en bruksrett. At han ikke lar deg sove i senga med ham er bare sykt. Sykt. Revurder forholdet, eller iallefall å flytte ut til dere kjøper noe felles. Anonymkode: 3068a...d22 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå